Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c360 - Końcówki wtryskiwaczy od Skody RT

kaczor4011 09 Aug 2017 17:33 3699 8
  • #1
    kaczor4011
    Level 15  
    Witam panowie. Pytanie dość nietypowe i raczej do starszych uzytkowinków forum. Wtryskiwacze nadają się do regeneracji i pomyśleliśmy nad małym tuningiem :) W latach 80 ojciec wkładał końcówki od skody RT lub RTO, silnik pracował lepiej i był silniejszy. Chcemy teraz zrobic to samo, lecz nie pamięta dokładnie jakie to były... Jedynie to że były 5 otworowe.... Może ktoś miał z tym styczność i poratuje nr katalogowym....
    Z góry wielkie dzięki.
  • #2
    darfur5
    Level 33  
    Skoda RTO to niegdyś popularny autobus zwany " ogórkiem". Silnik w ursusie C - 360 nie jest konstrukcją typowo polską a zapożyczoną od naszych południowych sąsiadów (rozwinięcie C - 4011 ) , i jest możliwe , że końcówki będą pasowały tylko czy są dostępne na rynku to jest zagadka . Oryginalnych końcówek od RTO na pewno nie kupisz bo to nie ten czas i ta epoka i na nic się zda numer katalogowy bo trafisz na indyjskie lub chińskie.
  • #4
    kaczor4011
    Level 15  
    Kolego darfur5 dzięki za pomoc. Końcówki były napewno od ciężarówki, nie od autobusu ( chociaż możliwe że silniki takie same ) mój błąd, także wychodzi na to że Skoda RT. Jeszcze jedna podpowiedź: nie pasowały od Liaza ( który wsumie jest jakby modernizacją Skody). Co znowu wydaje się dziwne, bo jak szukałem w googlach to wychodzi że końcówki Skoda i Liaz to to samo.....
    Kolego dizba dzięki, zadzwonie.
  • #5
    robokop
    Moderator of Cars
    Kup od Zetora. Sama końcówka nie sprawi że traktor będzie silniejszy i oszczędniejszy. Chyba że oryginalne nie nadawały się już do niczego.
  • Helpful post
    #9
    sewo.k
    Level 25  
    Kopie tak troszkę i patrząc na silnik skody 706 rto końcówki na pewno nie będą pasowały.
    W tym silniku wtryskiwacze są umieszczone pionowo lub prawie pionowo w głowicy a w 60-ce pod kątem. To wymusza asymetryczne rozmieszczenie otworów w końcówce. Bardziej zbliżony jest silnik skoda 706 MTS.
    Coś tu jest przymiśkowane i prędzej bym powiedział że ktoś je włożył w tamtych latach z braku innych a nie dla tego że lepiej na nich chodził, możliwe że historia zmieniła już też trochę swoją treść. Nie wiem... trzeba szukać dalej.