Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Twingo 98r - Wyłączają się sondy lambda - wszystkie

fidzos 15 Sie 2017 21:26 2286 41
  • #31 15 Sie 2017 21:26
    milejow
    Poziom 42  

    andrzej20001 napisał:
    Trójnik w wąż z manometrem potem łącznik.

    Tam jest rzeczywiście problem z wpięciem zegara bo cały układ leci na twardym tekalanie a szybkozłączka z plastiku i fi nietyp żeby dorobić wpinkę. Ja w Clio wpinałem się na korpusie pompy pod kanapą.

  • Relpol
  • #32 16 Sie 2017 14:52
    fidzos
    Poziom 8  

    genek1000 napisał:
    Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry:


    Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P
    Tak siedzi tam Syrius
    Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo. Masz jakiś opis tego błędu czy to Twoje doświadczenie?

    Dokopałem się do opcji zapisywania logów w torque. Wiem że ELM to Chińczyk ale lepsze to niż nic. Zrobiłem 60km na klimie i o dziwo działa.
    Opis kolumn od lewej
    Czas, Korekta długoterminowa, Korekta krótkoterminowa, Kąt wyprzedzenia zapłonu, Lambda 1 (przed katalizatorem), Lambda 2 (za kat), Obciążenie silnika , Obroty, Pozycja przepustnicy, Temperatura w dolocie, Temperatura silnika, Vacuum (PSI)

    Renault Twingo 98r - Wyłączają się sondy lambda - wszystkie

    I teraz mam dwa wnioski.
    1. według opisu w internecie sonda 2 ma być nieruchoma, jej falowania równa się uszkodzenie - to prawda?
    2. Sondy wyłączają się systematycznie podczas hamowania silnikiem czyli kiedy wtryski mają odciąć paliwo. Ponieważ błąd dwóch sond jest niemożliwy obstawiam pompę paliwa która po prostu się wyłącza. Pompa teraz po przejechaniu tych 60km pracuje bardzo głośno na wolnych obrotach pod koniec korekty znowu idą do góry. Ale nie chciały przejść ponad 60%Czyli domyślam się że ciśnienie spada. Mam teraz zdemontowaną tylną kanapę, pompa hałasuje na postoju, kiedy dodam gazu cichnie.

    Chyba będzie jednak pompa, uwaga teoria numer 834

    Regulator ciśnienia zwiększa ciśnienie na wtryskach kiedy jadę, na biegu jałowym obniża ciśnienie ale na listwie. Pompa cały czas generuje takie samo ciśnienie. Więc jeżeli na jałowych obniża to musi przymykać troszkę średnicę wylotu na wężu z pompy. Czyli bardziej obciążam pompę. Stoję na jałowych. Pompa pada więc zmniejsza się ciśnienie, na małe ciśnienie reaguje lambda a ECU zwiększa czas wtrysku żeby wyrównać mieszankę. W pewnym momencie pompa traci ciśnienie auto gaśnie. Po pewnym czasie pompa stygnie i pracuje normalnie, ale czasy wtrysków są powiększone. Silnik jest zalewany.

  • Pomocny post
    #33 16 Sie 2017 14:54
    andrzej20001
    Poziom 42  

    fidzos napisał:
    według opisu w internecie sonda 2 ma być nieruchoma, jej falowania równa się uszkodzenie - to prawda?

    nieprawda,nie czytaj interneta

    milejow napisał:
    wpinałem się na korpusie pompy pod kanapą

    o tym piszę...trójnik przy pompie.

  • #34 16 Sie 2017 17:54
    ociz
    Moderator Samochody

    fidzos napisał:
    1. według opisu w internecie sonda 2 ma być nieruchoma, jej falowania równa się uszkodzenie - to prawda?

    Nie, jak druga sonda faluje równo z pierwszą to oznacza niesprawność katalizatora.

  • Relpol
  • #35 16 Sie 2017 21:28
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Nie, jak druga sonda faluje równo z pierwszą to oznacza niesprawność katalizatora.

    Znaczy oscylacje mają się z grubsza pokrywać, tyle że ich amplituda na drugiej sondzie ma być mniejsza - to tak pokrótce. Zresztą obydwa czujniki z reguły są inne - mają inną charakterystykę napięciową.

  • #36 16 Sie 2017 21:29
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale halo co tak debatujemy nad sondami, przecież problem jest inny gaśnięcie po 60km.



