Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizhub253 - Zwrot towaru - niezgodność z opidem.

PiotrG92 13 Sie 2017 12:10 561 4
  • #1 13 Sie 2017 12:10
    PiotrG92
    Poziom 2  

    Witam. Kupiłem ostatnio kserokopiarkę bizhub'a ze strony internetowej na fakturę (moje nieszczęście), bo nie mogę jej oddać bez przyczyny, a wysłali mi to co w specyfikacji było napisane, czyli jest sprawna ( na razie, bo na tym chyba się kończy),np. materiały eksploatacyjne są na "wyczerpaniu". Nie mówię już o przebiegu, który miał być "niski" a jest całe 227 tys. . (ale z tego co zobaczyłem to i tego nie jestem pewny, może więcej)
    Zespół utrwalający 4/10
    Zespół taśmy transferowej obrazu 3/10
    wkłady światłoczułe:
    C -5/10
    M -7/10
    Y - 5/10
    K - 2/10 chyba przesada?
    Gdy ją chciałem uruchomić dopiero zacząłem zauważać jeszcze inne rzeczy, typu: pod zaślepkami gdzie jest skaner, nie zgrywają się dziury (nawet tam śrub nie można wkręcić bo nie widać pełnego otworu.(nie wiem czy nie była składana wielu kserokopiarek) Kupiłem ją z myślą do skanowania, a okazuje się że trzeba mieć dysk twardy, żeby w ogóle skanowało do jednego pliku(nie wiedziałem o tym). Teraz sam jestem na siebie zły, że takiego zakupu to jeszcze nigdy nie zrobiłem(tak źle), ale chyba diabeł tak chciał (śpieszyłem się i myślałem że wyślą coś normalnego a nie taki bubel). Co można z tym zrobić, napisałem do nich, ale dopiero jutro może odpowiedzą na maila, ale boję się że nie dojdzie do zwrotu polubownie. a chciałbym się uspokoić, bo spieprzyłem tę transakcję po całości(nie znam się na kserokopiarkach i nawet o wiele nie pytałem). Mogą oni sprzedawać kserokopiarki bizhuba w takim stanie? Proszę o pomoc.... dodam jeszcze że kserokopiarka była poleasingowa.

  • #2 13 Sie 2017 14:45
    01_cezi
    Poziom 20  

    Kolego,jeśli to maszyna po-leasingowa to chyba już 4-ty leasing robi. Ten model może mieć i 10 lat. To po prostu UŻYWANY sprzęt.
    Dysk twardy jest w standardzie wiec jeśli go fizycznie nie ma kupiłeś produkt niepełnowartościowy chyba że został systemowo w serwisie wyłączony. Wystarczy jak wejdziesz w serwis i sprawdzisz : musi być HDD instaled.

    Sprzedający powinien przed zakupem przesłać Ci info potwierdzające stan maszyny , zużycie, zdjęcia. Z tego co piszesz to otrzymałeś produkt niezgodny z opisem.
    Jeśli kupiłeś przez internet to sprawdź jakie prawa Ci przysługują i wtedy walcz.

    A licznik nie taki straszny, ledwie 30% możliwości. Kreski na materiałach pokazują ile zrobiły wiec też nie jest tak źle pod warunkiem że sa oryginalne.
    Jeśli kupiłeś maszynę do skanowania to istotne w jakim stanie są rolki w podajniku oryginałów ale ze względu na wiek powinny zostać wymienione na nowe , unikniesz wielu przykrych sytuacji z zacięciami.

  • #3 13 Sie 2017 21:11
    tomek1986022
    Poziom 21  

    PiotrG92 napisał:
    Witam. Kupiłem ostatnio kserokopiarkę bizhub'a ze strony internetowej na fakturę (moje nieszczęście), bo nie mogę jej oddać bez przyczyny, a wysłali mi to co w specyfikacji było napisane, czyli jest sprawna ( na razie, bo na tym chyba się kończy),np. materiały eksploatacyjne są na "wyczerpaniu". Nie mówię już o przebiegu, który miał być "niski" a jest całe 227 tys. . (ale z tego co zobaczyłem to i tego nie jestem pewny, może więcej)
    Zespół utrwalający 4/10
    Zespół taśmy transferowej obrazu 3/10
    wkłady światłoczułe:
    C -5/10
    M -7/10
    Y - 5/10
    K - 2/10 chyba przesada?
    Gdy ją chciałem uruchomić dopiero zacząłem zauważać jeszcze inne rzeczy, typu: pod zaślepkami gdzie jest skaner, nie zgrywają się dziury (nawet tam śrub nie można wkręcić bo nie widać pełnego otworu.(nie wiem czy nie była składana wielu kserokopiarek) Kupiłem ją z myślą do skanowania, a okazuje się że trzeba mieć dysk twardy, żeby w ogóle skanowało do jednego pliku(nie wiedziałem o tym). Teraz sam jestem na siebie zły, że takiego zakupu to jeszcze nigdy nie zrobiłem(tak źle), ale chyba diabeł tak chciał (śpieszyłem się i myślałem że wyślą coś normalnego a nie taki bubel). Co można z tym zrobić, napisałem do nich, ale dopiero jutro może odpowiedzą na maila, ale boję się że nie dojdzie do zwrotu polubownie. a chciałbym się uspokoić, bo spieprzyłem tę transakcję po całości(nie znam się na kserokopiarkach i nawet o wiele nie pytałem). Mogą oni sprzedawać kserokopiarki bizhuba w takim stanie? Proszę o pomoc.... dodam jeszcze że kserokopiarka była poleasingowa.


