Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Okap Siemens LC90150 - reanimacja okapu, padł sterownik.

drG0NZ0 13 Sie 2017 14:01 465 8
  • #1 13 Sie 2017 14:01
    drG0NZ0
    Poziom 3  

    Dzień dobry,
    będę wdzięczny za pomoc w moim problemie. Dysponuję okapem Siemens LC90150 w którym padł sterownik.
    Ze względu na to sterownik to do tego modelu to ponad 1k pln zastanawiam się czy można wykonać następującą rzecz. Mianowicie zasilić silnik okapu bezpośrednio z gniazdka 220V. Zrezygnujemy z całej automatyki, oświetlenia i innych bajerów ale coś z niego będzie (okapu).
    Moje pytania:
    1/ Czy ten silnik można podpiąć bezpośrednio pod 220V, aby normalnie pracował?
    2/ Jeśli tak, to gdzie w kostce silnika podpiąć napięcie?

    Zamieszczam fotkę danych silnika, kostki zasilającej silnik oraz jego schematu.
    Okap Siemens LC90150 - reanimacja okapu, padł sterownik. Okap Siemens LC90150 - reanimacja okapu, padł sterownik. Okap Siemens LC90150 - reanimacja okapu, padł sterownik.
    Pozdrawiam

    Maciej

  • #2 13 Sie 2017 14:43
    brofran
    Poziom 36  

    Zdemontuj okap, sprawdź co jest napisane na obudowie silnika wentylatora. Następnie jeżeli jest on na 230V, należy połączyć go poprzez wyłącznik bezpośrednio na 230V. Należałoby również połączyć żarówki poprzez dodatkowy wyłącznik (też trzeba sprawdzić na jakie są napięcie) - wtedy nie byłoby " automatyki ", lecz okap byłby w miarę sprawny.

  • #3 13 Sie 2017 20:28
    drG0NZ0
    Poziom 3  

    Dzięki, tak jego tabliczka znamionowa wskazuje (fota w załączniku) , silnik jest zasilany 220V. Problem w tym że nie wiem jak do niego podpiąć zasilanie.

  • #4 13 Sie 2017 20:54
    jack63
    Poziom 40  

    Silnik wygląda na trzybiegowy. Przypomnij sobie jak to było, gdy sterownik działał.
    Jednak aby się dowiedzieć jak podłączyć silnik na krótko trzeba otworzyć obudowę sterownika i zanalizować układ połączeń, a może usterka sterownika jest banalna i da się go naprawić? Daj zdjęcia płytki z obu stron.

  • #5 15 Sie 2017 11:06
    drG0NZ0
    Poziom 3  

    OK, może jeszcze wyjaśnię co przedstawiają załączone fotki (licząc od lewej).

    1. Tu mamy dane silnika, zasilanie 230V, moc ,210W, itp....

    2. Tu mamy opis połączeń kostki zasilającej silnik. 7 kabli, patrząc od prawej mają one oznaczenia: SW (niemiecki - czarny), potem GR (niemiecki - szary), itd. Czyli ułożone są one identycznie jak w kostce na fotce nr3.

    Tam widzimy od lewej: czarny, szary , czerwony, itd. Przy czym mamy tam jeszcze luźny 8 kabel będący uziemieniem. Czy mając te informacje ktokolwiek jest w stanie powiedzieć jak podpiąć zasilanie do tej kostki (i uruchomić silnik)?

  • #6 24 Sie 2017 23:50
    drG0NZ0
    Poziom 3  

    Ktokolwiek pomoże?

  • Pomocny post
    #7 25 Sie 2017 22:15
    brofran
    Poziom 36  

    Sądzę że możesz bezpośrednio podłączyć ten silnik pod 230 V wpinając na zaciski bl+sw1. Oczywiście kondensator też musi być wpięty ( pod br i ge) .
    Pierwsze włączenie radzę próbnie poprzez żarówkę 100 W . Pewność można mieć dopiero po przeanalizowaniu co konkretnie za element był odpowiedzialny za przełączanie obrotów tego silnika .

  • Pomocny post
    #8 26 Sie 2017 06:25
    Chupacabra
    Poziom 22  

    Przewód neutralny pod N a fazowy:
    pod sw1 - pierwszy bieg,
    pod sw2 - drugi bieg,
    pod sw3 - trzeci bieg,
    pod sw4 - najszybsza prędkość.
    Kondensator oczywiście jak w schemacie. Jak nie ruszy to kondensator wymienić. Jak nie pomoże to złom. Cała filozofia.

  • #9 26 Sie 2017 14:58
    drG0NZ0
    Poziom 3  

    Silnik uruchomiony. Dziękuję za pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME