Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt układu z zastosowaniem diod super flux RGB.

08 Sie 2017 00:43 459 3
  • Poziom 3  
    Witam.

Na wstępie zaznaczam, że z elektroniki jestem zielony, lecz jeśli chodzi o montaż (zdolności manualne) to nie jest tragicznie.

Chciałbym zrobić sobie lampę jeszcze nie wiem ile dokładnie diod miało by być zastosowane, ale z 14 napewno.
    Lampa ma za zadnie świecić na czerwono mało intensywnie i intensywnie jak i również na pomarańczowo, lecz przy podziale pół na pół (kierunkowskaz) gdzie połowa lampy świeci na czerwono a połowa mryga" na pomarańczowo.

przykładowa lampa.
    jak to ma mniej więcej działać.

Na chwilę obecną tyle mniej więcej mam zaplanowane:

Światło intensywne chce wykonać za pomocą diody super flux 2.6W
    Światło mało intensywne z tych samych diod tylko że zdławione rezystorem tak do 0.4W.
    Światło mało intensywne będzie cały czas świeciło, a gdy będę chciał uzyskać intensywne, wcisnę włącznik który realizuje obieg pomijający rezystory.

Mój problem polega na tym, że nie wiem jak pogodzić to mryganie na pomarańczowo" z światłem czerwonym ? Jak odłączyć światło czerwone w momencie włączenia kierunkowskazu ? zastosować mikrowyłącznik sterowany napięciem ?
    Czy da się płynnie sterować kolorami (odcienie pomarańczowego) sterownikami bez żadnych potencjometrów?

Proszę o wyrozumiałość. Prześledziłem trochę tematów ale dalej jakoś nie mogę sobie z tym poradzić.
    Co myślicie o dotychczasowych koncepcjach ?

Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Pomijając kwestie prawne, braku legalizacji i dopuszczenia do ruchu pojazdu z zamontowanymi takimi przerabianymi lampami, to były podobne konstrukcje opisywane na forum.
    Czemu nie poszukasz?
  • Poziom 3  
    Szukałem, ale wybacz nic nie znalazłem.