Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłaczenie swiateł do jazdy dziennej przez przekaźnik

Manius19888 08 Sie 2017 16:50 1905 17
  • #1 08 Sie 2017 16:50
    Manius19888
    Poziom 5  

    Witam! Szukam schematu jak podpiąć światła do jazdy dziennej po przez przekaźnika, ale gdy jest zaciągnięty hamulec ręczny światła się nie włączają, hamulec sterowany minusem jak dobrze pamiętam :) Szukałem schematu i nie mogę znaleźć :(

    Z Góry Dziękuję za pomoc :)

    0 17
  • #2 08 Sie 2017 17:10
    Fredw
    Poziom 20  

    I dobrze, z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    Gdzie i jak to podpiąłeś?

    0
  • #3 08 Sie 2017 17:13
    Manius19888
    Poziom 5  

    I właśnie dlatego szukam rozwiązania jak podpiąć to by tak było :) Bo obecnie każdy ma tak że samochód zapalony ręczny zaciągnięty i światła świecą, a ja szukam rozwiązania że jak hamulec zaciągnięty światła gasną :)

    1
  • #4 08 Sie 2017 17:21
    Fredw
    Poziom 20  

    To musiałeś źle to wpiąć.
    Na samym przekaźniku zawsze sterowanie nim robiłem tak:
    +12 po stacyjce -> dioda prostownicza (zaporowo od strony reflektora) ->przekaźnik -> kabel pozycji od któregoś reflektora.
    Podłączenia dziennych do obwodu sterującego przekaźnika chyba wyjaśniać nie trzeba.

    Tylko nie wiem jak to zadziała na auta z CAN-em, bo montowałem raczej w starszych/prostszych.


    Tak w ogóle to może napisz w jakim aucie montujesz oraz jak i gdzie co podpinasz, to bardziej obeznani w tym modelu powiedzą gdzie może leżeć problem.

    0
  • #5 08 Sie 2017 18:39
    Manius19888
    Poziom 5  

    Więc tak, to jest Passat B5 przed liftem, benzyna...

    Może spróbuję dokładniej opisać o co mi chodzi, kupiłem światła do jazdy dziennej bez automatu, i teraz chcę je podpiąć przez przekaźnik w taki sposób że jeśli hamulec ręczny jest zaciągnięty, a samochód zapalony światła nie będą się świecić :) a gdy zwolnię hamulec światła się zaświecą :) Chyba że nie da się, to kupię automat z taką funkcją :)

    0
  • #6 08 Sie 2017 18:48
    czyt
    Poziom 14  

    To taki bajer ma być? Nie czytałem w KD, by były takie wymogi.
    Światła dzienne, led, należy podłączyć do zacisku "akumulator - od samochodu", bezpiecznika, na którym jest prąd po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu. MOżna dołożyć dodatkowy bezpiecznik 5A.
    Są wskaźniki zaciągnięcia ręcznego, ale ze względu na niski pobór tego światełka, jest on sterowany bezpośrednio ze stycznika, bądź elementu wykonawczego - czytaj schemat samochodu i się dowiesz gdzie i jak.

    0
  • #7 08 Sie 2017 19:20
    Manius19888
    Poziom 5  

    Może ktoś coś wymyśli pomoże :) Bo pewnie przekaźnikami da się to załatwić :)

    0
  • #8 08 Sie 2017 21:04
    Fredw
    Poziom 20  

    Ani to przydatne, ani pomocne, a wręcz może nas narazić na mandat jak trafimy na niebieskiego służbistę.
    I pierwsze słyszę, że w ogóle jest automat do dziennych realizujący funkcję wyłączenia po zaciągnięciu ręcznego :roll:

    0
  • #9 08 Sie 2017 21:07
    Manius19888
    Poziom 5  

    To nie o to chodzi że jak zaciągnę ręczny gasną światła, tylko że jak zapalam samochód np. rano i jest zaciągnięty hamulec ręczny, to światła do jazdy dziennej się nie załączają :)

    1
  • #10 08 Sie 2017 21:49
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Fredw napisał:
    I pierwsze słyszę, że w ogóle jest automat do dziennych realizujący funkcję wyłączenia po zaciągnięciu ręcznego

    W nowszych z grupy VW można to ustawić w module centralnej elektryki.

    Potrzebujesz to połączyć w coś takiego:
    Podłaczenie swiateł do jazdy dziennej przez przekaźnik

    I będzie działało "po niemiecku".

    0
  • #11 09 Sie 2017 08:45
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Fredw napisał:
    z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś...

    czyt napisał:
    Nie czytałem w KD, by były takie wymogi.


    Takich nie ma, wręcz odwrotne, kluczyk w zapłonie to światła mają świecić.


    Manius19888 napisał:
    To nie o to chodzi że jak zaciągnę ręczny gasną światła, tylko że jak zapalam samochód np. rano i jest zaciągnięty hamulec ręczny, to światła do jazdy dziennej się nie załączają :)


    Po co taki bajer? Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.

    1
  • #12 09 Sie 2017 10:33
    Manius19888
    Poziom 5  

    jdubowski napisał:
    Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.


    Schemacik? :)

    0
  • #13 09 Sie 2017 11:21
    Freddy
    Poziom 43  

    jdubowski napisał:
    Po co taki bajer? Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca.
    Tyle, że przy DC tyrystor otworzy się na stałe, do czasu usunięcia napięcia między anodą i katodą :)

    0
  • #14 09 Sie 2017 17:34
    Fredw
    Poziom 20  

    jdubowski napisał:
    Fredw napisał:
    z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka.
    I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś...

    Tak to jest, że czasami człowieka coś zaćmi.
    Właśnie o to mi chodziło, że ręczny nie powinien mieć wpływu na światła zewnętrzne.

    0
  • #15 09 Sie 2017 18:00
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Fredw napisał:
    Właśnie o to mi chodziło, że ręczny nie powinien mieć wpływu na światła zewnętrzne.


    W sterowniku do centralnej elektryki w np golfie 5 i podobnych masz możliwość aktywowania świateł do jazdy dziennej. Są dwie opcje:
    1. Skandynawska - Palą się wtedy światła mijania + pozycje z tyłu.
    2. Ameryka Północna - Palą się tylko światła mijania z przodu. W czasie włączenia hamulca ręcznego gasną.

    Dodatkowo można je zamienić z światłami pozycyjnymi lub przeciwmgłowymi oraz je przyciemnić.

    0
  • #16 09 Sie 2017 18:30
    Freddy
    Poziom 43  

    Heinzek napisał:
    1. Skandynawska - Palą się wtedy światła mijania + pozycje z tyłu.
    2. Ameryka Północna - Palą się tylko światła mijania z przodu. W czasie włączenia hamulca ręcznego gasną.
    My jesteśmy w Polsce i obowiązują nas polskie przepisy, gdyby ktoś zapomniał :)

    0
  • #17 09 Sie 2017 18:51
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Nikt nie zapomina. Chciałem powiedzieć tylko że gaszenie DRL to nie tylko wymysł autora.
    Moim zdaniem gaszenie DRL jest ok, bo po co mają się palić gdy samochód nie jest w ruchu?
    Nie gadajcie że co "światła" zaciągacie ręczny.

    0
  • #18 09 Sie 2017 20:28
    mczapski
    Poziom 38  

    Ciekawe zagadnienie. Autor pytania zapewne zakupił DRL ledowe aby zminimalizować pobór energii. Wedle prawa naszego niedozwolenie jest pozostawianie pojazdu z uruchomionym silnikiem dłuższy czas (bodajże 1 minuta). Więc w jakim celu takie wynalazki sprzyjające zawodności jwśli zysk energetyczny minimalny? A jeśli chodzi o trwałość samych świateł to także uzysk żaden. I jeszcze wątpliwość poważna czy samochód przed sygnalizacją świtlną ub w korku na wzniesieniu z zaciągniętym hamulcem pomocniczym jest w rychu, czy nie.

    0