Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż domofonu Leelen N75B

lukpio3 09 Sie 2017 20:20 915 17
  • #1 09 Sie 2017 20:20
    lukpio3
    Poziom 21  

    Witajcie,
    Zakupiłem dziś bramodomofon Leelen N75B z szyfratorem, kamerą, otwieraniem bramy. Potrzebuję Waszej pomocy ponieważ bardzo możliwe że mam dość spory problem ponieważ mam za mało żył w kablu :(. W domofonie, zarówno w panelu wewnętrznym jak i zewnętrznym posiadam 2 złącza po 4 kable w każdym. Są to złącza które oznaczyłem w poniższym screenie instrukcji:

    Montaż domofonu Leelen N75B

    Jedno złącze to Jp403, drugie to Jp402. W przewodzie mam tylko 6 żył i jeżeli okaże się że jednak muszą być połączone oba złącza to muszę teraz wymieniać przewód co może być dość kłopotliwe ponieważ idzie on pod kostką i w słupku kliknkierowym. Bardzo Was proszę o pomoc.

  • Pomocny post
    #2 10 Sie 2017 06:07
    2920901
    Usunięty  
  • #3 10 Sie 2017 07:47
    lukpio3
    Poziom 21  

    szpoak napisał:
    Przewód do wymiany. Nawet gdybyś zrobił współną masę to i tak zabraknie jednej żyły.



    Na szczęście okazało się że jest ok :). Ja trochę źle sprecyzowałem problem ponieważ napisałem że mam 6 żył ale chodziło mi wyłącznie o żyły do podłączenia panelu, nie elektrozaczepu. Ogólnie kabel jest 10 żyłowy z czego dwie pary żył (4 sztuki) są puszczone do zaczepu, natomiast 3 pary żył (6 sztuk) puszczonych jest do panelu. Ale znalazłem wczoraj na jakimś zagranicznym forum instrukcję podłączenia, nieco dokładniejszą i okazało się że tylko jedno gniazdo 4 żyłowe łączy panel zewnętrzny z monitorem natomiast drugie takie same gniazdo 4 żyłowe służy do podłączania dodatkowych monitorów/sterowników. Więc u mnie jest ok.

    Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bardzo ważne. Ponieważ mam 2 gniazda do podłączenia elektrozaczepu. Z tym że do jednego gniazda podłączam elektrozaczep z napięciem, do drugiego elektrozaczep bez napięcie. Możecie i pomóc w rozszyfrowaniu o co tu chodzi? Co to znaczy elektrozaczep z napięciem i bez? Czy to chodzi o to że są zamki które mają zupełnie osobne, niezależne zasilania? Dobrze to rozumiem? Natomiast drugi rodzaj to zamki zasilane z domofonu?

  • Pomocny post
    #4 10 Sie 2017 16:23
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    lukpio3 napisał:

    Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bardzo ważne. Ponieważ mam 2 gniazda do podłączenia elektrozaczepu. Z tym że do jednego gniazda podłączam elektrozaczep z napięciem, do drugiego elektrozaczep bez napięcie. Możecie i pomóc w rozszyfrowaniu o co tu chodzi? Co to znaczy elektrozaczep z napięciem i bez? Czy to chodzi o to że są zamki które mają zupełnie osobne, niezależne zasilania? Dobrze to rozumiem? Natomiast drugi rodzaj to zamki zasilane z domofonu?

    Otwierania zamka dwoma sposobami. Jeden sposób taki, że w kabel jest wysyłane napięcie potrzebne do zadziałania elektrozaczepu (zamka).
    Drugi sposób jest taki, że na kablu jest robione zwarcie (zestyk przekaźnika) a zamek zadziała z odrębnego zasilacza.
    Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku zamek jest taki sam. Jedynie ma inaczej podane napięcie.
    Dla przykładu masz tu schemat innego domofonu z podłączeniem zamka z dodatkowym, niezależnym zasilaczem.
    Montaż domofonu Leelen N75B

  • #5 11 Sie 2017 10:10
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    lukpio3 napisał:

    Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bardzo ważne. Ponieważ mam 2 gniazda do podłączenia elektrozaczepu. Z tym że do jednego gniazda podłączam elektrozaczep z napięciem, do drugiego elektrozaczep bez napięcie. Możecie i pomóc w rozszyfrowaniu o co tu chodzi? Co to znaczy elektrozaczep z napięciem i bez? Czy to chodzi o to że są zamki które mają zupełnie osobne, niezależne zasilania? Dobrze to rozumiem? Natomiast drugi rodzaj to zamki zasilane z domofonu?

