Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększenie dawki paliwa w dieslu a kąt wyprzedzenia wtrysku

09 Sie 2017 00:24 1182 1
  • Poziom 2  
    Sprawa dotyczy silnika wysokoprężnego ciągnika rolniczego z rotacyjną pompą osiową.
    Zwiększyłem dawkę paliwa celem podniesienia mocy z 95KM o ok. 10%. Przyrost mocy jest wyraźnie zauważalny, ale skutkiem ubocznym jest silniejsze kopcenie podczas wciskania pedału gazu niż przedtem.
    W związku z tym dwa pytania:
    Czy można wyeliminować tą przypadłość poprzez korekcję kąta wyprzedzenia wtrysku?
    Jakiej korekty kąta wtrysku powinno się dokonać stosując taki zabieg - zwiększenie dawki paliwa?
    Proszę o rzeczowe wypowiedzi zorientowanych w temacie.
  • Poziom 17  
    Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty, dawka)- co przekłada się na ekonomię eksploatacji. Kąt wyprzedzenia wtrysku można przyjąć za optymalny jeśli maksymalne ciśnienie gazów w komorze spalania występuje po osiągnięciu przez tłok pozycji ok.10* po GMP . Jeśli ustawiłeś moment wtrysku zgodnie z zaleceniami producenta, a wtryskiwacze dobrze rozpylają paliwo i nie podciekają, zaś filtr powietrza jest czysty i nie stwarza nadmiernych oporów to już więcej nie da się uzyskać w domowych warunkach (w procesie spalania zostanie wykorzystany cały tlen, a pozostałe niespalone paliwo wyleci w powietrze jako sadza). Ustaw dawkę na granicy dymienia bo dosłownie pieniądze będą Ci ulatywać z dymem jeśli dawka będzie za duża.