Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Faac 741 uruchomienie i podłączenie domofonu

robinM 13 Aug 2017 19:23 8784 5
Wago
  • #1
    robinM
    Level 6  
    Witam.
    Zakupiłem napęd do bramy przesuwnej Faac 741 ,( centrala 748D, fotokomórki XP 20D, piloty XT2 868MHz , odbiornik radiowy 2-kanałowy RP 868 MHz) i podjąłem się samodzielnego montażu. Jak na razie wszystko poszło ok, ale czas na podłączenie kabelków, fotokomórek i ogólne uruchomienie silownika oraz otwierania bramy z domofonu Orno OR-DOM-RE-920 DWIE SŁUCHAWKI 5064.
    Czy mógłby ktoś mi rozrysować jak to wszystko w praktyce spiąć żeby niczego przypadkowo nie uszkodzić(spalić). jaką logikę ustawić na centrali ?? jak zaprogramować opcję furtki? Poczytałem sporo postów oraz filmów na youtoube lecz nigdzie nie jest to opisane kompletnie a instrukcja dołączona przez producenta jest dla mnie trochę niezrozumiała.
    Jeżeli możecie mi to opisać to będę oczywiście wdzięczny.
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Nie będę powielać instrukcji tylko zrobię uzupełnienie.
    Z pojedynczym zestawem fotek spinasz wszystko jak na rysunku 9 strona 2 instrukcji z tym, że łączysz jeszcze zaciski 5 i 7 mostkiem.
    Zaciski 5 i 6 kasety bramowej domofonu łączysz odpowiednio z 1 i 7 napędu (otwieranie bramy).
    Najwygodniejsza logika w domowych warunkach to EP

    Funkcja furtki w tym napędzie polega na częściowym otwarciu bramy (regulowane w sekundach).
    Uruchamiasz ją zwierając 2 i 7 napędu.
    Możesz jej użyć trojako (i wszystkie opcje mogą być jednocześnie - przełączniki wyzwalające łączysz równolegle) - drugim przyciskiem radia, przyciskiem na słupku lub z domofonu.
    Furtka z domofonu wymaga użycia dodatkowego przekaźnika, np. samochodowego: cewkę przekaźnika podpinasz pod zaciski domofonu tam gdzie podpina się elektrozaczep (niestety w unifonie - i trzeba ciągnąć dodatkowe kable z domu aż do bramy) a styki przekaźnika pod rzeczone 2 i 7.
    NIE PODPINAJ wyjścia elektrozaczepu domofonu bezpośrednio pod napęd bramy (tylko przez przekaźnik - j/w) bo będzie dym.

    Podpięcie radia - zależy od typu radia - jeśli będziesz używał radia wtykanego w złącze szpilkowe to dla uzyskania funkcji furtki musisz zaciski śrubowe drugiego kanału radia (wszystkie radia na wsuwkę FAACa mają 2 kanał wyprowadzony na śrubki) podpiąć kabelkami do 2 i 7 centrali - złącze szpilkowe napędu nie ma wyprowadzonego styku furtki.
  • Wago
  • #3
    robinM
    Level 6  
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Jak wszystko podłącz ę to dam znać jak poszło.
  • #4
    robinM
    Level 6  
    Witam ponownie.
    Napęd podłączony.Działa:) Ale, czy można i w jaki sposób ustawić spowolnienie bramy przy końcu zamykania? I jeszcze pytanie czysto hipotetyczne, a mianowicie co się stanie w przypadku awarii krańcówek magnetycznych. Czy napęd posiada dodatkowe zabezpieczenie, czy może (oby nie) silnik się po prostu spali?:(
  • Helpful post
    #5
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Standardowo w tych napędach jest spowolnienie "po krańcówkach" czyli jeśli napęd zarejestruje zadziałanie krańcówki to nie staje w miejscu tylko jedzie jeszcze kilka cm wolniej (czas spowolnienia regulowany - parametr rA) co wystarcza w likwidacji uderzenia. W niektórych egzemplarzach można spotkać klasyczne długie zwolnienie przed krańcówkami (parametr rP) ustawiane na podstawie czasu całkowitego otwarcia bramy (który w tym przypadku musi być dokładnie oszacowany i ustawiony) ale ta funkcja działa raz że niedokładnie ( gubią się czasy) a dwa że napęd na zwolnieniu jest dużo słabszy i bywa że pomimo prawidłowo ustawionej siły nie da rady ciągnąć bramy.
    Tak że polecam tylko spowolnieni po krańcówkach.
    W wypadku awarii krańcówek pierwsze zabezpiecznie to dokładne ustawienie czasu pracy ( parametr t) , ustawia się dłuższy o kilka sekund od rzeczywistego czasu posuwu skrzydła i po tym czasie sterownik bezwarunkowo wyłącza silnik, drugie to termik w stojanie silnika a trzecie to to, że silnik 230 V indukcyjny może kilkanaście- dziesiąt sekund pracować na blokadzie bez szkody.
    Ale jeśli wysiądzie krańcówka na zamknięciu a masz ustawioną dużą siłę i mocny napęd (741) to potrafi on zmasakrować słupek.....
    PS. jestem za nowoczesnością ale akurat Faacowskie krańcówki magnetyczne sa mocno niepewne i jeśli padnie czujnik - nie wymieniaj na to samo tylko dokup mechaniczny z łyżwami (mechaniczny i magnetyczny są wzajemnie wymienne).
  • #6
    robinM
    Level 6  
    Ostatecznie napęd zamontowany, wyregulowany i działa. Dziękuję za pomoc i cenne wskazówki. Pozdrawiam.