    Otwierania zamka dwoma sposobami. Jeden sposób taki, że w kabel jest wysyłane napięcie potrzebne do zadziałania elektrozaczepu (zamka).
    Drugi sposób jest taki, że na kablu jest robione zwarcie (zestyk przekaźnika) a zamek zadziała z odrębnego zasilacza.
    Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku zamek jest taki sam. Jedynie ma inaczej podane napięcie.
    Dla przykładu masz tu schemat innego domofonu z podłączeniem zamka z dodatkowym, niezależnym zasilaczem.
    Montaż domofonu Leelen N75B


    Dziękuję za odpowiedź. Czyli rozumiem z tego że jeżeli mój elektrozaczep nie ma osobnego zasilania z zasilacza to podłączam go w domofonie pod gniazdo do do którego należy podłączyć zaczep bez napięcia?

  • Pomocny post
    #6 11 Sie 2017 22:36
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Dokładnie tak jest w twoim domofonie. Zawsze gdy jest możliwość lepiej stosować jest osobny zasilacz ale nie jest to żaden przymus. U ciebie jak dasz sam elektrozaczep pod dowolne gniazdo, to na pewno nic nie zepsujesz, jednak działać będzie tylko w jednym. :D

  • #7 12 Sie 2017 10:26
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    Dokładnie tak jest w twoim domofonie. Zawsze gdy jest możliwość lepiej stosować jest osobny zasilacz ale nie jest to żaden przymus. U ciebie jak dasz sam elektrozaczep pod dowolne gniazdo, to na pewno nic nie zepsujesz, jednak działać będzie tylko w jednym. :D


    Dzięki wielkie za pomoc. Mam jeszcze jedną kwestię ponieważ chyba zacząłem coś rozumieć :). W niektórych zamkach słychać jak się go otwiera, takie brzęczenie. Rozumiem że to można osiągnąć właśnie poprzez zastosowanie dodatkowego zasilacza? U mnie w starym domofonie, zaczep był właśnie zasilany z domofonu i tego brzęczenia nie było, nie było w ogóle słychać gdy zwalniałem zaczep przez co często osoba która wchodziła nie wiedziała czy jej otwieram czy nie.

  • Pomocny post
    #8 12 Sie 2017 20:45
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Jak zamek jest zasilany napięciem zmiennym 12V (z transformatora) to wtedy słychać brzęczenie. To na pewno daje jakiś tam znak, że trzeba wchodzić a ściślej pchnąć drzwi wejściowe. Gdy zamek jest zasilany z napięcia stałego, to wtedy nie brzęczy. Niektórzy producenci dodają w tym momencie przerwany sygnał akustyczny, który to nas informuje, że właśnie trzeba wchodzić, czyli pchnąć drzwi.

  • #9 12 Sie 2017 20:52
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    Jak zamek jest zasilany napięciem zmiennym 12V (z transformatora) to wtedy słychać brzęczenie. To na pewno daje jakiś tam znak, że trzeba wchodzić a ściślej pchnąć drzwi wejściowe. Gdy zamek jest zasilany z napięcia stałego, to wtedy nie brzęczy. Niektórzy producenci dodają w tym momencie przerwany sygnał akustyczny, który to nas informuje, że właśnie trzeba wchodzić, czyli pchnąć drzwi.


    Dziękuję :). Mój poprzedni domofon właśnie zasilał zamek prądem stałym i kompletnie nie było nic słychać. Zobaczę co będzie po montażu tego. Jeżeli będzie w nim jakiś sygnał to super, jeżeli nie to będę musiał przerobić go i podłączyć osobne zasilanie ponieważ to było dosyć kłopotliwe. Praktycznie zawsze musiałem mówić "proszę pchać" ponieważ jak tego nie powiedziałem to gość stał przed furtką i nie otwierał ponieważ nie miał pojęcia że zwalniam zaczep.

  • #10 12 Sie 2017 22:34
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Zawsze do zamka możesz dołożyć jakiś mały sygnalizator na 12V DC i każdy będzie wiedział, że drzwi należy pchnąć. :D

  • #11 13 Sie 2017 17:13
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    Zawsze do zamka możesz dołożyć jakiś mały sygnalizator na 12V DC i każdy będzie wiedział, że drzwi należy pchnąć. :D


    Mam jednak problem :(. Potrzebuję Twojej pomocy. Sam domofon działa, problem jest cały czas z zamkiem :(. W ogóle się nie zwalnia rygiel. Jak podłączę zamek pod gniazdo oznaczone w instrukcji numerem 4 (zacisk zamka elektrycznego z napięciem (POWER lock2)) to w chwili wciśnięcia przycisku zwalniającego rygiel, na zamku pojawia się jakieś napięcie ale jest ono na sekundę i od raz za chwilę ginie (zamek się nie zwalnia). Jest jeszcze drugie gniazdo 3 pinowe oznaczone w instrukcji jako numer 5 (zacisk zamka elektrycznego bez napięcia (SIGNAL lock1)) i opis do tego gniazda jest następujący: Zacisk COM musi być podłączony. NC oznacza obwód zamknięty, NO oznacza obwód otwarty. Wybierz opcję dla swojego zamka elektrycznego. Oczywiście Zworka zgodnie z instrukcją w pozycji NC. Podłączam przewód COM, później NC i NO w różnych konfiguracjach z zamek ani drgnie. Już pojęcia nie mam co nie tak robię. Innej konfiguracji kabli nie ma. Wypróbowałem już wszystkie opcje. Gdy podłączę zamek na krótko pod akumulator to działa więc zamek jest sprawny. W załączniku wrzucam instrukcję do tego modelu. Bardzo Was proszę o pomoc. Bardzo możliwe że ja muszę użyć rozwiązania ze schematem LOCK2 tylko nie posiadam zamka z pamięcią przez co sygnał jest za słaby i nie jest w stanie otworzyć furtki.


    ---EDIT---
    Tak, na 99% mam zły zaczep. Aby mój zaczep działał, potrzebne było by dodatkowe zasilanie. Oni to w instrukcji trochę źle opisali moim zdaniem ponieważ lock1 to powinien być schemat z dodatkowym zasilaniem co zresztą widać na rysunku. A w moim przypadku będzie to schemat lock2. Ale poprawcie mnie jeśli się mylę. Mógłbym oczywiście podłączyć do swojego zaczepu dodatkowe zasilanie ale wybieram jednak zdecydowanie opcję 2, czyli wolę dokupić zaczep z pamięcią ponieważ posiada on super funkcję która mi się podoba. A mianowicie do momentu aż ktoś nie zwolni zaczepu, on cały czas jest gotowy do otwarcie. Jest to dla mnie o tyle dobre że zawsze do tej pory musiałem chodzić z kluczami żeby otworzyć sobie furtkę a przy zaczepie z pamięcią, zwolnię sobie zamek wychodząc z domu, na spokojnie dojdę do furtki i ją otworzę. A z drugiej strony mam opcję albo na kod albo na kartę zbliżeniową.