    Autor ni huhu nie ogarnie tego.

    Moderowany przez T5:

    Autor działa, a to czy ogarnie czy nie nie nam to oceniać.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #38 16 Sie 2017 22:14
    robokop
    Moderator Samochody

    milejow napisał:
    Tam druga sona nie oscyluje, waruje w okolicy 410mV i tyle.

    Oscyluje oscyluje. Zapnij kiedyś jakiś program diagnostyczny z trybem wykresu, zobaczysz jak budzi się pod obciążeniem. Wykres podobny jak pierwszej, tyle że o mniejszej amplitudzie.

  • #39 17 Sie 2017 09:21
    genek1000
    Poziom 29  

    fidzos napisał:
    Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo. Masz jakiś opis tego błędu czy to Twoje doświadczenie?

    Trzeba wiedzieć systemy wtryskowe stosowane w samochodach oprócz tego że mają swoich wytwórców ( typy SIEMENS SYRIUS 32,34 , SAGEM 2000 itp) to są również różne wersje tych programów i zdarzą się że różne wersje mają różne opisy do tych samych numerów błędów .
    W twoim przypadku sprawdziłem klika wersji oprogramowania SYRIUS32 i we wszystkich df022 oznacza to samo .
    W załaczniku nota która wydaje mi sie jest jak najbardziej adekwatna do do twojego pojazdu .
    Niestety nie po polsku :cry:

  • #40 17 Sie 2017 22:11
    fidzos
    Poziom 8  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Autor ni huhu nie ogarnie tego.


    Optymista haha ;), pewnie masz racje i to nie jest problem problem że serwisy w okolicy tego nie potrafią ogarnąć

    genek1000 napisał:
    W twoim przypadku sprawdziłem klika wersji oprogramowania SYRIUS32 i we wszystkich df022 oznacza to samo .

    Dziękuję Ci bardzo, wolał bym inną odpowiedź ale wielkie dzięki za poświęcony czas.

    Zdemontowałem tylną kanapę oraz wygłuszenie żeby ocenić możliwość podłączenia manometru. Manometru nie udało mi się pożyczyć ale w sumie już nie potrzebny. Otóż wczoraj stojąc na parkingu usłyszałem dziwne zgrzytanie. Okazało się że pompa oprócz tego że pracuje głośno (nie jestem mechanikiem głośna to głośna może tak ma być) dziwnie zgrzyta co jakieś 5s. Specem nie jestem ale to chyba zły znak. Zamówiłem więc nową i niedawno skończyłem montować. W paliwie w baku czysto natomiast teraz jak oglądam starą pompę widzę w środku dziwny osad
    Renault Twingo 98r - Wyłączają się sondy lambda - wszystkie

    Jadę jutro do znajomego mechanika na wymianę filtra paliwa (nie mam kanału samemu będzie trudno) i popytam go co sądzi o tym osadzie, wygląda na rdze. Nie znam tego auta, nie wiem jakie paliwo było tankowane. Wiem jedno że po wymianie wtrysków autko miało więcej mocy, pewnie wtryskom też się oberwało. Czy to było przyczyną problemów nie wiem. Jeżeli okaże się że wystarczy wymiana filtra to w niedzielę czeka mnie 200km trasa.

    Dzięki jeszcze raz za takie duże zainteresowanie tematem

  • #41 31 Sie 2017 00:24
    fidzos
    Poziom 8  

    Witam po dłuższej przerwie, samochód o dziwo jeździ więc pewnie temat do zamknięcia jednak chciałbym napisać małe podsumowanie i przemyślenia dla kogoś kto kiedyś może mieć ten sam problem.

    W skrócie objawy
    Po zrobieniu około 20-40km silnik zaczynał przerywać, tracił wolne obroty po czym ciężko było go zapalić, sondy lambda obydwie szły na 0,2V.

    Znamy już objawy które stworzyły duży problem lokalnym mechanikom teraz droga do rozwiązania problemu.

    Zachowanie silnika ewidentnie wskazywało na cewkę zapłonową, mechanicy też mówili żebym nabył nową cewkę jednak to jest 300zł a pewności nie mieli. Jak się okazało miałem rację i cewka była sprawna. Ponieważ mechanicy chcieli wymieniać części zaopatrzyłem się w Chiński interfejs ELM na bluetooth i osobiście uważam że jest genialne urządzenie o ile się podłączy pod ECU. Nie chciałem nic na USB ani COM ponieważ usterka nie występowała zawsze a telefon jest w kieszeni i mogę na szybko sprawdzić parametry silnika lub cały czas gromadzić logi.
    Zobaczyłem dwie rzeczy które przykuły moją uwagę:
    1) bardzo wysokie korekty krótko i długoterminowe
    2) wysoką temperaturę powietrza dolotowego

    Zabrałem się najpierw za problem 2, dolot nie był szczelny a silnik zasysał gorące powietrze. Korekty jednak nadal były wysokie, co więcej po zatrzymaniu się korekty krótkie wędrowały do góry aż do zgaśnięcia silnika. W tym samym czasie spadał mocno odczyt z sond lambda. W tamtym okresie byłem przekonany że sondy umierają i to powoduje problemy (stąd nazwa tematu). Jednak jak się okazało wcale to prawda nie była.
    Po jakimś czasie zdecydowałem się na wymianę wtrysków, udało mi się dorwać tanio całą listwę od Clio. Po zamontowaniu korekty lekko spadły i przez kilka dni był spokój więc byłem zadowolony że naprawiłem. Problem powrócił i po podpięciu komputera pojawił się błąd df022. Faktycznie jest to problem z wtryskiem jednak nie pojawiła się żadna informacja o nim w formie kontrolki na desce ani mój ELM go nie widział. Zastanawiam się czy ten błąd nie został spowodowany przez wymianę listwy wtryskowej. Polecono mi na forum żebym zmierzył ciśnienie na listwie jednak w tym modelu nie ma możliwości wpięcia się w komorze silnika więc zdemontowałem kanapę oraz wykładzinę w bagażniku żeby dostać się do pompy paliwa i ocenić możliwość wpięcia manometru. W między czasie pojechałem takim autem po bułki i okazało się że pompa bardzo hałasuje oraz coś w niej zgrzyta. Nawet jeżeli to nie była wina pompy niedługo padnie więc ją wymieniłem na nową a potem do tego jeszcze filtr.
    Obecnie korekta długoterminowa wynosi - 14 a krótka +/- 15. Mam świadomość że dane pokazywane przez ELM mogą być nieprecyzyjne ale w czasie występowania awarii korekty były +45% oraz +100%.
    Od tych napraw zrobiłem autem około 1000km w tym jedna trasa 200km i jedna 420km + wjazd do miasta i mega korki. Auto chodzi perfekcyjnie, sprawdziłem też świece, wyglądają jak nówki więc mieszanka jest prawidłowa.





    Moja teoria na temat tej usterki wygląda następująco:

    Poniżej spisałem wytłumaczenie przebiegów usterek w moim samochodzie. Pisząc go oparłem się o: wpisy użytkowników serwisu, wpisy innych ludzi na innych forach, wskazówki pierwszego mechanika, wskazówki drugiego mechanika, rozmowę z sąsiadem amatorsko serwisującym samochody, porady jego znajomego który naprawia auta profesjonalnie, rady mechanika który podpinał mi CLIP-a i przekazał logi, dane z ELM-a, rozmowę z kolegą z Norwegi oraz mój tydzień siedzenia przy aucie sprawdzania wszystkiego oraz czyszczenia. Dlatego faktycznie nie powinienem pisać że to "Moja teoria", przepraszam bardzo.
    Po nagrzaniu uszkodzona pompa zmniejszała ciśnienie jakie mogła generować. Mniejsze ciśnienie to mniej paliwa które może przepłynąć przez wtryski w danym czasie. Komputer żeby zachować właściwą mieszankę zwiększał czas otwarcia wtrysków a więc korekty. ECU nie może zwiększać korekt bez końca więc straciłem wolne obroty. Pompa po kilku godzinach spokoju zaczynała generować akceptowalne ciśnienie jednak ECU adaptuje się długo. Kiedy zajechałem do gościa z Clipem zobaczył duży czas otwarcia wtrysków bo komputer w ciągu 200m jazdy na normalnym ciśnieniu nie zmieni swoich nastaw które programował przez długi czas. Kilka razy podczas jazdy z usterką po zaśnięciu silnika nie mogłem go zapalić. Musiałem wyciągać przekaźnik od pompy i przewietrzyć układ. Teraz jak na spokojnie nad tym myślę to to ma sens. Jeżeli w tym czasie pompa paliwa się "naprawiła" i generowała normalne ciśnienie to przy tych korektach momentalnie silnik był zalewany. Na zimnym silniku podczas trwania usterek korekty były +45% - 30% odpowiednio dla długiej i krótkiej.

