Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpiący silnik w deskorolce elektrycznej

Kamil kamil 10 10 Sie 2017 18:15 909 6
  • #1 10 Sie 2017 18:15
    Kamil kamil 10
    Poziom 3  

    Zrobiłem ostatnio deskorolkę elektryczną 2200w i sama jedzie jak ją steruje a jak wsiąde to silnik tylko szarpie

    0 6
  • #2 10 Sie 2017 19:50
    osiniak75
    Poziom 32  

    Możesz odpychać się kijkami. Pozdrawiam

    0
  • #3 10 Sie 2017 20:06
    teskot
    Poziom 30  

    A jaki jest związek faktu zastosowania silnika BLDC, a konieczności odpychania się? Podejrzewam, że błędnie zaprojektowałeś układ kontroli prędkości i z tego powodu wynikają problemy z samodzielnym ruszaniem.

    0
  • #4 11 Sie 2017 17:23
    Kamil kamil 10
    Poziom 3  

    teskot napisał:
    A jaki jest związek faktu zastosowania silnika BLDC, a konieczności odpychania się? Podejrzewam, że błędnie zaprojektowałeś układ kontroli prędkości i z tego powodu wynikają problemy z samodzielnym ruszaniem.



    Źle zinterpretowałem usterkę i problem nie jest z odpychaniem tylko cały czas jak na nią wsiąde silnik tylko szarpie i się nie kręci a jak zejdę to jedzie normalnie tylko czasem szarpnie i nie wiem co z tym zrobić podejrzewam zepsuty regulator co o tym sądzicie?

    0
  • #5 12 Sie 2017 08:19
    teskot
    Poziom 30  

    Napisz coś więcej o samej konstrukcji deskorolki. Jaki silnik, jakie przełożenie, jaki regulator? Odnoszę wrażenie, że są niedobrane parametry prędkości obrotowej silnika w stosunku do oczekiwanej prędkości pojazdu. Silnik BLDC jest generalnie wredny w zastosowaniach gdzie występują nagłe zmiany prędkości obrotowej.

    0
  • #6 12 Sie 2017 11:22
    Kamil kamil 10
    Poziom 3  

    teskot napisał:
    Napisz coś więcej o samej konstrukcji deskorolki. Jaki silnik, jakie przełożenie, jaki regulator? Odnoszę wrażenie, że są niedobrane parametry prędkości obrotowej silnika w stosunku do oczekiwanej prędkości pojazdu. Silnik BLDC jest generalnie wredny w zastosowaniach gdzie występują nagłe zmiany prędkości obrotowej.



    Silnik 200kv przełożenie 15 zębów przy silniku 65 przy kole regulator recerstar bushless esc 120a a odbiornik od samochodu mini recon akumulatory litowo polimerowe 10ah

    0
  • #7 17 Sie 2017 18:13
    teskot
    Poziom 30  

    Czyli reasumując jest to silnik bez halotronów. To pierwszy błąd. Jak rozumiem ma 200obr na każdy 1V napięcia zasilania. Przełożenie wynosi około 1:4,3, czyli na każdy obrót koła przypada 4,3 obroty silnika. A jaką średnicę ma koło? Trzeba przeliczyć prędkość. Jakie najniższe obroty silnika da się uzyskać przy tym regulatorze, a jakie maksymalne biorąc pod uwagę napięcie akumulatora? Mam na myśli oczywiście obroty luzem. Twoim problemem jest generalnie fakt, że silnik, który posiadasz jest silnikiem synchronicznym, a w Twojej konstrukcji pracuje poza prędkością synchroniczną (w poślizgu). A więc grzeje się mocno, a nie "ciągnie". Musisz prawdopodobnie pomyśleć o dołożeniu drugiego stopnia przekładni.

    0