Witajcie
Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym.
Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć)
Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy czy coś pomoże. No nie pomogło więc mówi, jeździć aż się zajeździ. A ja go pytam a co będzie jak się zatrze? A on w sumie nie wiedział. No to wam opowiem co się zadzieje...
Odpalam na parkingu auto, nagle brak ładowania... myślę sobie... alternator padł czy jak? otwieram maskę a tu się pasek osprzętu nie kręci... silnik pracuje...
No to wyłączam klimę, bo to na pewno jej sprawa... Jadę dalej, czuję smród niesamowity, no pomieszanie palonej gumy z padlina... Ładowania nie ma, zjeżdżam na parking myślałem, że pasek szlag trafił, jednak nie.
Koło pasowe wału korbowego... się rozwulkanizowało. No to stoję czekam aż się ono może zastygnie i jadę do domu....
Postałem 30min może, jedziemy. Wszystko ok, za 5 km znowu smród, mówię no to po jeździe... Na postoju wpadłem na pomysł, żeby to koło ostudzić. Nie ukrywam było gorące bardzo bardzo mocno.
Schłodziłem, wsiadamy, podjechałem metr.. auto zgasło. Pasek mi albo przeskoczył w tym momencie, albo się już urywać zaczął. Potem znowu próba uruchomienia. Niestety zgon paska rozrządu.
Wszystko musiało się tak nagrzać, że go po prostu albo się pasek stopił, albo nie wiem.
Pytania do Was:
- czy do wyjęcia turbo trzeba wyciągać silnik? Jakieś inne kombinacje? Czy można zrobić tak, że rurę od wydechu odkręcić od turbo, a potem z głowicą wyjąć je, żeby odkręcić kolektor wydechowy od głowicy?
- sklep internetowy z częściami, żebym mógł to zamówić wszystko? Albo chociaż częściowo. Na chwilę obecną przystępny cenowo jest bestpar....
- patrząc na listę poniżej, co jeszcze może się przydać?
Czego potrzebuję:
- koło pasowe wału korbowego - z tego co mi mechanik polecał, to Corteco, Dayco, ale nie ukrywam wolałbym coś taniej. Sasica na allegro widziałem w ok. 265zł http://allegro.pl/ko...6867007966.html
- śruba na koło pasowe
- uszczelkę pod głowicę, tutaj polecono mi Elring?
- śruby głowicy
- uszczelki kolektora ssacego, wydechowego, czego jeszcze?
- uszczelki olejowe do turbo
- pasek rozrządu, sam rozrząd był robiony 30k temu, więc nie mam zamiaru wszystkiego robić.
To co mam w tym sklepie zebrane to:
Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01
Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00
Uszczelka, kolektor wydechowy CORTECO 026646P
Uszczelka, głowica cylindrów ELRING 073.942
Koło pasowe, wał korbowy SASIC 2154017
Pasek rozrządu GATES PowerGrip® 5550XS
Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200
Osuszacz, klimatyzacja NRF 33322
Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918
Ustawienie rozrządu:
Z tego co czytałem, to bez blokad się nie obędzie bo silnik ten nie ma znaków na kołach, a na wale nie ma klinu.
,na samym wale jest nawiercenie i tam blokujemy wał wkręcając jedną blokadę. Obok filtra oleju jest śruba na nasadkę torx, odkręcasz i wkładasz tam trzpień blokujący i kręcisz wałem aż wskoczy w dołek"
,, Blokada w wał jest wkręcana w blok i jest o około 1,5-2cm od otworu wyważającego w przeciwwadze wału, bardzo łatwo się pomylić "
Link do źródła: [url="http://www.espacepl.org/f/viewtopic.php?f=26&t=12519"]Link[/url]

Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym.
Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć)
Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy czy coś pomoże. No nie pomogło więc mówi, jeździć aż się zajeździ. A ja go pytam a co będzie jak się zatrze? A on w sumie nie wiedział. No to wam opowiem co się zadzieje...
Odpalam na parkingu auto, nagle brak ładowania... myślę sobie... alternator padł czy jak? otwieram maskę a tu się pasek osprzętu nie kręci... silnik pracuje...
No to wyłączam klimę, bo to na pewno jej sprawa... Jadę dalej, czuję smród niesamowity, no pomieszanie palonej gumy z padlina... Ładowania nie ma, zjeżdżam na parking myślałem, że pasek szlag trafił, jednak nie.
Koło pasowe wału korbowego... się rozwulkanizowało. No to stoję czekam aż się ono może zastygnie i jadę do domu....
Postałem 30min może, jedziemy. Wszystko ok, za 5 km znowu smród, mówię no to po jeździe... Na postoju wpadłem na pomysł, żeby to koło ostudzić. Nie ukrywam było gorące bardzo bardzo mocno.
Schłodziłem, wsiadamy, podjechałem metr.. auto zgasło. Pasek mi albo przeskoczył w tym momencie, albo się już urywać zaczął. Potem znowu próba uruchomienia. Niestety zgon paska rozrządu.
Wszystko musiało się tak nagrzać, że go po prostu albo się pasek stopił, albo nie wiem.
Pytania do Was:
- czy do wyjęcia turbo trzeba wyciągać silnik? Jakieś inne kombinacje? Czy można zrobić tak, że rurę od wydechu odkręcić od turbo, a potem z głowicą wyjąć je, żeby odkręcić kolektor wydechowy od głowicy?
- sklep internetowy z częściami, żebym mógł to zamówić wszystko? Albo chociaż częściowo. Na chwilę obecną przystępny cenowo jest bestpar....
- patrząc na listę poniżej, co jeszcze może się przydać?
Czego potrzebuję:
- koło pasowe wału korbowego - z tego co mi mechanik polecał, to Corteco, Dayco, ale nie ukrywam wolałbym coś taniej. Sasica na allegro widziałem w ok. 265zł http://allegro.pl/ko...6867007966.html
- śruba na koło pasowe
- uszczelkę pod głowicę, tutaj polecono mi Elring?
- śruby głowicy
- uszczelki kolektora ssacego, wydechowego, czego jeszcze?
- uszczelki olejowe do turbo
- pasek rozrządu, sam rozrząd był robiony 30k temu, więc nie mam zamiaru wszystkiego robić.
To co mam w tym sklepie zebrane to:
Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01
Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00
Uszczelka, kolektor wydechowy CORTECO 026646P
Uszczelka, głowica cylindrów ELRING 073.942
Koło pasowe, wał korbowy SASIC 2154017
Pasek rozrządu GATES PowerGrip® 5550XS
Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200
Osuszacz, klimatyzacja NRF 33322
Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918
Ustawienie rozrządu:
Z tego co czytałem, to bez blokad się nie obędzie bo silnik ten nie ma znaków na kołach, a na wale nie ma klinu.
,na samym wale jest nawiercenie i tam blokujemy wał wkręcając jedną blokadę. Obok filtra oleju jest śruba na nasadkę torx, odkręcasz i wkładasz tam trzpień blokujący i kręcisz wałem aż wskoczy w dołek"
,, Blokada w wał jest wkręcana w blok i jest o około 1,5-2cm od otworu wyważającego w przeciwwadze wału, bardzo łatwo się pomylić "
Link do źródła: [url="http://www.espacepl.org/f/viewtopic.php?f=26&t=12519"]Link[/url]