Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Soul 1.6 16V - P0132 - potwierdzenie diagnozy

zjo 12 Sie 2017 21:54 222 4
  • #1 12 Sie 2017 21:54
    zjo
    Poziom 17  

    Witam szanownych forumowiczów, jako świeżynka raczej w tym dziale, i nie zwlekając do rzeczy przechodzę. Mianowicie w dniu dzisiejszym, od klienta wyjeżdżając, na pulpicie bolidu swojego ukochanego widok obrzydliwy ujrzałem, mianowicie zarys silnika barwy ohydnie żółtej, po oczach bijący. Nie zwlekając Torque odpaliłem, błędy sczytałem i oczy me poraziła informacja treści wrednej raczej, o kodzie w temacie podanym, a opisie coś o zbyt wysokim napięciu obwodu czujnika tlenu 1 w banku 1 mówiącym. Softem powyższym się posługując, spostrzeżenia pewne poczyniłem, którymi z ogółem podzielić się spieszę nie zwlekając, o własne wnioski prosząc oraz skomentowanie moich. Mianowicie w czasie pracy silnika (tryb biblijny chwilowo, z racji trudności ubrania weń tematyki, porzucam) sonda faluje sobie fajnie w zakresie 0.25 - 0.9V. Piszę o biegu jałowym, aczkolwiek sonda pracuje w całym zakresie obrotów. W momencie zgaszenia silnika napięcie wskakuje na 1.3V i tak sobie stoi, pomijając sporadyczne szpilki w dół, czasami opadnie na dłużej i przez chwilę stoi w dolnym zakresie (małe wahania 0.2-0.3V), po czym wraca na górę. Po ponownym uruchomieniu silnika stoi dalej na 1.3 V, sterownik chwilę czeka, po czym zaczyna zubażać mieszankę. Schodzi z korektą na -15% (sonda stoi), obroty zaczynają głupieć, po czym z powrotem wzbogaca mieszankę wracając w okolice 0% korekty. Przeważnie w tym momencie pojawia się prawidłowa fala na sondzie. Opierając się na lekturze forów podejrzewam przebicie z grzałki. Niezależnie od szczegółów, prosiłbym o opinie, czy szykować pieniążki na nowy czujnik, czy ewentualnie podejrzewać i sprawdzić coś jeszcze... Będę wdzięczny za sugestie. Przy okazji miłego długiego weekendu życzę.

  • #2 15 Sie 2017 22:16
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Testowo przetnij przewód zasilający grzałkę w momencie gdy sterownik zaczyna korektę.
    Jeśli nie chcesz przecinać przewodu, wyjmij jego pin z wtyczki i połącz na krótko z możliwością odłączania. Jeśli po odłączeniu, napięcie spadnie, to masz winnego.

  • #3 15 Sie 2017 23:04
    zjo
    Poziom 17  

    Dzięki. Chwilowo temat się nieco zdeaktualizował, w pierwszym dniu po wystąpieniu problemu kasowanie błędu nic nie dawało, pierwsze uruchomienie silnika powodowało jego pojawienie się w chyba niepotwierdzonych, bo opis w torque był podświetlony na żółto, drugie odpalenie łączyło się z zapaleniem check i podświetleniem błędu na czerwono. Nastawiłem się już na wymianę czujnika, drugi dzień nic nie ruszałem, ale na trzeci stwierdziłem, że praca sondy zaczęła wyglądać normalnie. Skasowałem błąd i jak dotąd, drugi dzień, jest spokój. Jedyne wytłumaczenie, jakie mi się nasuwa, to wilgoć, akurat dzień przed wystąpieniem błędu przeleciała nawałnica, chyba ta sama, która tak namieszała na Pomorzu, i jakieś 15 km jechałem po co najmniej 5 cm warstwie wody, momentami mam wrażenie, że 15 cm też się zdarzało, jezdnia wyglądała jak rzeka... Z samej sondy woda odparowała raczej szybko, ale może gdzieś chlapnęła na złącze, chociaż rozłączałem je i wyglądało ok, zresztą zdaje się że wodoszczelne jest. Temat zostawię otwarty, jeśli błąd wyskoczy ponownie, zrobię test z odcięciem zasilania grzałki i dam znać.

  • #4 15 Sie 2017 23:18
    kwok
    Poziom 38  

    Po mojemu sonda szrot - będzie działała jak sucho, jak bolid zagonisz po kałużach znowu się powtórzy, że tak powiem, też tak miałem. Nie złącze, nie kable a sama sonda.

  • #5 16 Sie 2017 03:01
    zjo
    Poziom 17  

    Spoko, mówisz to wiesz. Jedną szansę dostanie, powtórzy numer to poleci... Akurat sonda przy lpg wolałbym żeby latała bez problemu.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME