Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK2 / 1.6 16V /2005 - Nie kręci rozrusznikiem, miga immo,

ZimnySobi 07 Sie 2017 20:37 396 9
  • #1 07 Sie 2017 20:37
    ZimnySobi
    Poziom 6  

    Witam, Mam Forda Focus'a MK2 z 2005 roku z silnikiem 1.4 16V Benzyna / Gaz.

    Po zakupie samochodu (dwa miesiące temu) postanowiłem pozbyć się osadu z silnika ktoś go mył i został syf osad po chemii tzn. był chyba źle spłukany.

    Umyłem ARKĄ i zwykłym psikaczem jak do kwiatów spłukiwałem, po wykonaniu wszystkiego wziąłem dmuchawę do liści i osuszyłem dokładnie wszystkie miejsca gdzie stała/była woda. Lub gdzie by mogła być. Zabrałem się za czernidło wypucowałem wszystkie przewody pokrywę itd...

    - Misja wykonana, pojechałem jeszcze tego samego dnia 50km od i do domu no i na niskich obrotach po przejechaniu tych 25km szarpał ale przy wyższych obrotach było ok i czasami też na niskich obrotach było wszystko w porządku. Pojechałem po dwóch dniach do pracy i wróciłem dzisiaj postawiłem samochód, ostygł trochę i wyciągnąłem fajki od kabli W/N i wykreciłem cewkę i odpiąłem od kostki, od klimy "kostki" na rurkach aluminiowych też odkręciłem osuszyłem bo było w nich białe "coś" wytarłem i podłączyłem z powrotem. Do fajek napchałem ręcznika papierowego wytarłem wyciągnąłem i wszystko złożyłem do "kupy" . Odpiąłem kostki od wtryskiwaczy benzynowych ale one były suche jednego "jakiegoś" paprocha wyciągnąłem. Wszystko podłączyłem z powrotem jeszcze odpinałem od Sondy 1 i 2 kostki i w nich też było to białe "coś" wytarłem, złożyłem podłączyłem w miejscu gdzie wcześniej. Odpiąłem też kostkę za silnikiem z lewej strony (dwa bolce) była sucha i podłączyłem z powrotem .

    Nie wiem co mnie skusiło ale polazłem do skrzynki z bezpiecznikami i odłączyłem szeroką kostkę "taka z blokada i wajchą" wyciągnąłem też jeden bezpiecznik 10A ale wszystko podłączyłem z powrotem tak jak było. Te kostki które nie chciały się rozpiąć to "zmolestowałem" je chwile ale nie chciały się poddać i odpuściłem (ok. 15-20 kabli po prawej stronie pod filtrem powietrza) duża biała kostka. Od alternatora też nie chciała zejść i od przepustnicy również. Robiłem wszystko na niestety podłączonym akumulatorze - bo żem głupi i go nie odłączyłem. Wsiadłem do samochodu jak już wszystko wysuszyłem i suprajs ale na liczniku km ujżałem " - " myślniki, linie czy jak to tam zwał, świeciła się kontrolka "!" wykrzyknika i dioda pomiędzy płynem chłodniczym a stanem paliwa migała kilka razy na sek. Po próbie przekręcenia kluczyka na zapłon nic się nie działo a przy kolejnej próbie bez cofania kluczyka z zapłonu blokowała się pozycja rozruchu. Dodam że zawsze przy zapłonie było słychać "pisk" z prawej strony tak jakby pod schowkiem lub w schowku a teraz go nie słychać i nie słychać też pompy paliwa prawdopodobnie. Wskazówki od obrotów i prędkości drgają ok. 1-3 sek i stają na 0 gasną kontolki od ESP, ABS i to tyle nic się nie dzieje dalej. Ani nie odpala ani nie kręci rozrusznikiem.

    Proszę o jakieś porady lub schemat co by można było sprawdzić czy coś bo sam już nie wiem. Miernikiem sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są "całe". Nie wiem jak z przekaźnikami itd bo tego nie mam jak za bardzo sprawdzić i obawiam się żeby niczego bardziej nie spierdzielić. Człowiek chciał dobrze a wyszło jak zwykle....

    Ściągałem klemy od aku + i - i nic na 5 - 20 min kompletnie żadnej zmiany. Mam dwa kluczyki jeden serwisowy i jeden z pilotem.

    Dorzucam fotki skrzynki z bezpiecznikami pod maską i foto zegarów wysokiej rozdzielczości więc można dosadnie powiększyć. I nie jestem pewien co do prawidłowego włożenia bezpiecznika powyżej lini bezpieczników 10 A od dołu - drugi rząd od dołu.

    Ford Focus MK2 / 1.6 16V /2005 - Nie kręci rozrusznikiem, miga immo,Ford Focus MK2 / 1.6 16V /2005 - Nie kręci rozrusznikiem, miga immo,
    Ford Focus MK2 / 1.6 16V /2005 - Nie kręci rozrusznikiem, miga immo,

  • #2 07 Sie 2017 20:49
    sulof1601
    Poziom 23  

    Witam.Nic tu ze schematów nie wyczytasz,wróć na początek swoich prac odnośnie kostek,sprawdź czy wszystkie są po dopinane oraz czy przy spinaniu żaden z pinów w kostkach Ci się nie podgiął.A ta biała maź o której wspominałeś to smar żeby piny nie śniedziały.

  • #3 07 Sie 2017 21:07
    wladek_cz
    Poziom 1  

    sprawdz cienki kabel na rozruszniku, być może nie łączy



    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #4 07 Sie 2017 21:41
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wygląda na brak komunikacji między licznikiem a sterownikiem silnika.
    Bezpieczniki sprawdzałeś?

  • #5 07 Sie 2017 22:05
    ZimnySobi
    Poziom 6  

    ZimnySobi napisał:
    Miernikiem sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są "całe".

  • #6 07 Sie 2017 22:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Tu wszystko leci po CAN, na początek diagnoza komputerem.

  • #7 08 Sie 2017 09:17
    pitool
    Poziom 29  

    Napisz mi jeszcze ktore bezpieczniki sprawdzales,bo chyba zapomniales o tych w module GEM. Tak czy inaczej jak napisal kolega powyzej ,zrob diagnostykę.

  • #8 08 Sie 2017 10:23
    carrot
    Moderator Samochody

    Wsadź bezpiecznik 10A w zaznaczone miejsce
    Ford Focus MK2 / 1.6 16V /2005 - Nie kręci rozrusznikiem, miga immo,

  • #9 08 Sie 2017 18:07
    ZimnySobi
    Poziom 6  

    Problemem była zjedzona masa i/lub słaba masa bo na przekaźniku w dolnej części (pierwszy od dołu) pojawiał się + a nie było masy . Wgl śmieszne to dla mnie jest że komputer nie ciągnie masy od innego elementu tylko bierze ją z innego miejsca niż z skrzynki z bezpiecznikami. Okazało się że moje czynności obruszyły zaśniedziałe kable i w tym był problem. Nowa masa zrobiona wymienione kable i samochodzik lata... Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i nakierowanie ;)

  • #10 08 Sie 2017 18:21
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Oszczędność przewodów. Gdyby masa miała być za każdym razem pobierana z klemy na akumulatorze to miałbyś droższe auto i wiecej przewodów w nim.
    Jest kilka punktów masowych w aucie z których"pobiera" się masę. Skrzynka bezpiecznikowa jest miejscem rozdziału bieguna dodatniego a nie ujemnego, ona też pobiera masę z jednego z punktów masowych w aucie jakie ustalił producent.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME