Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaeger MM - Wymiana HC08, czym czytać i programować

rosak 13 Sie 2017 10:51 483 15
  • #1 13 Sie 2017 10:51
    rosak
    Poziom 20  

Witam,
    mam już w kolejce 2 liczniki Jaeger MM73 z wadliwymi uc HC08. Jeden full FIS z Audi TT 2005r., drugi z 1/2 FIS z Audi A3 2002r.
    Same procki nowe są dostępne np w farnell.
    Pytanie czym, co i jak zczytać. Dysponuję zabawkami typu:
    - VAG-KKL z VAG-COM 409.1 - raczej się nie przyda
    - VAG-TACHO - czyta PIN i niby czyta EEPROM ale z HC912, po K-line
    - XPROG-M 5.50 ale działa mi tylko program w wersji 5.0
    Wszystko to chińskie klony, choć XPROG wygląda na porządny.
    Z tego co czytam, XPROG odczyta/zapisze tylko EEPROM, nie ruszy FLASH.
    Nie mam doświadczenia z programowaniem takich procków. Czy FLASH i EEPROM trzeba odczytać z wadliwego procka, czy można wgrać jakiś nowy? Nie wiem, jakie dane znajdują się w HC08 a jakie w HC12.
    Za pomoc chętnie zapłacę, bardzo chciałbym się czegoś nauczyć a wiedza kosztuje.
    Na wielu forach czytam porady o wymianie licznika ale moim zdaniem to bez sensu. Niepotrzebny koszt a do tego drugi licznik i tak prędzej czy później padnie z tego samego powodu.

Z góry dzięki za pomoc.

• Pomocny post
    #2 13 Sie 2017 13:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

Szukaj programatora ETL pod interesujący Cie procesor.

• Pomocny post
    #4 13 Sie 2017 15:38
    adam7009
    Poziom 37  

etl poczyta i zapisze w podstawce na pewno,carprog nie wiem.

• #5 13 Sie 2017 15:59
    rosak
    Poziom 20  

Dobrze,
    a co z kwestią FLASH/EEPROM, trzeba odczytać oba wsady z "dawcy" czy można wgrywać jakieś świeże, uniwersalne?
    A funkcje- wiem, że HC08 steruje wskazówkami, małymi LCD i chyba IMMO?
    Co w takim razie jest w HC12, PIN, przebieg?

• Pomocny post