Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator

09 Sie 2017 23:01 1434 6
  • Poziom 11  
    Witam
    Jak w temacie potrzebuję przezwoić uszkodzony (uzwojenia z mechanicznie uszkodzoną izolacją) zmasowany iskrownik na pełen alternator, czyli kompletne 6 cewek do ładowania aku 12v.
    Dobierając się do cewek policzyłem zwoje jest po 80 i narysowałem schemat w jaki sposób były one pierwotnie nawinięte (5 z nich pomijając cewkę zapłonową)
    Gruby marker jedno uzwojenie cienki to drugie.
    Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator
    Ładowanie chce regulować przy użyciu oryginalnego regulatora jak na foto.
    Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator
    Moje spostrzeżenia to:
    Koło magnesowe ma 6 magnesów
    Drut jakim nawinięte były uzwojenia to 1mm
    Miałem możliwość sprawdzenia napięcia z 2 cewek połączonych szeregowo 160zwoi i wynosi około 10-10,5VAC na jałowych obrotach co daje 4cewki = 21VAC 320zwoi.
    Teraz moje pytania: mianowicie najważniejsze czy musze jedną cewkę przeznaczyć dla regulatora jak na schemacie, lub może można rozwiązać to jakoś inaczej np. robiąc odczep z uzwojenia?
    Czy mogę wykorzystać w pełni rdzeń nawijając 6 cewek do ładowania (zamiast uzwojenia wysokiego napięcia dla zapłonu)?
    Nawijając 6 cewek 480zwoi otrzymam przypuszczalnie 31,5VAC, zmniejszając obroty koła magnetycznego tak, żebym uzyskał 15-16VAC jaka będzie wydajność prądowa w A? Porównywalna jak przy 4 cewkach i większych obrotach (jak oryginalnie)?
    Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator
  • Poziom 42  
    Jaka moc prądnicy? Pewnie max 80W.
    Co z zap)onem? Z czego go zasilić?

    Nie rozumiem takich kombinacji. Od mieszania herbata nie stanie się słodsza, a prądnica nie da więcej mocy. Można tylko zminimalizować straty na prostowaniu kosztem kombinacji alpejskich...
    Jak już to proponuję próbować zrobić prądnicę 3f z regulatorem na mosfetach i zapłon DC.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź
    Moc zakładam, że oryginalnie około 80W.
    Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne.
    Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał od quada.
    Natomiast drugi taki stojan (jest częściowo bez uzwojenia) chciałbym zamontować w innym dużo mniejszym silniku 2t z własnym zapłonem i użyć go tylko jako "agregat prądotwórczy" na 12v..
    Po co? Dlatego, że na działce nie mam prądu, a oświetlenie zrobiłem na 12V zasilane z aku. Do tego UPS 12V/230V do zasilenia np. tv i innych drobnostek.
    Czyli jeżeli zamiast 4 cewek ładujących nawinąłbym szeregowo 6 to nie zwiększy mocy alternatora?
    Jak jest sterowany oryginalny regulator przy pomocy jakiegoś zakresu napięć występujących na tej pojedyńczej cewce nr5?
    Przy nawiniętych 6 cewkach powinno być zakładane 31,5V czy tak?
    Czy zmniejszając obroty magneta tak by z napięcia 31,5V było te np 16V Ampery zostaną bez zmian?
    jack63 napisał:
    proponuję próbować zrobić prądnicę 3f
    a czy przypadkiem do 3 fazowej nie potrzebowałbym wysokich obrotów dla uzyskania tych 14.7VDC?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo.
    Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała.
    Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T?
    A jeżeli już to czy nie lepiej tym małym silnikiem, przy założeniu, że ma 1 kW i wymuszone chłodzenie napędzić alternator samochodowy ???
  • Poziom 11  
    Ok poczytam o tych piździkach.
    jack63 napisał:
    Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony.

    I tu się nie zgodzę bo mając "wszystkie" potrzebne części koszt zrobienia to jest = mój czas.
    Ponadto 85% 2t posiada chłodzenie wiatrakiem zrobionym z koła iskrownika i takie ma i mój.
    Kolega ma nowy agregat 850W 230V i może mi nie uwierzysz, ale jest tam silnik właśnie 2t, który chodzi bardzo cicho (hałas to tylko kwestia wydechu), a drgania tłumią gumowe stopki.
    Spalanie "koszty energii" tego silnika to śmieszna sprawa może 250ml/h
    Może i lepiej alternator ale po co mi 100A przy akumulatorach 4Ah i 7Ah?
  • Poziom 35  
    Witam.
    Obawiam się że nie da się przewidzieć ( dokładnie ) jakie napięcia i prądy da się uzyskać.
    Pozostają próby.
    Osobiście kupiłbym na szrocie jakikolwiek alternator od samochodu osobowego.
    Takie rozwiązanie ma zaletę - wzbudzenie jest sterowane.
    W takich jak na fotkach całość jest mało efektywna.
    Z uwagi na sposób działania regulatora tego typu.
    Po prostu - nawiń - zainstaluj i sprawdź.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Magneto od quada elegancko przewinięte jak oryginalnie.
    Po testach "generatora" wyszło że:
    3 nawinięte cewki po 80 zwoi mają moc 55W
    Dokładnie 13.8V i 4 ampery pod obciążeniem więc całe magneto nawinięte (6 cewek) w 2 fazy daje 2× 13.8V 2× 4A Lub 27.6V i 4A jedna faza co daje 110W.
    Fakt faktem po przeliczeniu kosztów paliwa i generowanego prądu nie opłaca się około 5zł 220W więc 1KW=22zł
    Dlatego stwierdziłem, że szkoda zachodu więc dokupiłem drutu 1mm2 i magnesy i zrobiłem generator do wiatraka z silnika i tu będę miał prąd prawie free...
    Moc zależna od wiatru ale ręką uzyskuje 55W
    Quad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternatorQuad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternatorQuad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternatorQuad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternatorQuad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternatorQuad MTL 110cc 4t - Przezwajanie magneta iskrownika na pełen alternator