Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.

13 Sie 2017 22:08 2952 19
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich.
    Zabrałem się za wymianę i przeróbkę silnika w skuterze Peugeot Speedfight 2 AC chłodzonego wodą na wersję LC chłodzoną cieczą.

    Kupiłem cylinder i tłok oraz głowice Firmy PowerForce 70ccm.
    Chłodnicę, pompę, termostat, czujnik temperatury oraz wskaźnik temperatury.

    Gaźnik oryginalny GURTNER FRANCE na gaźniku pisze 12/12 a na wyjściu do silnika jest 17mm Dysza była oryginalna 72 miałem też nową 60 którą rozwierciłem wiertłem 0.8

    Zamontowałem wszystko skuter śmiga jak rakieta bez porównania z 50 chłodzoną powietrzem.

    Początkowo jeździłem po podwórku bez problemu. Teraz przejechałem 3km i tu zaczęły się już schody pod górę..:c A mianowicie temperatura wzrosłą tak że rozsadziło węża ciśnienie jak się okazało korek nie miał zaworu ciśnieniowego tz miał ale nie nawiercony..;c

    Teraz już nie wiem gdzie mam szukać problemu chłodnica jest gorąca wstawiłem sobie czujnik temperatury elektroniczny i osiąga 90st. Węże wszystkie są drożne, termostat wykręciłem bo myślałem że może on się blokuje ale nadal lipa..

    Pompa z tego co widzę pompuje skoro chłodnica gorąca a od tego zagotowania wody się rozszczelniła na oringu ucieka woda jak się bardzo nagrzeje..

    Nie wiem czy chłodnica nie wyrabia czy w czymś innym szukać problemu.

    W poprzedniej wersji Chłodzonej powietrzem także silnik się przegrzewał aż tak że świeca przestawała dawać iskrę. Okazało się że brakuje krócica ograniczającego ilość powietrza przed filtrem . Wsadziłem tam wężyk o długości 20cm z kolankiem na końcu i problem znikł z przegrzewaniem i skuter nigdy więcej nie przegrzewał się tak żeby zgasł.
    Po przeróbce wyciągnąłem tą rurkę i zmieniłem dyszę na 80 tz rozwierciłem 60 wiertlem 0.8 bo nie było w sklepie takiej. Z myślą że może się przegrzwał bo za mało paliwa było..

    Bardzo proszę o pomoc!

    Czy mam włożyć z powrotem dysze 72 jak w 50ccm i tą rurkę??

    Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Zerknijcie na kolor świecy??
    Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę. Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Kolego albo przeoczyłem, albo nie podałeś - czy za chłodnicą masz wentylatorek. Chłodnica zwykle chowana jest za ażurową przesłoną (atrapą), aby docierało do niej powietrze podczas jazdy. Przypuszczam, że Twój pojazd po przeróbce może mieć chłodnicę na "wierzchu" i bez wiatraczka. Sprawdź pompę cieczy, czy wirnik nie odpadł. Układ chłodzenia odpowietrzyć i utrzymywać odpowiedni stan płynu chłodniczego.
  • Poziom 5  
    W oryginalnej wersji nie ma wentylatora.. Chyba kupie jakąś wiekszą chłodnice z wentylatorem od 125ccm. Druga rzecz czy pompa robi duże ciśnienie ?? tz powinien się wąż rozprężać jak się go palcami ściśnie po dodaniu gazu??

    W necie jest instrukcja regeneracji pompy:
    http://forum.mieloch.pl/jak-naprawic-pompe-wody-t62003.html

    Pytanie czy ten plastik jest cięty obok tego co na chodzi na blok pompki czy po tym plastiku.. Jakim klejem to skleić??
  • Poziom 39  
    Miałeś odpowietrzony układ (odpowietrznik na głowicy)?
    Te Peugeoty mają wadliwe pompy cieczy. Często ciekną, a że są nierozbieralne (klejone) to w grę wchodzi tylko wymiana na nową. Nie ukręcił się napęd?
    Sprawdź czy termostat zaczyna się otwierać przy 65°C.
    Nie było wydmuchu uszczelki pod głowicą?
    Chłodnica nie jest zamulona, ma właściwy przepływ powietrza chłodzącego?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A od kiedy to 90°C jest problemem?
    Druga sprawa woda w układzie
  • Poziom 43  
    90 stopni to normalna temperatura. Jak rozsadziło wąż to ciśnienie spowodowane przedmuchem z komory spalania. Płyn można wlać też bezwodny. Wytrzumalszy ale jeśli mimo 90st. węże puchna to obstawiam uszczelkę.
  • Poziom 5  
    Rozbieram pompę a tam nie ma wirnika... mskr wszystkie płatki pozrywane.. Czy wszystkie te pompy to taki szajs?? Jak to możliwe że chłodnica ma 90st jeżeli pompa nie tłoczy bo nie ma płatków??

    Czy wiecie gdzie kupić pompę która będzie miała wirnik nie z plastiku??
  • Poziom 39  
    To musisz szukać produktu racingowego... Ostatnio coś szukałem to natrafiłem na zamienniki pomp (plastikowe) za 100 zł. Podejrzewam że aluminiowej nigdzie nie znajdziesz.
  • Poziom 5  
    BANANvanDYK napisał:
    To musisz szukać produktu racingowego... Ostatnio coś szukałem to natrafiłem na zamienniki pomp (plastikowe) za 100 zł. Podejrzewam że aluminiowej nigdzie nie znajdziesz.


    Taaa racingowy ^^ heh papier wszystkie bzdury przyjmie a na aukcjach wszystko ta sama chinszczyzna...

    A istnieje jakaś pompa metalowa do speedfight rozbieralna?

    A co gdybym wsadził pompke od wspomagania obiegu wody w samochodach.?
    Peugeot Speedfight 2 AC - - Przeróbka na LC 70ccm, - gotuje wodę.
  • Poziom 35  
    Taka pompka zda egzamin. Problemem może być wielkość króćców oraz potrzeba stałego zasilania z akumulatora, który może "nie wydolić". Taki "patent" będzie miał wpływ na wygląd pojazdu.
  • Poziom 5  
    Będzie pod plastikiem nie będzie widać. Hmmm.. A co ze zwykłą pompą metalową?

    Dodano po 9 [godziny] 23 [minuty]:

    Nic kupię nową chińską pompę.. I jakiś pasuje płyn borygo albo petrygo który będzie miał wyższą temperaturę wrzenia. Zastanawiam się czy przez wodę ta pompa się nie rozwaliła duże ciśnienie i brak odpowietrznika w korku?
  • Poziom 39  
    Taka pompka elektryczna ma dwie wady. Po pierwsze pobiera energię elektryczną której alternator dużo nie generuje. Po drugie ograniczony czas pracy ze względu na trwałość szczotek w silniku elektrycznym (lepsze rozwiązanie to nowoczesna pompka ze silnikiem bezszczotkowym - tyle że nawet używka będzie droga).
    Jeśli zakładasz normalną pompę to obowiązkowo na płynie do chłodnic - woda nie smaruje uszczelniacza. Typ płynu praktycznie bez znaczenia.
    Jak możesz to wyciągnij uszczelniacz z oryginalnej pompy. Ciekawi mnie czy nie wprowadzili tam czegoś celowego że te pompy padają. Mogłeś kupić silnik już z wadą przegrzewania się, spowodowaną uszkodzonymi łopatkami (pytanie tylko jak doszło do tego uszkodzenia). Wzrost ciśnienia uszkodził uszczelniacz w pompie.
  • Poziom 5  
    BANANvanDYK napisał:
    Taka pompka elektryczna ma dwie wady. Po pierwsze pobiera energię elektryczną której alternator dużo nie generuje. Po drugie ograniczony czas pracy ze względu na trwałość szczotek w silniku elektrycznym (lepsze rozwiązanie to nowoczesna pompka ze silnikiem bezszczotkowym - tyle że nawet używka będzie droga).
    Jeśli zakładasz normalną pompę to obowiązkowo na płynie do chłodnic - woda nie smaruje uszczelniacza. Typ płynu praktycznie bez znaczenia.
    Jak możesz to wyciągnij uszczelniacz z oryginalnej pompy. Ciekawi mnie czy nie wprowadzili tam czegoś celowego że te pompy padają. Mogłeś kupić silnik już z wadą przegrzewania się, spowodowaną uszkodzonymi łopatkami (pytanie tylko jak doszło do tego uszkodzenia). Wzrost ciśnienia uszkodził uszczelniacz w pompie.


    Czytałeś temat chociaż? Cylinder jest nowy to jakby była wada przegrzewania się to na starym cylindrze- AC teraz jest nowy 70cc- LC
    Raczej mogłem kupić uszkodzoną już pompę... Przez chwilę chodziła woda się zagotowała i może ciśnienie rozwaliło łopatki
    Tylko nie wiem w jaki sposób ale skoro ciśnienie węża rozerwało to powiedzmy że było to możliwe.. Dziwi. Nie dlaczego korki nie mają odpowietrznika...

    Jakbym wiedział że te pompy są takie wadliwe to bym kupił od razu nową. Nie miałem wcześniej doczynienia z pompą tylko wentylator był. A myślał ktoś by wstawić pompę od Piaggio? Tam jest chyba metalowa i znacznie lepsza.
  • Poziom 5  
    Dalej to samo po zmianie pompy. Pewnie przez to że go kilka razy przegrzałem i trochę mocy stracił.... Kupiłem chłodnice od 125 z czujnikiem i wentylatorem teraz wentylator włączycza się w połowie skali i jest cacy tylko wystaje ponad plastik bo silnik się nie zmieścił.

    Dodano po 6 [godziny] 11 [minuty]:

    Nie chce już otwierać nowego tematu odnośnie tego skutera:
    Jaka powinna być kompresja w 50ccm LC a jaka w 70ccm LC
    Z czego można zrobić czujnik kompresji. Manometr przewód mam największy mam problem z łącznikiem do cylindra zamiast świecy..
  • Poziom 8  
    z tą chłodnicą coś mi sie wydaje że to nie jest rozwiązanie, skoro seryjnie skuter nie ma wentylatora bo go nie potrzebował. Na początek to wywaliłbym termostat i złożył go bez, bo coś mi się wydaje że to on był winowajcą. Co do miernika kompresji, rozwal jakaś starą świece tak aby został metalowy kołnierz, nagwintuj w środku i wciśnij cały kompletny wentyl samochodowy. Zalej go na noc dobrym klejem (byle nie od strony cylindra) i gotowe;)
  • Poziom 8  
    hehe;) To powerforce z motorlandu czy WM z wilmatu?? Powerforce akurat powinien chodzić. WM może puchnąć;) Co do odpowietrznika w chłodnicy - jak go zrobiłeś to nic dobrego. Aby był obieg to musisz mieć ciśnienie które wytwarza pompa. Robiąc odpowietrznik, woda może mieć mniejszą prędkość przepływu. Mam wrażenie że masz walniętą uszczelkę pod głowicą - uszczelki do cylindra WM są tragicznie wykonane i cieżko je włożyć do głowicy, także może to być ten problem
  • Poziom 5  
    A gdzie kupię dobrą uszczelke do 70ccm? Cylinder kupiłem na allegro od tego gościa cylinder i tłok wydają się bardzo dobrze wykończone jednak z głowicą tak nie jest widać że chinszczyzna bo nie wszędzie wykończone ostre krawędzie odlewy przy krucicu nie oszlifowane. : http://allegro.pl/cylinder-power-force-70cc-speedfight-x-race-lc-hit-i6794039212.html
    Proszę wybaczyć za link jednak jeżeli jest ktoś na kupnie to lepiej kupić narku. Pytanie czy oryginalna glowica nie jest za mała do 70ccm bo narku sprzedaje bez głowicy.
  • Poziom 8  
    najpierw zobacz czy to wina uszczelki zanim ją kupisz;) Cylinder jest ok;)