  • #12 13 Sie 2017 20:57
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Widocznie twój domofon musi być wyposażony w elektrozaczep z pamięcią (mechaniczną a nie np. RAM :D ). Tam rzeczywiście napięcie pojawia się na krótko i zwykły zaczep niestety nie zadziała tak jak trzeba. Jest to wyjście Lock2.
    Do Lock1 natomiast wymagany jest zasilacz. Z tego co wyżej napisałeś, nie za bardzo rozumiesz działanie tego wyjścia. Za chwilę Ci to wyjaśnię.
    Wyobraź sobie, że masz przełącznik z trzema końcówkami lub inaczej zaciskami (stykami). Jeden z nich jest wspólny dla dwóch pozostałych (czyli nazywa się COM). Przełącznik ten ma dwie pozycje. W jednej z tych pozycji zacisk COM łączy się z zaciskiem (stykiem) NC (czyli normalnie zamknięty). Drugi styk jest na przerwie, czyli w pozycji NO. Teraz gdy zmienimy pozycję przełącznika, to zacisk NC zmieni się na NO, a NO z kolei na NC. Po prostu zamienią się rolami. Otwarty stanie się zamkniętym i odwrotnie.
    W Twoim domofonie takim przełącznikiem jest przekaźnik a ściślej mówiąc jego styki.
    Do tych styków musisz (o ile chcesz z nich skorzystać) dołączyć własny obwód składający się z zasilacza i elektrozaczepu. Podłączasz to szeregowo do zacisków COM i NO. W tym momencie zamek nie działa. Zadziała dopiero gdy wydasz polecenie otwarcia przyciskiem. Taka opcja jest pokazana w 4 poście, na przykładowym schemacie.

  • #13 14 Sie 2017 22:24
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    Widocznie twój domofon musi być wyposażony w elektrozaczep z pamięcią (mechaniczną a nie np. RAM :D ). Tam rzeczywiście napięcie pojawia się na krótko i zwykły zaczep niestety nie zadziała tak jak trzeba. Jest to wyjście Lock2.
    Do Lock1 natomiast wymagany jest zasilacz. Z tego co wyżej napisałeś, nie za bardzo rozumiesz działanie tego wyjścia. Za chwilę Ci to wyjaśnię.
    Wyobraź sobie, że masz przełącznik z trzema końcówkami lub inaczej zaciskami (stykami). Jeden z nich jest wspólny dla dwóch pozostałych (czyli nazywa się COM). Przełącznik ten ma dwie pozycje. W jednej z tych pozycji zacisk COM łączy się z zaciskiem (stykiem) NC (czyli normalnie zamknięty). Drugi styk jest na przerwie, czyli w pozycji NO. Teraz gdy zmienimy pozycję przełącznika, to zacisk NC zmieni się na NO, a NO z kolei na NC. Po prostu zamienią się rolami. Otwarty stanie się zamkniętym i odwrotnie.
    W Twoim domofonie takim przełącznikiem jest przekaźnik a ściślej mówiąc jego styki.
    Do tych styków musisz (o ile chcesz z nich skorzystać) dołączyć własny obwód składający się z zasilacza i elektrozaczepu. Podłączasz to szeregowo do zacisków COM i NO. W tym momencie zamek nie działa. Zadziała dopiero gdy wydasz polecenie otwarcia przyciskiem. Taka opcja jest pokazana w 4 poście, na przykładowym schemacie.


    Dzięki wielkie za wytłumaczenie i za cierpliwość do mnie :). Niestety problem dalej pozostaje nie rozwiązany. Dziś już skapitulowałem, wrócę może jutro wieczorem do tematu. Kupiłem sobie już zamek z pamięcią, nowiutką kasetą i szyldem. Zamontowałem wszystko według instrukcji, furtkę wyregulowałem tak aby rygiel zamka wciskał mi języczek pamięci w elektrozaczepie, wszystko współgra idealnie ale zamek jak się nie otwierał tak się nie otwiera. Już pojęcia nie mam co może być nie tak. Nie wiem, może to wina tego że ten rygiel jest regulowany i jest za bardzo wsunięty do środka ... Pojęcie nie mam. Słychać że w zamku coś cyka ale tylko wtedy kiedy języczek pamięci jest wysunięty, gdy jest wciśnięty to cykania nie ma. Myślałem że może furtka jest źle wyregulowana ale niee, zrobiłem test ręcznie tzn wcisnąłem bolec pamięci ręcznie, druga osoba podała napięcie a rygiel ani drgnął. Kompletnie nic się nie otwierał. Możliwe żeby było podawane zbyt niskie napięcie? Hmm, może za długi kabel który idzie z domu do zamka i gdzieś to napięcie ucieka. Kabel ma ok 35m. Brakuje mi pomysłów gdzie się mogłem jeszcze walnąć :(

  • #14 15 Sie 2017 07:39
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Zbyt długi kabel a przy trzy tym, gdy ma cienkie żyły, może być powodem nie działania zamka. Można spróbować podłączyć zamek w domu, na krótszym kablu (kilka metrów, np. jakiś kawałek elektrycznego) i zobaczyć czy zamek zadziała. Jeżeli tak, to trzeba będzie zwiększyć średnicę żył w kablu do furtki. Jak jest zapas żył w istniejącym kablu, to można do zamka dać po dwie równolegle.
    Inna opcja, to dodatkowy zasilacz.

  • #15 15 Sie 2017 09:07
    lukpio3
    Poziom 21  

    zybex napisał:
    Zbyt długi kabel a przy trzy tym, gdy ma cienkie żyły, może być powodem nie działania zamka. Można spróbować podłączyć zamek w domu, na krótszym kablu (kilka metrów, np. jakiś kawałek elektrycznego) i zobaczyć czy zamek zadziała. Jeżeli tak, to trzeba będzie zwiększyć średnicę żył w kablu do furtki. Jak jest zapas żył w istniejącym kablu, to można do zamka dać po dwie równolegle.
    Inna opcja, to dodatkowy zasilacz.


    Dobra, zamek działa. Powodem jest zbyt długi kabel. I teraz nie wiem co tu zrobić ... Wymiana kabla absolutnie nie wchodzi w grę ponieważ mam słupek klinkierowy, teraz nie ma szans żeby go rozkuwać. Dodatkowo musiał bym zrywać całą kostkę na podwórku. Odpada. Zastanawiam się co tu zrobić żeby wzmocnić sygnał. U mnie z kablem jest bardzo mocno zakombinowane ponieważ poprzedni domofon zasilał zamek z panelu wewnętrznego. Obecny zasila go z panelu zewnętrznego. Ponieważ jak wspomniałem mam murowane słupki więc nie wchodzi w grę rozkuwanie ich i puszczenie nowego kabla. I mam taką sytuację: posiadam u siebie jeden kabel 10 żyłowy który jest podzielony: Wszystkie 10 żył wychodzi w domu, natomiast przy słupku 6 żył idzie do panelu, 4 żyły do zamka. Ponieważ jak wspomniałem poprzedni domofon zasilał zamek z panelu wewnętrznego (tego z domu) nie miałem kabla który by szedł z panelu zewnętrznego do zamka. Więc zrobiłem taki myk że dwa kable żółty i brązowy których jeden koniec wychodzi przy elektrozaczepie a drugi w domu połączyłem w domu z dwoma wolnymi kablami wychodzącymi przy panelu zewnętrznym. Dzięki temu zyskałem połączenie panelu wewnętrznego z zamkiem ale jak widać połączenie jest zbyt słabe. Mówię, nie mogę teraz rozkuć słupka bo wszystko zniszczę. Nie wiem co tu teraz zrobić. Myślisz że można jakiś opornik czy coś w tym stylu wlutować coby zwiększało napięcie. Muszę to jakoś rozwiązać bez konieczności kłucia wszystkiego. Zasilacz też kiepsko ponieważ musiał by być on zamontowany przy bramie a tam nie mam prądu i nie mam skąd go zasilić. Aż mi się gorąco zrobiło bo już nie wiem co mogę w tej sytuacji zrobić.

    ---EDIT---
    Ok, na milion procent to kabel. Jak podłączyłem na krótko 2 metrowym kablem elektrozaczep z panelem zewnętrznym, wszystko super działa. Więc teraz opcje mam dwie, albo jakiś wzmacniacz tylko nie wiem czy da się to zrobić, albo jakoś przewiercić się przez słupek pod kątem od panelu zewnętrznego do elektrozaczepu albo wyciąć tarczą bruzdę w fudze słupka i przeciągnąć kabel fugą.

  • Pomocny post
    #16 15 Sie 2017 10:15
    suworow
    Admin Zabezpieczenia Stacjonarne

    Wychodzi kompletna amatorka przy montażu jak i kładzeniu instalacji. Miejsca rozdzielenia/ łączenia kabli zawsze powinno być dostępne. Wystarczy trochę wyobraźni...
    1. przewiercić się z panela do zaczepu - zazwyczaj się udaje. Uwaga aby sobie nie strzelić samobója i ne przewiercić kabli ułożonych wcześniej
    2. poszukać miejsca łączenia kabli ( bywa że znajdziemy go u podstawy słupka, pod elektrozaczepem, w rozdzielni czy puszce np na elewacji.
    3. na dwóch wolnych kablach z panela tam gdzie kolega połączył je kolega z idącymi do zaczepu, dać przekaźnik. I zasilić zaczep bezpośrednio z zasilacza.( tego samego co monitor lub dodatkowego). Gdyby miał kolega problemy z wykonaniem to nie jeden z tych tematów na pewno zawiera odpowiedź: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.php?q=orno%2B+elektrozaczep
    pozdrawiam

  • #17 15 Sie 2017 10:25
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    lukpio3 napisał:
    Zasilacz też kiepsko ponieważ musiał by być on zamontowany przy bramie a tam nie mam prądu i nie mam skąd go zasilić.

    W znajomego wziąłem napięcie z napędu bramy, bo jego brama nie dość, że zasilana z ~230V, to miała wyjście z niskim napięciem do dowolnego wykorzystania. Z tego niskiego zasiliłem elektrozaczep (w szereg z zaciskami Lock). Mając przy bramie napięcie sieciowe rozważałem nawet zastosowanie zasilacza do zamka ale okazało się, że istniejące wyjście z powodzeniem wystarczyło.

  • #18 16 Sie 2017 20:22
    lukpio3
    Poziom 21  

    suworow napisał:
    Wychodzi kompletna amatorka przy montażu jak i kładzeniu instalacji. Miejsca rozdzielenia/ łączenia kabli zawsze powinno być dostępne. Wystarczy trochę wyobraźni...


    Wiesz, instalacja była robiona 15 lat temu. Wtedy trochę inaczej się robiło. Gdybym ją robił sobie sam to przede wszystkim po pierwsze nie puścił bym kabla w słupku w peszlu tylko w plastikowej rurce ponieważ peszel jest karbowany i przeciągnięcie później przez niego czegokolwiek jest trudne, zwłaszcza na zakrętach, po drugie porobił bym kilka punktów połączeniowych a już na pewno zrobił bym puszkę do połączenia kabla idącego ziemią ze słupkiem. U mnie całość jest puszczone jednolicie czyli jeden kabel od domu do słupka, bez żadnego połączenia. Ja się w ogóle ciesze że kabel ma aż 10 żył bo równie dobrze wtedy mogli dać jakiś najprostszy kabel np 6 żyłowy i teraz bym się bujał.

    Wracając do problemu, dziś po pracy dam znać czy działa. Wczoraj udało mi się długim wiertłem wywiercić dziurę pod kątem od panelu zewnętrznego tak że wyszedłem idealnie we wnęce od kasety z elektrozaczepem także jest mały sukces chociaż strachu było dużo bo choć wyrysowałem sobie na słupku pod jakim kątem trzymac wiertarkę to i tak była mała niepewność że wiertło wyjdzie nie tam gdzie trzeba. Ale wyszło idealnie, nawet lepiej niż to przewidziałem także jest super. Dziś to podłączę i zobaczymy. Obawiam się jeszcze jednej rzeczy a mianowicie że czekać mnie będzie wymiana zamka w furtce ponieważ na moje wyczucie, siła jakiej muszę użyć do wciśnięcia zamka jest mniejsze od tej jakiej używam do wciśnięcia języka pamięci w zaczepie więc efekt może być taki że zamek nie będzie w stanie wcisnąć tego bolca przez co pamięć nie zadziała. Zamek ma też już ok 15 lat więc ma prawo być wyrobiony. Ale to nie problem skoczę szybko do marketu budowlanego i kupię nowy, grunt że w końcu uda mi się to ogarnąć. Widzę już światełko w tunelu (i nie jest to pociąg :) ).

    Dodano po 10 [godziny] 1 [minuty]:

    Temat można uznać za zamknięty. Domofon złożony do kupy, wszystko działa, otwiera bramę, furtkę, karty zbliżeniowe też zakodowane, kod do otwierania ustawiony :). Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. Bardzo się przydała.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME