Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S80 2,5 TDI 1999 - Wzrost poziomu płynu chłodniczego,oleju w silniku.

nero33 13 Aug 2017 19:48 2553 11
  • #1
    nero33
    Level 7  
    Zacznę od początku bo dla mnie to jest wszystko dziwne . Kupiłem auto 3 miesiące temu ,nic się nie działo wszystko ładnie super do momentu wyjazdu 250 km w dwie strony. Wracałem z drogi i na autostradzie wywaliło mi wężyk od wtrysku podający paliwo(poczułem ropę w środku auta i sprzęgło zaczęło sie ślizgać) niestety przejechałem tak z 20 km(brak zjazdu) i auto zgasło i musiało iść na lawetę...
    Jak się później okazało u mechanika ktoś założył na wszystkich wtryskach wężyki o szerszej średnicy :shock: . I teraz do sedna bo od tej pory mam same problemy z autem .

    1. Sprzęgło się ślizga tzn od 3 biegu przy "deptaniu"(obroty idą a auto nie ciągnie) dzieje się tak jak się volviak rozgrzeje.-Mechanior powiedział że powinno wrócić do normy po dłuższym czasie bo ropa wyparuje. Po ostatniej wizycie jak powiedziałem ze się nie poprawia powiedział że ściągnie jakąś klapkę przez którą jest dostęp do sprzęgła i je wypsika jakimś odtłuszczaczem i wymyje podciśnieniowo ???? Co o tym myślicie?

    2. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry płyny i oleje. Po tym zabiegu po tygodniu sprawdziłem stan oleju.Okazało się że jest fuull :shock: :shock: . No ale pomyślałem że może mechanik tyle przypadkowo "przelał". Podjechałem i mechanior był pewny że nie. Przy mnie ściągnął olej i na miarce było dokładnie pół (podejrzenia że się dostaje paliwo ). Zrobiłem ok 200 km i znowu jest full ?! No i teraz nie wiem co dalej? Pierwsze co mechanik-uszczelka i planowanie głowicy !? Ale posiadam całą historie tego autka i z 2012 roku posiadam fakturę na: wymianę uszczelki pod głowicą+zaworów+koła pasowego+koła zębatego na kwotę 2800zł. od tego momentu auto przejechało 40 tyś km ... Co myślicie?

    3.Poprzedni właściciel wymienił rozrząd ale tylko z lewej strony(jak stoimy przodem do auta). Postanowiłem wymienić prawą stronę bo
    zauważyłem pękniętą rolkę od napinacza.No i znowu kolejne problemy.Zaraz po odebraniu auta po dojechaniu do domu zauważyłem , że przy ruszaniu pod górkę go trzęsie (ruszanie na samym sprzęgle) tak jak by się dławił albo mu brakowało obrotów-wcześniej przed wymianą nie było tego problemu...Ruszałem bez problemu bez gazu. Pokręciłem się z ciekawości autem i z obserwacji dzieje się tak tylko jak auto się nie zagrzeje .Później jest ok . Pierwsze co pomyślałem że mechanior coś musiał zepsuć(źle ustawił kąt wtrysku ??) a drugie że sprzegło sie może kończy i tylko to zbieg okoliczności. ???

    4.Po wymianie rozrządu z prawej strony i przejechaniu z 200 km i odstawieniu auta na dwa dni nie ruszanego z ciekawości podniosłem maskę i :shock: :shock: płyn chłodnicowy ok.2cm ponad stan !? Sprawdzałem wielokrotnie jak kupiłem auto i zawsze trzymał stan. Dzisiaj go specjalnie przegoniłem i poziom był prawie pod korek na odpalonym aucie (36 stopni na dworze) :shock: :shock: po zgaszeniu i odczekaniu wróciło do stanu poprzedniego czyli ok.2cm od max...

    Zaznacze że po wypięciu się tego wężyka od wtrysku gdzie wywaliło ropę cały czaś świeci mi się kontrolka lambdy... Czyszczony był egr i przepustnica ,sprawdzane poduszki i dalej się świeci...

    Proszę o pomoc, wszystko zaczyna mnie już irytować bo to już moje trzecie volvo a z tym się dzieją jakieś dziwne rzeczy.Za dużo przypadków.... Przebieg to 280 000 ale to chyba nie ma nic do tego. Silnik suchy,turbo suche. Ogólnie,ładnie odpala i chodzi bardzo równo. Ma siłę i nie kopci...
  • #2
    paszczakq
    Level 26  
    Wężyk do wtrysków jest alu albo stalowy . Mógł pęknąć ze starości albo po remoncie głowicy przy zakładaniu . Jeśli olej napędowy dostał się do sprzęgła to raczej jego wymiana zostaje . albo wyjęcie i płukanie . Ja bym jednak docisk i koło zamachowe wyczyścił i dał nową tarczę . Płyn chłodzący będzie się podnosił jeśli silnik się nagrzewa . Sprawdź czy ten stan 2 cm się nie podnosi dalej na zimnym . Prędzej i szybciej będzie jak się zrobi test na obecność spalin w zbiorniczku . Sondy lambda w tym aucie nie ma . Jakaś ogólna usterka do sprawdzenia . 2,5 TDI w tych samochodach to się zaczynają conajmniej od 500 tyś wzwyż . W 850 wielu ma 750 tyś już za sobą . Może być źle wykonana naprawa uszczelki pod głowicą . Ale to trzeba sprawdzić .
  • #3
    nero33
    Level 7  
    Właśnie obok tych aluminiowych jest gumowy i on spadł. Remont głowicy raczej jest dobrze zrobiony. Nie były wymieniane pierścienie z tego co jest napisane na fakturze (volvo car z Łodzi). Mechanior właśnie je podejrzewam? Przy takim przebiegu jest to możliwe? Jest to raczej oryginalny przebieg bo mam całą historię tego auta. Masz jakiś pomysł skąd jeszcze może się brać powiększenie poziomu oleju?
  • #4
    paszczakq
    Level 26  
    Jeśli robił to volvocar to raczej dobrze . Może ten gumowy wężyk powrotny spadł . Nie wyklucza a jest tam taki . Jeżeli płynu chłodzącego nie ubywa a tak jest to może się olej napędowy dostawać . Albo wtrysk leje albo nie wiem co innego . To dość trwałe jednostki silnikowe są .
  • #5
    nero33
    Level 7  
    Płynu chłodnicowego nie ubywa. Może ktoś inny się jeszcze wypowie? Sytuacja ze sprzęgłem rozwiązana : )
  • #6
    nero33
    Level 7  
    Błąd lambdy po skasowaniu się nie pojawił.Na kompie zero błędów . Jakieś pomysły co do poziomu oleju?
  • #7
    nero33
    Level 7  
    Odświeżę temat.Proszę o porady bo już nie wiem co robić ...
  • #8
    paszczakq
    Level 26  
    Ale to oleju przybywa czy chłodzącego bo w 1 poście co innego jest .

    Jak oleju przybywa a nie ubywa płynu chłodzącego to jest to ropa .Albo leje wtrysk jakoś i ścieka do miski albo dziura w tłoku . W nowszych silnikach z DPF to niestety znany problem że oleju przybywa sporo a taki zmieszany z ropą już nie spełnia swojego zadania . Tam przy wypalaniu leje się tyle ropy do cylindrów że przechodzi przez pierścienie i spływa do misy olejowej .
  • #9
    nero33
    Level 7  
    Dzięki za odpowiedź. Okazało się że wszystkie wtryski lały. Zmieniłem końcówki na 215 ;)
  • Helpful post
    #10
    paszczakq
    Level 26  
    No teraz to zostało już tylko jeździć :)
  • #11
    nero33
    Level 7  
    Dokładnie :) Tylko dziwne jest to że wszystkie padły na raz... Dziękuje za info
  • #12
    hak-2
    Level 12  
    Witam, moim zdaniem zatankowałeś złej jakości paliwo. Wtryskiwacze nie padają tak nagle bez przyczyny , a tam bardziej w tym silniku.