Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 3008 - Zanik mocy silnika

13 Sie 2017 21:06 1683 12
  • Poziom 4  
    Witam.
    Jeżeli mój wpis nie będzie zbyt czytelny proszę wybaczyć .

    Niedawno zakupiłam Peugota 3008 z silnikiem 1,6 THP turbo.
    Po zakupie został wymieniony łańcuszek rozrządu , oleje, filtry i założony gaz.
    Między zakupem, a wymianą tych wszystkich rzeczy samochód nie zrobił setek kilometrów, więc
    problemu nie moglam zauważyć.
    Otoż obecnie samochód po zrobieniu około 200 km traci moc. Ponowne uruchomienie, przegazowanie nic nie daje.
    Żadna kontrolka się nie zapala.
    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd mieszanki.
    Rozrząd został ponownie sprawdzony.
    Auto jeździ jak nowe po wykasowaniu pamięci sterowników silnika, aż do momentu gdy znów przejedzie około 200 km i jest to samo.

    Moje pytanie... jak mogę sobie pomóc?
  • Moderator Samochody
    ONA_37 napisał:
    Moje pytanie... jak mogę sobie pomóc

    Sprzedając to "coś" nawet ze stratą, zanim osiągnie wartość, wynikającą bezpośrednio z zależności 45gr/kg.
    ONA_37 napisał:
    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd mieszank

    Konkretnie jaki błąd?
  • Poziom 4  
    P2192 i P2177.
  • Moderator Samochody
    System za bogaty i system za ubogi. Przyczyn może być wiele - od umierającej sondy, poprzez kontrolę ciśnienia paliwa. Trudno ocenić jednoznacznie na odległość - najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej.
  • Poziom 40  
    Jaki gaz zamontowany do wtrysku bezpośredniego?
  • Poziom 4  
    Po odłączeniu gazu i jeździe na samym paliwie, dzieje się to samo.
    Dodam, że żadna kontrolka się nie pali.
    Znajomy sugeruje aktualizacje oprogramowania, bo tak jak napisałam powyżej
    po usunięciu historii sterowników silnika auto śmiga jak nowe, aż do przejechania około 200 km .
    Instalacja gazu jest nowa , jest ona z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
    Może coś z nią nie tak??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam za literówki .
  • Moderator Samochody
    ONA_37 napisał:
    Znajomy sugeruje aktualizacje oprogramowania, bo tak jak napisałam powyżej
    Powiedz mu, żeby sobie rozum zaktualizował. To nie komputer czy telefon, że format i nowy system załatwiają sprawę usterek. Silnik turbo, z bezpośrednim wtryskiem sam z siebie jest wrażliwy na wszystko co możliwe, zagazowany "budżetowo" jeździł nie będzie. Wszelkie próby naprawy "home made" skończą się na wtopieniu znacznej ilości pieniędzy, w dodatku bez efektu.
  • Poziom 4  
    Czyli co proponujesz? Specjalistką nie jestem :(
  • Moderator Samochody
    Ile razy będę pisał?
    robokop napisał:
    najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej
  • Poziom 4  
    robokop napisał:
    Ile razy będę pisał?
    robokop napisał:
    najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej


    Dziękuję ... do blondynki czasami trzeba kilka razy ....
  • Poziom 4  
    Problem dawno nieaktualny i rozwiązany.
    Instalator gazu wgrał złe oprogramowanie , od silnika z wyższą mocą oraz założył popsutą część.