Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłaczenie swiateł do jazdy dziennej przez przekaźnik

08 Sie 2017 16:50 2907 17
  • Poziom 6  
    Witam! Szukam schematu jak podpiąć światła do jazdy dziennej po przez przekaźnika, ale gdy jest zaciągnięty hamulec ręczny światła się nie włączają, hamulec sterowany minusem jak dobrze pamiętam :) Szukałem schematu i nie mogę znaleźć :(

    Z Góry Dziękuję za pomoc :)
  • Poziom 20  
    I dobrze, z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    Gdzie i jak to podpiąłeś?
  • Poziom 6  
    I właśnie dlatego szukam rozwiązania jak podpiąć to by tak było :) Bo obecnie każdy ma tak że samochód zapalony ręczny zaciągnięty i światła świecą, a ja szukam rozwiązania że jak hamulec zaciągnięty światła gasną :)
  • Poziom 20  
    To musiałeś źle to wpiąć.
    Na samym przekaźniku zawsze sterowanie nim robiłem tak:
    +12 po stacyjce -> dioda prostownicza (zaporowo od strony reflektora) ->przekaźnik -> kabel pozycji od któregoś reflektora.
    Podłączenia dziennych do obwodu sterującego przekaźnika chyba wyjaśniać nie trzeba.

    Tylko nie wiem jak to zadziała na auta z CAN-em, bo montowałem raczej w starszych/prostszych.


    Tak w ogóle to może napisz w jakim aucie montujesz oraz jak i gdzie co podpinasz, to bardziej obeznani w tym modelu powiedzą gdzie może leżeć problem.
  • Poziom 6  
    Więc tak, to jest Passat B5 przed liftem, benzyna...

    Może spróbuję dokładniej opisać o co mi chodzi, kupiłem światła do jazdy dziennej bez automatu, i teraz chcę je podpiąć przez przekaźnik w taki sposób że jeśli hamulec ręczny jest zaciągnięty, a samochód zapalony światła nie będą się świecić :) a gdy zwolnię hamulec światła się zaświecą :) Chyba że nie da się, to kupię automat z taką funkcją :)
  • Poziom 14  
    To taki bajer ma być? Nie czytałem w KD, by były takie wymogi.
    Światła dzienne, led, należy podłączyć do zacisku "akumulator - od samochodu", bezpiecznika, na którym jest prąd po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu. MOżna dołożyć dodatkowy bezpiecznik 5A.
    Są wskaźniki zaciągnięcia ręcznego, ale ze względu na niski pobór tego światełka, jest on sterowany bezpośrednio ze stycznika, bądź elementu wykonawczego - czytaj schemat samochodu i się dowiesz gdzie i jak.
  • Poziom 6  
    Może ktoś coś wymyśli pomoże :) Bo pewnie przekaźnikami da się to załatwić :)
  • Poziom 20  
    Ani to przydatne, ani pomocne, a wręcz może nas narazić na mandat jak trafimy na niebieskiego służbistę.
    I pierwsze słyszę, że w ogóle jest automat do dziennych realizujący funkcję wyłączenia po zaciągnięciu ręcznego :roll:
  • Poziom 6  
    To nie o to chodzi że jak zaciągnę ręczny gasną światła, tylko że jak zapalam samochód np. rano i jest zaciągnięty hamulec ręczny, to światła do jazdy dziennej się nie załączają :)
  • Specjalista Sieci, Internet
    Fredw napisał:
    I pierwsze słyszę, że w ogóle jest automat do dziennych realizujący funkcję wyłączenia po zaciągnięciu ręcznego

    W nowszych z grupy VW można to ustawić w module centralnej elektryki.

    Potrzebujesz to połączyć w coś takiego:
    Podłaczenie swiateł do jazdy dziennej przez przekaźnik

    I będzie działało "po niemiecku".
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Fredw napisał:
    z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś...

    czyt napisał:
    Nie czytałem w KD, by były takie wymogi.


    Takich nie ma, wręcz odwrotne, kluczyk w zapłonie to światła mają świecić.


    Manius19888 napisał:
    To nie o to chodzi że jak zaciągnę ręczny gasną światła, tylko że jak zapalam samochód np. rano i jest zaciągnięty hamulec ręczny, to światła do jazdy dziennej się nie załączają :)


    Po co taki bajer? Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.
  • Poziom 6  
    jdubowski napisał:
    Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.


    Schemacik? :)
  • Poziom 43  
    jdubowski napisał:
    Po co taki bajer? Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.
    Tyle, że przy DC tyrystor otworzy się na stałe, do czasu usunięcia napięcia między anodą i katodą :)
  • Poziom 20  
    jdubowski napisał:
    Fredw napisał:
    z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś...

    Tak to jest, że czasami człowieka coś zaćmi.
    Właśnie o to mi chodziło, że ręczny nie powinien mieć wpływu na światła zewnętrzne.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Fredw napisał:
    Właśnie o to mi chodziło, że ręczny nie powinien mieć wpływu na światła zewnętrzne.


    W sterowniku do centralnej elektryki w np golfie 5 i podobnych masz możliwość aktywowania świateł do jazdy dziennej. Są dwie opcje:
    1. Skandynawska - Palą się wtedy światła mijania + pozycje z tyłu.
    2. Ameryka Północna - Palą się tylko światła mijania z przodu. W czasie włączenia hamulca ręcznego gasną.

    Dodatkowo można je zamienić z światłami pozycyjnymi lub przeciwmgłowymi oraz je przyciemnić.
  • Poziom 43  
    Heinzek napisał:
    1. Skandynawska - Palą się wtedy światła mijania + pozycje z tyłu.
    2. Ameryka Północna - Palą się tylko światła mijania z przodu. W czasie włączenia hamulca ręcznego gasną.
    My jesteśmy w Polsce i obowiązują nas polskie przepisy, gdyby ktoś zapomniał :)
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nikt nie zapomina. Chciałem powiedzieć tylko że gaszenie DRL to nie tylko wymysł autora.
    Moim zdaniem gaszenie DRL jest ok, bo po co mają się palić gdy samochód nie jest w ruchu?
    Nie gadajcie że co "światła" zaciągacie ręczny.
  • Poziom 39  
    Ciekawe zagadnienie. Autor pytania zapewne zakupił DRL ledowe aby zminimalizować pobór energii. Wedle prawa naszego niedozwolenie jest pozostawianie pojazdu z uruchomionym silnikiem dłuższy czas (bodajże 1 minuta). Więc w jakim celu takie wynalazki sprzyjające zawodności jwśli zysk energetyczny minimalny? A jeśli chodzi o trwałość samych świateł to także uzysk żaden. I jeszcze wątpliwość poważna czy samochód przed sygnalizacją świtlną ub w korku na wzniesieniu z zaciągniętym hamulcem pomocniczym jest w rychu, czy nie.