Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 3008 - Zanik mocy silnika

ONA_37 13 Sie 2017 21:06 909 11
  • #1 13 Sie 2017 21:06
    ONA_37
    Poziom 3  

    Witam.
    Jeżeli mój wpis nie będzie zbyt czytelny proszę wybaczyć .

    Niedawno zakupiłam Peugota 3008 z silnikiem 1,6 THP turbo.
    Po zakupie został wymieniony łańcuszek rozrządu , oleje, filtry i założony gaz.
    Między zakupem, a wymianą tych wszystkich rzeczy samochód nie zrobił setek kilometrów, więc
    problemu nie moglam zauważyć.
    Otoż obecnie samochód po zrobieniu około 200 km traci moc. Ponowne uruchomienie, przegazowanie nic nie daje.
    Żadna kontrolka się nie zapala.
    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd mieszanki.
    Rozrząd został ponownie sprawdzony.
    Auto jeździ jak nowe po wykasowaniu pamięci sterowników silnika, aż do momentu gdy znów przejedzie około 200 km i jest to samo.

    Moje pytanie... jak mogę sobie pomóc?

    0 11
  • #3 13 Sie 2017 22:03
    robokop
    Moderator Samochody

    ONA_37 napisał:
    Moje pytanie... jak mogę sobie pomóc

    Sprzedając to "coś" nawet ze stratą, zanim osiągnie wartość, wynikającą bezpośrednio z zależności 45gr/kg.
    ONA_37 napisał:
    Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd mieszank

    Konkretnie jaki błąd?

    0
  • #4 13 Sie 2017 22:13
    ONA_37
    Poziom 3  

    P2192 i P2177.

    0
  • #5 13 Sie 2017 22:25
    robokop
    Moderator Samochody

    System za bogaty i system za ubogi. Przyczyn może być wiele - od umierającej sondy, poprzez kontrolę ciśnienia paliwa. Trudno ocenić jednoznacznie na odległość - najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej.

    0
  • #6 13 Sie 2017 22:29
    sebap
    Poziom 40  

    Jaki gaz zamontowany do wtrysku bezpośredniego?

    0
  • #7 13 Sie 2017 22:33
    robokop
    Moderator Samochody

    sebap napisał:
    Jaki gaz zamontowany do wtrysku bezpośredniego?

    Ano właśnie, przegapiłem - tu jest cała przyczyna.

    0
  • #8 13 Sie 2017 22:37
    ONA_37
    Poziom 3  

    Po odłączeniu gazu i jeździe na samym paliwie, dzieje się to samo.
    Dodam, że żadna kontrolka się nie pali.
    Znajomy sugeruje aktualizacje oprogramowania, bo tak jak napisałam powyżej
    po usunięciu historii sterowników silnika auto śmiga jak nowe, aż do przejechania około 200 km .
    Instalacja gazu jest nowa , jest ona z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
    Może coś z nią nie tak??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam za literówki .

    0
  • #9 13 Sie 2017 22:40
    robokop
    Moderator Samochody

    ONA_37 napisał:
    Znajomy sugeruje aktualizacje oprogramowania, bo tak jak napisałam powyżej
    Powiedz mu, żeby sobie rozum zaktualizował. To nie komputer czy telefon, że format i nowy system załatwiają sprawę usterek. Silnik turbo, z bezpośrednim wtryskiem sam z siebie jest wrażliwy na wszystko co możliwe, zagazowany "budżetowo" jeździł nie będzie. Wszelkie próby naprawy "home made" skończą się na wtopieniu znacznej ilości pieniędzy, w dodatku bez efektu.

    0
  • #10 13 Sie 2017 22:44
    ONA_37
    Poziom 3  

    Czyli co proponujesz? Specjalistką nie jestem :(

    0
  • #11 13 Sie 2017 22:46
    robokop
    Moderator Samochody

    Ile razy będę pisał?

    robokop napisał:
    najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej

    0
  • #12 13 Sie 2017 22:48
    ONA_37
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    Ile razy będę pisał?
    robokop napisał:
    najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej


    Dziękuję ... do blondynki czasami trzeba kilka razy ....

    0