Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem EPC3008 + ASUS RT-AC68U - częste zrywanie połączenia podczas obciążenia

bossman90 13 Sie 2017 01:47 468 9
  • #1 13 Sie 2017 01:47
    bossman90
    Poziom 7  

    Witam!

    Internet 200/10

    Dosyć często doskwiera mi utrata połączenia z internetem w momencie obciążenia sieci (dwa komputery połączone po LAN). W chwili kiedy jeden i drugi komputer pobiera i wysyła jednocześnie dane, połączenie między modemem a routerem się zrywa i po chwili wraca. Przy pobieraniu dużych plików z maksymalną prędkością, wszystko jest ok. Najczęściej zdarza się to właśnie w momencie "wysycenia" uploadu.

    Modem Cisco EPC3008
    Router Asus RT-AC68U (wcześniej był D-Link 850L ale na nim było to samo)

    Dane z modemu (czy wszystko jest tutaj w porządku?)
    Modem EPC3008 + ASUS RT-AC68U - częste zrywanie połączenia podczas obciążenia

  • #2 15 Sie 2017 12:22
    dluxea
    Poziom 23  

    Witam miałem podobny problem też mi gubił połączenie z modemem (RT-N66U) przyczyną był zasilacz 19V 1,56A zamieniłem na 19V 2,5A . Napisz ile czasu masz ten sprzęt RT-AC68U ? Mi zasilacz oryginalny wytrzymał 3 lata .

  • #3 15 Sie 2017 12:32
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Modem ma za wyskoki upstream, dlatego pewnie jest tylko 2 kanały. Może to być przyczyna resetowania się. Łatwo sprawdzić. Zrób wysyłanie jakiegoś większego pliku, tak, żeby to trochę trwało i sprawdź, czy po pewnym czasie następuje reset oraz jak zmienia się wartość uspstream podczas wysyłania.

  • #4 15 Sie 2017 14:07
    bossman90
    Poziom 7  

    Przy jednoczesnym wysyłaniu i pobieraniu (max łącze) dane z modemu wyglądają tak:

    Modem EPC3008 + ASUS RT-AC68U - częste zrywanie połączenia podczas obciążenia

    Router jest nowy.

    Zauważyłem tylko jedną rzecz - modem EPC3008 strasznie się grzeje, przestawiłem go w inne miejsce gdzie jest chłodniej i problem na razie nie występuje.

    A co do danych upstream - jakie są standardy? jest gdzieś to rozpisane?

  • Pomocny post
    #5 16 Sie 2017 17:10
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Upstream zalecany to 45-46 dBmV. A wg. normy od 40 do 52 dBmV więc u Ciebie jest do regulacji.

  • #6 17 Sie 2017 08:39
    bossman90
    Poziom 7  

    Niestety, wczoraj problem znowu sie pojawił podczas streamowania na serwis twitch rozgrywki na dwóch komputerach. Po zerwaniu internetu, jestem w stanie pingowac zarówno router jak i modem, ale strony juz nie (nie są rozwiązywane nazwy DNS, po ipkach też nie moge). Tylko reset modemu rozwiązuje problem.

    Zrobilem wczoraj test w postaci ciaglego obciążenia D i U na 100% przez godzine. Zero zerwanego połączenia. Dziwne...

  • Pomocny post
    #7 17 Sie 2017 11:11
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zgłoś dostawcy, niech wyreguluje upstream. Sam tego nie naprawisz.

  • #8 17 Sie 2017 11:15
    bossman90
    Poziom 7  

    Tak zrobiłem. Dzisiaj będzie wizyta serwisanta. Dam znać co wykombinował.

  • Pomocny post
    #9 17 Sie 2017 11:58
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zanim wyjdzie sprawdź, czy upstream spadł. Dobrze byłoby gdyby modem logował się na wszystkie 4 kanały.

  • #10 17 Sie 2017 19:29
    bossman90
    Poziom 7  

    Wszystko zostało naprawione.

    Ale od początku...

    Serwisant wymienił modem - na EPC3010. Wymienił również gniazdko. Żadne z wymienionych nie naprawiło problemu.

    Problemem była źle podłączona instalacja. Do mojego mieszkania były podłączone trzy gniazdka, ale korzystałem tylko z jednego. Sygnał był jakoś dziwnie rozdzielany, dlatego dostawałem tylko dwa kanały US (po restarcie wczorajszym nawet jeden) zamiast poprawnych czterech.

    Dane po wizycie serwisanta:
    Modem EPC3008 + ASUS RT-AC68U - częste zrywanie połączenia podczas obciążenia

    Dziękuję za pomoc i informacje!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME