Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FOCUS Mk1 2003r. 1.8TDCi - nie odpala, PATS 15

maly_miszcz 07 Sie 2017 22:07 699 1
  • #1 07 Sie 2017 22:07
    maly_miszcz
    Poziom 10  

    Witam, od wczorajszego dnia nie mogę odpalić samochodu, ale po koleji:
    1. Wczoraj rano wsiadam do auta i po przekręceniu kluczykiem kontrolki i zegary zaczęły się wariować tak jaby akumulator nagle padł ( kontrolki mrugały, zegary zaczęły się trząść)
    2. Ponownie przekręciłem kluczyk i już się uspokoiły, ale przy próbie odpalenia auta nie było żadnej reakcji rozrusznika.
    3. Sprawdziłem akumulator - kontrolka na nim świeciła się na zielono, później zmierzyłem napięcie, było 12,35V. Także przyjąłem, że aku jest OK.
    4. Przeczyściłem klemy bo były dosyć zanieczyszczone - bez zmian.
    5. Próbowałem jeszcze odpalić na kabe od kolegi- również bez zmian, rozrusznik dalej nie startował.
    6. Ostatecznie zauważyłem że dioda koło zegarka inaczej niż zwykle się zachowuje, tzn. ok 1 min mryga, następnie kod PATS 15
    7. W płytce z licznikiem natrafiłem na jakby wypalone pola, nie jestem pewien czy to mógł być skutek jakiegoś przepięcia.

    Moja prośba o ewentualną radę co to może być i czy jest szansa samemu to naprawić.
    Dodam tylko, że posiadam tylko jeden kluczyk. Nie posiadam żadnego interfejsu do podłączenia komputera ani oprogramowania specjalistycznego.
    Z góry dziękuję za wszelką fachową i rzeczową pomoc.

    Poniżej zdjęci płytki liczników:
    FOCUS Mk1 2003r. 1.8TDCi - nie odpala, PATS 15
    Dioda od systemu PATS:

    0 1
  • #2 21 Sie 2017 16:35
    maly_miszcz
    Poziom 10  

    Dobra, specjalista z laptopem oraz programem IDS załatwił sprawę w ok. 5 min. Ponoć to się zdarza przy problemach z napięciem w tego typu autach.
    Temat zamykam.

    0