Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA J IV - Astra nie ładuje akumulatora

08 Sie 2017 16:32 2514 21
  • Poziom 4  
    Cześć!
    Mam problem z moją Astrą J 1.7 CDTi z 2013 r. ponieważ co jakiś czas rozładowuje się akumulator. Robiłem pomiary multimetrem Sonela.
    Wyniki z badań:
    Akumulator na postoju - 12.66 V
    Prąd upływu na postoju - 0.11 A
    Po uruchomieniu silnika - 13.7 -14.5 V
    WAŻNE - Po uruchomieniu klimatyzacji zaczyna spadać napięcie ładowania do 12.4 V, a po włączeniu całej elektroniki która jest dostępna (grzanie tylnej szyby, światła, radio, itp.) napięcie spada do 12.33 V.
    Wydaje mi się, że jest to problem z alternatorem, bądź z regulatorem napięcia. Ewidentnie widać, że przy dużym obciążeniu nie coś daje odpowiedniego napięcia do akumulatora.

    Jest ktoś co miał taki problem i mógłby mi doradzić co mam zrobić? Na co zwrócić uwagę? Albo wie w czym problem to proszę o pomoc.
    Chciałbym naprawić to sam z racji, że auta nie obejmuje już gwarancja a zawsze kilka stówek w kieszeni zostanie. :)

    PS. Masę również sprawdzałem, napięcie na alternatorze wynosiło 0.02mV. - Ten aspekt również należy wykluczyć.
  • Poziom 25  
    Witaj.A jeśli włączysz klimę i dodasz więcej gazu coś się zmienia odnośnie ładowania czy zostaje na stałym poziomie?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie.
    Pewnie podejrzewasz, że w aucie masz "złodzieja" energii elektrycznej. Aby to sprawdzić należy wyłączyć odbiorniki prądu, odczekać z 15 min., by "uspokoiła" się elektronika i wówczas przystąpić do pomiaru poboru energii.
    "Legalnie" w aucie energię ciągle pobierają m.in. zegar, autoalarm, centralny zamek, radio, kamera.
    Otrzymany wynik porównaj z danymi jakie podają fachowcy na forach.
    Sprawdź, czy w aucie masz zamontowany oryginalny alternator tj. dedykowany do auta z takim wyposażeniem.
  • Poziom 25  
    12.4V to jest tragedia tyle to powinien trzymać akumulator po dwóch dniach i niezależnie od włączonych odbiorników napięcie nie powinno spadać poniżej 13,8-14V.Złodzieja prądu nie ma bo napisał że pobór prądu wynosi 0,11A.Pytanie jest czy napięcie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów.


    Moderowany przez T5:

    0.11A = 110mA to jest stanowczo za dużo.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 39  
    Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator bo niedoładowany akumulator zasiarczy się i zimą nie uruchomisz samochodu.
  • Poziom 43  
    sulof1601 napisał:
    Złodzieja prądu nie ma bo napisał że pobór prądu wynosi 0,11A

    Odejmij od tego ze 40-50mA to wtedy będzie ok.
  • Poziom 4  
    sulof1601 napisał:
    Witaj.A jeśli włączysz klimę i dodasz więcej gazu coś się zmienia odnośnie ładowania czy zostaje na stałym poziomie?


    Sprawdzałem to wczoraj, ale pomiary wyszły mi teraz troszeczkę inne niż w/w poscie.
    Napięcie po uruchomieniu silnika wraz z klimatyzacją rośnie do 13V
    Po zwiększeniu obrotów wzrasta dodatkowo do 13,6 - 13,7 V w zakresie 2000 obrotów.
    Pomysł mam taki aby sprzwdzić i przeczyścić styki na alternatorze. Przez najbliższe dni będę robił pomiary i porównywał je ze sobą.
    Dodatkowo po włączeniu klimatyzacji, i długich świateł napięcie spada z 13 V do 12,6-12,4 V

    PS. Ale czy te 13V, które pokazuje mi miernik przy włączonej klimatyzacji jest wtstarczającym napięciem? Mam przeczucie, że to jednak nadal troszeczkę za mało...

    Dodano po 6 [minuty]:

    sulof1601 napisał:
    12.4V to jest tragedia tyle to powinien trzymać akumulator po dwóch dniach i niezależnie od włączonych odbiorników napięcie nie powinno spadać poniżej 13,8-14V.Złodzieja prądu nie ma bo napisał że pobór prądu wynosi 0,11A.Pytanie jest czy napięcie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów.


    [/mod/] 0.11A = 110mA to jest stanowczo za dużo. [/mod]


    Jesteś w stanie zaporponować mi jakieś rozwiązania? Jak można znaleźć usterkę?
    Bo też zastanawałem się nad tym czy 110mA to nie za dużo, ale tlumaczyłem to sobie alarmem.
  • Poziom 4  
    milejow napisał:
    sulof1601 napisał:
    Złodzieja prądu nie ma bo napisał że pobór prądu wynosi 0,11A

    Odejmij od tego ze 40-50mA to wtedy będzie ok.


    Pytanie za 100 ptk. Jak to zrobić? :)
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym się w regulatorze napięcia a głębiej w alternatorze.
  • Poziom 4  
    sulof1601 napisał:
    Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym się w regulatorze napięcia a głębiej w alternatorze.


    Dziękuję, na dniach właśnie będę tak robił. Jak coś wyjdzie to dam oczywiście znać. Chociaż coś czuję, że może to być złodziej prądu i alternator do roboty. Chociaż jeszcze jest jedna teoria , a mianowicie "Pasek Klinowy", może jest tochę przetarty i ślizga się, chociaż sprawdzałem jest napięty... Ale to też należy by sprawdzić.
  • Poziom 43  
    Opello napisał:
    a po włączeniu całej elektroniki która jest dostępna


    Normalnie spala się alternator, no widzisz jakie masz pojęcie!!!



    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Poziom 43  
    Pomacaj klemy po 5 min. Czy nie parzy jakaś. I zmierz też napięcie bezpośrednio na alternatorze.
  • Poziom 42  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Opello napisał:
    a po włączeniu całej elektroniki która jest dostępna


    Normalnie spala się alternator, no widzisz jakie masz pojęcie!!!

    Już przestań chrzanic. Instrukcja tego auta coś mówi co wolno a czego nie można włączać?
  • Poziom 4  
    Witam, po długiej przerwie.
    Wykonałem chyba wszystkie możliwe pomiary miernikiem. Okazało się, że Akumulator po 4 latach użytkowania nie ma już pojemności. Można było to stwierdzić dopiero jak auto postało całą noc. Aktualnie wymieniłem akumulator na nowy, jeżdżę z nim od 1,5 tygodnia. Na razie nie mam z nim problemów. Jeżeli będzie się coś działo to dam znać.
    Dziękuję wszystkim za pomoc,
    Opello :)
  • Poziom 43  
    A jak wygląda teraz ładowanie?