    Czy ta teoria ma sens? Nie wiem ,dla mnie obecnie ma bo najbardziej trzyma się całości i jest dość logiczna. Jestem ciekawy czy błąd df022 zniknie jak zamontuje z powrotem starą listwę wtryskowa jednak po pierwsze potrzebuję auta teraz, po drugie mój ELM nie pokazuje tego błędu więc musiał bym podpinać inny komputer w serwisie i po trzecie mi się nie chce ;). Ale może kiedyś.

    Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i pomoc.


    PS. Dopisane po zamknięciu tematu przez moderatora.

    Szanowny panie Robokop dziwi mnie Pański komentarz odnośnie mojej osoby i szczerze mówiąc uważam że jest krzywdzący dla mnie, jednak po tonie Pańskiego wpisu wnioskuję że źle oraz wybiórczo zinterpretował Pan mój ostatni post co powoduje że ja także z tego powodu źle się czuję. Chodzi mi oczywiście o to "Twoja teoria ??? Nie dość że ręce opadają, to jeszcze odechciewa się pomagać: " (w trybie edycji nie umiem cytować więc niestety skopiowałem całość).

    Kilkukrotnie w moich postach dziękowałem forumowiczom za ich czas i rady. W tekście oraz klikając "Pomógł mi". Jestem wdzięczny każdej osobie która chociaż znalazła czas aby przeczytać moje prośby o pomoc. Jedyną rzeczą jaką mogę zrobić dla Was, dla społeczności jest podsumowanie tematu tak aby ktoś kto za jakiś czas wejdzie tutaj wiedział konkretnie co zrobiłem. To czyni z elektrody bardzo przydatne miejsce a osobiście denerwują mnie ludzie którzy jak rozwiążą problem nie napiszą co było przyczyną.

    Dlaczego więc napisałem że jest to moja teoria? Ponieważ są to moje przemyślenia oparte o: Waszą pomoc w tym nieocenione rady moderatora, pomoc mechaników którzy chociaż nie mieli pomysłu starali się doradzać, wpisy z innych tematów oraz moje własne przemyślenia i wiele wiele godzin przy samochodzie. W ostatnim poście zawarłem w skrócie wszystko co robiłem z samochodem oraz jakie to przynosiło rezultaty. Także to że polecono mi zmierzyć ciśnienie paliwa i jak się okazało zapewne był to strzał w 10 jednak nigdzie nikt nie potwierdził mi że pompa może po pewnym czasie pracy w wysokiej temperaturze zmniejszyć swoją wydajność. Dlatego też nie wciskam moich pomysłów nikomu. Natomiast skoro twierdzi Pan moderator że mój wpis jest niestosowny dopisałem do niego sprostowanie i mam nadzieję że zostanie zaakceptowane

    Mam nadzieję że wyjaśniłem wątpliwości, oraz że nikt nie czuje do mnie urazy. Dzięki jeszcze raz za poświęcony czas. Może kiedyś będę mógł się jakoś zrewanżować. Natomiast najbardziej chciałbym podziękować użytkownikowi genek1000 który znalazł czas żeby poszukać dla mnie opisu usterki. Dzięki wielkie.

  • #42 31 Sie 2017 19:57
    robokop
    Moderator Samochody

    fidzos napisał:
    Moja teoria na temat tej usterki wygląda następująco:

    Twoja teoria ??? Nie dość że ręce opadają, to jeszcze odechciewa się pomagać:
    ociz napisał:
    Skąd pomysł że zalewa? Pewnie faktycznie jest ubogo bo np pompa paliwa kończy żywot.

    robokop napisał:
    Stek bzdur kolego. Jak rośnie czas wtrysku, bez zmiany obciążenia silnika, to znaczy że ciśnienie leci na twarz. Zapnij łaskawie manometr w magistralę i z nim pojeździj. Gdyby zalewało silnik, to zostawiałbyś za sobą chmurę dymu, o potwornym smrodzie nie wspomnę.

  Szukaj w 5mln produktów