    1) jak sam napisałeś jest sprawna więc w czym problem?
    2) 227 tyś -> 27 tyś w rok -> 2,2 tyś w miesiąc -> przebieg niski
    3) skoro masz zamiar głownie skanować to czemu zużycie materiałów od druku Cię martwi?
    4) mówiłeś sprzedawcy że będziesz głownie skanował? i co odnośnie skanu było na ofercie?
    5) to że nie ma wszystkich (których?) śrub nie znaczy że sprzęt jest wybrakowany, niektóre otwory są na dodatkowe opcje. A otwory nie popadają bo może czyścili skaner przed wysyłką do Ciebie i nie zwracali uwagi na otwory przystosowane do opcji których nie ma? zresztą to akurat powinno wystarczyć poluzowanie śrubek i plastik ma wtedy trochę luzu by otwory się pokrywały...
    6) jesteś pewny że skaner nie działa? co się dzieje jak naciśniesz przycisk skanu?

  • #4 14 Sie 2017 00:09
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki

    Jak mi się to podoba ! Kupuję bo tanie i szybko a potem płacz i zgrzytanie zębów - larum i wieeelkie RATUNKU ! Kolego szanowny , jest kilka zasad przy zakupie takie sprzętu :

    Po pierwsze mamy możliwość obejrzenia i przetestowania takiego sprzętu/tego modelu/tego egzemplarza przed zakupem.
    Po drugie sprzedawca jest z NASZEJ OKOLICY a nie z drugiego końca kraju ! Póki co wszystko o.k. ale jak nam przyjdzie zapłacić np. za konserwację i dojazd to może być co najmniej traumatyczne przeżycie ...
    Po trzecie w pakiecie dostawa, montaż instalacja i szkolenie obsługi - płacisz i wymagasz !
    Po czwarte nie kupujesz tego w 5 minut tylko przeglądasz oferty i dopytujesz o szczegóły a korespondencję mailową zachowujesz w przypadku gdyby sprzedawca , mówiąc delikatnie , minął się z opisem i stanem technicznym sprzętu.
    Po piąte GWARANCJA - poprosić o wgląd w warunki gwarancji i DOKŁADNIE poznać koszty które przyjdzie nam ponieść.
    Po szóste NIE KUPUJEMY maszyny bez pisemnej gwarancji wystawionej przy odbiorze sprzętu ! Na "umowę ustną" możemy iść ze sprzedawcą którego znamy od wielu lat a tak mamy sytuację w stylu słowo przeciw słowu.

    To tylko kilka z najważniejszych rzeczy które MUSISZ dopełnić zanim zakupisz taki sprzęt. Uwierz mi że warto wydać nawet tysiąc złotych więcej a mieć dobry sprzęt od zaufanego dostawcy ! Na co dzień nie raz spotykam się z cwaniakami którzy sprzedają takie maszyny za bezcen a potem unikają za wszelką cenę odpowiedzialności i zostawiają klienta na lodzie ze sprzętem o fatalnej jakości , postawionym jak leci , bez przeglądu , z wyczerpanymi tonerami i zużytymi podzespołami. Co gorsza tacy sprzedawcy wciskają kit moim klientom a ci omamieni wizją zakupu o tysiąc lub półtorej taniej łykają jak pelikany takie oferty. W ciągu ostatniego pół roku przerabiałem ten temat może z 15 razy. Niestety za każdym razem klient zostawał na lodzie z wizją naprawy sprzętu za ponad tysiąc złotych...
    Czekam z utęsknieniem na dzień kiedy klienci zrozumieją że nie naszym zadaniem jest naciąganie ich i windowanie ceny. My też musimy za coś żyć i utrzymać nasze firmy , zapłacić pracownikom itd. A ponieważ działamy uczciwie to nasze usługi i towar przez nas sprzedawany jest droższy . Cena którą płaci klient to cena jego świętego spokoju a wiele osób nie pojmuje że na tym świecie nie ma nic za półdarmo a wszystkie takie "tanie" oferty potrafią się zemścić w dłuższej perspektywie. Jedyne co polecam to wizytę u powiatowego rzecznika praw konsumenta. Jest hipotetyczna nadzieja że sprzedawca po otrzymaniu listu od takiej jednostki naprawi swój błąd i usprawni urządzenie albo przyjmie zwrot. Jeżeli nie to czeka Cię prawdopodobnie batalia sądowa ... Serdecznie współczuję takiego rozwiązania !

    C.

  • #5 14 Sie 2017 11:27
    PiotrG92
    Poziom 2  

    Dzieki za odpowiedzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME