Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II PH2 2.0T 16V - Remont głowicy

21mateuszek 12 Aug 2017 17:57 6864 21
  • #1
    21mateuszek
    Level 12  
    Witajcie :)

    Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym.

    Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć)
    Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy czy coś pomoże. No nie pomogło więc mówi, jeździć aż się zajeździ. A ja go pytam a co będzie jak się zatrze? A on w sumie nie wiedział. No to wam opowiem co się zadzieje...
    Odpalam na parkingu auto, nagle brak ładowania... myślę sobie... alternator padł czy jak? otwieram maskę a tu się pasek osprzętu nie kręci... silnik pracuje...
    No to wyłączam klimę, bo to na pewno jej sprawa... Jadę dalej, czuję smród niesamowity, no pomieszanie palonej gumy z padlina... Ładowania nie ma, zjeżdżam na parking myślałem, że pasek szlag trafił, jednak nie.
    Koło pasowe wału korbowego... się rozwulkanizowało. No to stoję czekam aż się ono może zastygnie i jadę do domu....
    Postałem 30min może, jedziemy. Wszystko ok, za 5 km znowu smród, mówię no to po jeździe... Na postoju wpadłem na pomysł, żeby to koło ostudzić. Nie ukrywam było gorące bardzo bardzo mocno.
    Schłodziłem, wsiadamy, podjechałem metr.. auto zgasło. Pasek mi albo przeskoczył w tym momencie, albo się już urywać zaczął. Potem znowu próba uruchomienia. Niestety zgon paska rozrządu.
    Wszystko musiało się tak nagrzać, że go po prostu albo się pasek stopił, albo nie wiem.


    Pytania do Was:
    - czy do wyjęcia turbo trzeba wyciągać silnik? Jakieś inne kombinacje? Czy można zrobić tak, że rurę od wydechu odkręcić od turbo, a potem z głowicą wyjąć je, żeby odkręcić kolektor wydechowy od głowicy?
    - sklep internetowy z częściami, żebym mógł to zamówić wszystko? Albo chociaż częściowo. Na chwilę obecną przystępny cenowo jest bestpar....
    - patrząc na listę poniżej, co jeszcze może się przydać?

    Czego potrzebuję:
    - koło pasowe wału korbowego - z tego co mi mechanik polecał, to Corteco, Dayco, ale nie ukrywam wolałbym coś taniej. Sasica na allegro widziałem w ok. 265zł http://allegro.pl/ko...6867007966.html
    - śruba na koło pasowe
    - uszczelkę pod głowicę, tutaj polecono mi Elring?
    - śruby głowicy
    - uszczelki kolektora ssacego, wydechowego, czego jeszcze?
    - uszczelki olejowe do turbo
    - pasek rozrządu, sam rozrząd był robiony 30k temu, więc nie mam zamiaru wszystkiego robić.

    To co mam w tym sklepie zebrane to:
    Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01
    Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00
    Uszczelka, kolektor wydechowy CORTECO 026646P
    Uszczelka, głowica cylindrów ELRING 073.942
    Koło pasowe, wał korbowy SASIC 2154017
    Pasek rozrządu GATES PowerGrip® 5550XS
    Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200
    Osuszacz, klimatyzacja NRF 33322
    Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918

    Ustawienie rozrządu:
    Z tego co czytałem, to bez blokad się nie obędzie bo silnik ten nie ma znaków na kołach, a na wale nie ma klinu.

    ,na samym wale jest nawiercenie i tam blokujemy wał wkręcając jedną blokadę. Obok filtra oleju jest śruba na nasadkę torx, odkręcasz i wkładasz tam trzpień blokujący i kręcisz wałem aż wskoczy w dołek"

    ,, Blokada w wał jest wkręcana w blok i jest o około 1,5-2cm od otworu wyważającego w przeciwwadze wału, bardzo łatwo się pomylić "

    Link do źródła: [url="http://www.espacepl.org/f/viewtopic.php?f=26&t=12519"]Link[/url]
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?
    W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma.
    Może by tak zanim wszystko kupisz sprawdzić co by było po założeniu paska?
    Może nic tam się nie posypało.
    Od tego bym zaczął bo wydasz kasę a później okaże się że niepotrzebnie i nie kupowałbym części zawczasu bo okaże się później że silnik idzie na złom a Ty bujasz się z nowymi częściami w bagażniku.
    Zamontować pasek, zrobić kilka obrotów wałem i jak nie blokuje to spróbować odpalić a można też wcześniej zdemontować dekiel rozrządu i zobaczyć jak wygląda wałek i klawiatura (o ile tam jest).
  • #3
    21mateuszek
    Level 12  
    grala1 wrote:
    To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?.


    Kompresor się zatarł, zatrzymał się, a silnik pracował. Koło pasowe wału korbowego musiało się ślizgać na gumowym tłumiku drgań, który się stopił.

    grala1 wrote:
    W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma..


    Szukam porad co trzeba podczas tego remontu jeszcze dokupić do tej listy.

    grala1 wrote:
    Może by tak zanim wszystko kupisz sprawdzić co by było po założeniu paska?
    Może nic tam się nie posypało..


    Pasek osprzętu jest na swoim miejscu. Aktualnie kręci się sam wał korbowy, bez wałków rozrządu. Mechanik jak usłyszał jak silnik kręci tak również stwierdził. Więc się raczej urwał rozrząd.

    Jak wystudziłem to koło to podjechałem metr, po czym samochód zgasł. I w tym momencie powinienem go już nie ruszać. W ogóle po awarii koła pasowego powinienem go nie ruszać. A ja go znowu odpaliłem już ledwo palił, ledwo łapał, gdzie zawsze wszystko było ok. No i stukanie było...

    grala1 wrote:
    Od tego bym zaczął bo wydasz kasę a później okaże się że niepotrzebnie i nie kupowałbym części zawczasu bo okaże się później że silnik idzie na złom a Ty bujasz się z nowymi częściami w bagażniku..


    Części mogę zwrócić w ciągu 14 dni. Dlatego zamawiam przez Internet. Koszta zwrotu mnie nie przerażają.
    Silnik był w bdb kondycji, nie brał w ogóle oleju. Miał moc. Mam nadzieję, że skończy się na tylko na remoncie głowicy.
    A nawet jak silnik do wymiany, to i tak większość tych części się przyda?

    grala1 wrote:
    Zamontować pasek, zrobić kilka obrotów wałem i jak nie blokuje to spróbować odpalić a można też wcześniej zdemontować dekiel rozrządu i zobaczyć jak wygląda wałek i klawiatura (o ile tam jest).


    Do zmiany samego koła pasowego, któremu stopiła się guma, trzeba zablokować rozrząd, bo nie ma on klina.
    Dekla się nie zrzuci bo wałki nie mają się na czym trzymać. Trzyma je ta obudowa dekla.
  • #4
    kamiloskop
    Level 23  
    Jeśli kręci na sucho to na pewno głowica do roboty. Koszt ok 400-800zl jeśli chodzi o regenerację w zależności od części. Uszczelka pod głowice, śruby głowicy, uszczelniacze wałków i oczywiście cały kompletny rozrząd plus koło na dole na wal i pasek do osprzętu. Od razu wiadomo olej, filtr. Pasuje dokładnie zobaczyć co stanęło i spowodowało kolizje czy to na pewno kompresor. Wszystko ok 2tys powinno wyjść.
  • #5
    21mateuszek
    Level 12  
    Mechanik mi powiedzial ze regeneracja 800-1200zl. Bo pewnie popychacze hydrauliczne trzeba bedzie wymienić a jest ich 16 x 40zł...

    Dlaczego kompletny rozrząd? On ma 30k km. Ja rozumiem ze wszystko rozebrane bedzie wiec wypadałoby go wymienić.

    Olej wlasnie tez ze wzgledu na nowe popychacze moze nowy wlać. On ma 4k km.
  • #6
    kamiloskop
    Level 23  
    A po co hydro ruszać?? Jak wcześniej nie grał to nie ruszać! Robimy u siebie tych silników po kolizji bardzooo dużo i nigdy nie było trzeba wymieniać.. Wiadomo trzeba obejrzeć główki hydro czy nie wytarte. Jak nie chcesz kompletnego rozrządu to chyba samego paska starego nie zostawisz?
  • #7
    21mateuszek
    Level 12  
    Z tego co mi mówił mechanik, to po prostu mogły się te popychacze pozgniatać. Wcześniej nie grało, wszystko było w jak najlepszym porządku. A samochód z grającymi hydro miałem był to Carisma MSX. Także pewność, że nie cykało mam. Głowica idzie do porządnego zakładu, także liczę na to, że na niepotrzebne koszta mnie nie narażą,

    Stary pasek prawdopodobnie już nie istnieje. Chciałbym tylko sam nowy pasek założyć. Rozrząd tak jak mówię ma 30k km i 1,5 roku może. Firmy INA.
  • #9
    21mateuszek
    Level 12  
    Zmieniłalem rozrząd w fordzie 2.5td, thalia 1.4 8v, ale tutaj sam nie bede działał tylko z mechanikiem.

    On stwierdził, że te szklanki będą do wymiany. Zobacze co mi powie człowiek od głowic. Zapytam czy ta wymiana jest konieczna.
  • #11
    21mateuszek
    Level 12  
    Hydropopychacze oczywiście. Przepraszam za pomyłkę juz mnie sie myli.
  • #12
    21mateuszek
    Level 12  
    Wygląd zaworów:

    Koło:Laguna II PH2 2.0T 16V - Remont głowicy

    Czy dobrze to wygląda czy coś jest nie tak z drugim cylindrem?Laguna II PH2 2.0T 16V - Remont głowicy
  • #14
    21mateuszek
    Level 12  
    Kolego, wszystko będzie z głowicą zrobione kompleksowo i profesjonalnie. Chodzi mi tylko o kolory tych zaworów. Czy to coś oznacza?
  • #15
    kamiloskop
    Level 23  
    Gaz masz ?? Jak już robisz głowice to zajrzał bym do pierścieni. Sory że wymyslam ale masz to na dłoni już a przy okazji uszczelka na misce bo nie wierzę że nie cieknie. Wyjąć tłoki zobaczyć pierścienie. Olej brała? Jaki teoretyczny przelot jest na zegarach.
  • #16
    21mateuszek
    Level 12  
    kamiloskop wrote:
    Gaz masz ?? Jak już robisz głowice to zajrzał bym do pierścieni. Sory że wymyslam ale masz to na dłoni już a przy okazji uszczelka na misce bo nie wierzę że nie cieknie. Wyjąć tłoki zobaczyć pierścienie. Olej brała? Jaki teoretyczny przelot jest na zegarach.


    Gaz jest. Bardzo ładnie dysze założone, potem może dodam zdjęcie.

    Nie brało oleju., mechanik mówi że teraz może zacząć jeżeli uszczelni się górę.

    Przebieg 210k km, samochód ma 10lat. Od 120k km gaz.
  • #18
    21mateuszek
    Level 12  
    Ale jak to własnym domowym sposobem? Przecież nie wyciągnę dołem tłoków.

    Ogólnie zabrałem się za czyszczenie pokrywy zaworów. Jednak nie mogę usunąć starego spieczonego oleju który nagromadził się na miejscu osadzenia uszczelki. Jakieś pomysły?
  • #19
    kamiloskop
    Level 23  
    Mówię o głowicy ale nie mieszamy i zawozimy czapkę do odpowiedniego zakładu. Jak masz głowice zdjęta to przecież już nie problem zdjąć miskę odkręcić stopy i wyjąć tłoki w górę w celu sprawdzenia pierścieni na tlokach.
  • #20
    ociz
    Moderator of Cars
    21mateuszek wrote:
    Chodzi mi tylko o kolory tych zaworów. Czy to coś oznacza?

    Tak, na drugim garze jest ubogo. Jeśli instalacja gazowa poprawnie zamontowana to pewnie wtryskiwacz uszkodzony.
  • #21
    carrot
    Moderator of Cars
    W 16V silnikach przy kolizji tłoki uderzają w zawory gnąc ich trzonki, siła nie przenosi się na popychacze hydrauliczne i nie dochodzi do ich uszkodzenia
  • #22
    21mateuszek
    Level 12  
    Więc podsumowując koszt zabawy z francą....


    Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9
    kolektor wydechowy Elring 30
    Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3
    Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40
    Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3
    Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k km)
    Filtr oleju MANN-FILTER W 75/3 16,7
    Zestaw montażowy, urządzenie ładujące turbo FA1 KT220020 79,9
    Zestaw rozrządu 2.0 16V F4R Renault oryginał 130C19656R 295
    Zaślepka głowicy K4M duża Corteco 7700106271 15
    Zaślepka rozrządu mała K4M Corteco 7700274026 8
    Śruba wału korbowego 45mm Renault oryginał 8200608653 36
    Pompa wody F4R SKF VKPC85304 140
    Mastyka - masa uszczelniająca + 300st. (victor reinz) 26
    Uszczelniacze wałków 56
    uszczelka pod głowicę 200
    przesyłka 16
    KOŁO PASOWE RENAULT 2.0 16V TURBO 8200619927 384
    osłony rozrządu używane 76
    planowanie, zawory, prowadnice 600
    mechanik 425

    Łącznie ok. 2619zł


    Aaaa no i jeszcze jedno... wcześniej po uruchomieniu klimy zaczynała ono głośno pracować... historię opisałem w pierwszym poście. Do czego zmierzam. Podjechałem do tego gościa od klimy, na spokojnie mówię mu jak wygląda sytuacja, on nie dowierza... Mówi ze jak klima siądzie to prędzej urwie wieloklin. Sprzęgiełko siądzie. Kładzie się pod auto, mówi że klima się kręci... nie jest zatarta, nawet pompuje ciśnienie bo ciężej chodzi potem !

    Także co było przyczyną zaistniałem sytuacji nie mam pojęcia. Obstawiam po prostu koło pasowe...

    A patrząc na wymiany rozrządów to coś mi z tył kołem nie pasowało... pierwszy rozrząd to 120k km... drugi był wymieniony 60k km później a powinien przy 210k km czyli tyle ile ma już teraz kolejny rozrząd.