Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 2.0 8V AQY, drgania - Nierówna praca silnika duże spalanie.

10 Sie 2017 08:15 3777 14
  • Poziom 9  
    Witam,

    Zakupiłem Bore 2.0 8V z gazem BRC. Przeczytałem dużo tematów ale nigdzie nie znalazłem większości odpowiedzi na moje pytania.
    Objawy :

    - duże spalanie 17-18 litrow / 100km
    - nierówna praca silnika (obroty nie falują na zegarze, ale trzęsie go jak galaretę)
    - leciutkie strzały z rury
    - pod odpaleniu silnika na komp. pokazuje spalanie 50l/100km i tak po trochu sie zmniejsza. Wyczytałem że przyczyną takiego spalania może być zużyty katalizator?

    Po podłączeniu po komputer, pokazywał błędy:

    -wypadanie zapłonów na 2 i 4
    - sonda lambda (nie zwracałem wtedy na to uwagi)

    Po sprawdzeniu świec kabli etc uznałem że wymienię cewkę. Tak też sie stało nowka sztuka firmy Beru.
    Było nawet ok tylko po przejechaniu ~150km drgania, wysokie spalanie wróciło.
    Więc znowu podłączenie pod komp i mamy nastepujace bledy :

    16518 Sonda lambda brak zmian napiecia (Strona 1 czzujnik 1)
    17536 Mieszanka za uboga strona 1 regulacja dlugoterminowa - blad sporadyczny

    Wypadania zapłonów już nie ma.

    Po ostatnich testach zauwazyłem że jeżdząć na benzynie, błędów nie ma wcale. Po przełączeniu na gaz i po przejechaniu paru km pojawi się błąd 16518 ale samochód nadal ładnie pracuje, dopiero za pare dni, znowu zacznie nim szarpać (chyba ze wczesniej zapali sie check i wyskoczy blad 17536 to odrazu zmiana na gorsze)

    Wczoraj zauwazylem ze licznik pokazuje mi temp 90 stopni, ale po podłączeniu komputera, na vagu pokazuje ponad 100 i rosnie. W tym przypadku bardziej stawiac na czujnik temp czy termostat ?

    Ktoś już walczył z takim przypadkiem ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdź czy sonda działa prawidłowo na PB. Jeżeli tak to co pokazuje na LPG.
    Po wykasowaniu nastaw wyuczonych w kanale 00 w adaptacjach w silniku powinien lepiej pracować na PB.
    Masz źle ustawiony LPG lub nie pracuje sonda lambda na LPG i rozjeżdża Ci się mapa benzyny w sterowniku silnika przez co te problemy.
  • Poziom 9  
    Sonda działa prawidłowo, po wykasowaniu błędów lub odpięciu aku odrazu problemy znikają lecz nie na stałe
  • Poziom 37  
    To kilka dni nie używaj gazu, sprawdź na 100% czy to nie to co napisał grala1, bo chyba nie zrozumiałeś jego wypowiedzi.
    heniek1821 napisał:
    Wczoraj zauwazylem ze licznik pokazuje mi temp 90 stopni, ale po podłączeniu komputera, na vagu pokazuje ponad 100 i rosnie.
    Masz dwa czujniki w jednej obudowie ? Trzeba było wtedy pomacać chłodnicę i węże, czy nie robią się wyraźnie chłodniejsze, bo wentylator pracował ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam licznik będzie pokazywał 90 na liczniku jak temperatura silnika będzie w przedziale ok 70 do 105 stopni.
    Czujniki są dwa w jednej obudowie więc należało by porównać odczyt z licznika z odczytem ECU.
    Warto sprawdzić czy działa pierwszy bieg wentylatorów bo dość często siadają rezystory pierwszego biegu przez co temperatura idzie w górę.
    Po włączeniu klimatyzacji mają ruszyć natychmiast oba wentylatory na pierwszym biegu. Jeżeli ruszają to można sprawdzić termowłącznik na chłodnicy i zasymulować jego działanie - zrobić zworkę dla 1 i dla 2 biegu.

    Skoro znikają błędy po odpięciu akumulatora to rozjeżdża się mapa w sterowniku benzyny. Źle ustawiony LPG lub niedziałająca sonda.
    W blokach pomiarowych w silniku będzie widać jak rośnie mu na plus wzbogacanie dawki bo widzi ubogą mieszankę lub brak reakcji sondy na LPG.
  • Poziom 9  
    Panowie wczoraj podłączyłem raz jeszcze Vag'a i aż mnie osłabiło .. :

    16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzetem
    16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzetem - bład sporadyczny
    16686 Brak zapłonu cylinder 2 brak osprzętu / nie związany ze sprzetem błąd sporadyczny

    Już myślałem ze po zmianie cewki problem z wypadaniem zapłonów mam z głowy bo dłuższy czas nie było tego błędu.
  • Poziom 40  
    Kable i świece zapłonowe zmieniałeś?
    Co masz na myśli pisząc
    heniek1821 napisał:
    Po sprawdzeniu świec kabli

    Jak instalacja gazowa? Jakie jej podzespoły?
    Poszedłeś za radą kolegów i jeździłeś przez jakiś czas tylko na PB?
  • Poziom 9  
    Kable sprawdzałem pryskając w nocy wodą było tylko delikatne mało widoczne iskry, świece odkręcane też sprawdzanie wyglądają ok.
    Instalacja BRC. Po wykasowaniu błędu od wczoraj auto jeździ normalnie bez żadnych usterek ale oczywiście do czasu. Jeździłem na PB test na 20km na gazie się wyswietliła sonda (pod podlaczeniu pod vag bo check sie swieci dopiero po parudniowej jezdzie gdy wyskoczy blad z uboga mieszanka), natomiast na PB nie ma zadnego błedu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Masz źle wyregulowany LPG lub reduktor nie wyrabia.
    Trzeba sprawdzić czy reduktor trzyma zadane ciśnienie a jak tak to wyregulować instalację.
  • Poziom 14  
    Przy jakim przebiegu kupiłeś auto i ile miało już na gazie "wyjeżdżone", czy poprzedni właściciel coś robił w instalacją. Bo z tego co piszesz powinna wystarczyć odpowiednia regulacja, ale jak np przebieg na gazie jest dużo większy niż 100 tys.km to być może regeneracja reduktora też by się przydała.
  • Poziom 11  
    Ciekawe czy wg poprzedni właściciel odpowiednio ją serwisował i czy wg serwisował. BRC jest dobrą instalacją tylko warto z początku nie olewać sprawy i zaliczyć serwis na regulację. Jeżeli lambda ma błędy to obstawiam na ubogą mieszankę i może sama regulacja lpg wystarczy.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Wracam do tematu pod dłuższej przerwie. Po czyszczeniu przez "gazownika" wtrysków (wpsikaniu preparatu czyszczącego) była poprawa przez jakiś czas, szarpanie ustało lecz spalanie, błąd sondy i pyrkanie z rury nadal zostało. Przedwczoraj problem z szarpaniem wróciły i do błędów dołączyło losowe wypadnie zapłonów + wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Wczoraj udałem się do porządnego gazownika który wyjął mi listwę wtryskową gazu w celu umycia w wannie ultradźwiękowej i wykasował błędy. Wracając do domu na PB nie było szarpania, spalanie w trasie na poziome 13.5 l. Po przejechaniu 50km postawiłem podpiąć komputer i sprawdzić co się dzieje (mimo iż check nie wyskoczył). I ujrzałem błędy oczywiście sondy : 16518 , 16521, 17536. Już sam nie wiem czy wymieniać sondę czy nie ? Wpływ na błędny wynik sondy może mieć także przepływka oraz przepustnica. Jak wykluczyć ich awarię ?
  • Poziom 40  
    Możliwe, że reduktor nie daje rady no i mapę LPG warto podejrzeć. Jedź do jakiegoś magika od BRC.
  • Poziom 9  
    No tak więc dziś mi wszystko sprawdzą jak będą listwe montować po myciu, tylko tu jest problem że na samej PB przy dłuzszej trasie wywala mi te błędy sondy. Pytanie teraz jak sprawdzić czy przepływka lub przepustnica nie powoduje tych błędów
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli wcześniej wykasowałeś błędy i po tym przy jeździe na PB pokazuje brak zmian napięcia na sondzie to raczej podejrzewałbym uszkodzoną sondę, chyba że jest mega ubogo.
    Pokaż co pokazuje sonda na biegu jałowym i przy butowaniu, to samo z przepływomierzem.