Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Interstar 3.0dci - Serwis

suchy339 13 Aug 2017 22:57 2991 14
  • #1
    suchy339
    Level 11  
    Witam. Nabylem niedawno auto jak w temacie i dotychczas nie sprawia klopotow ale mam wrazenie ze to jakas nisza w polsce bo nigdzie nie moge znalezc info opinii doslownie nic. Moze martwie sie na zapas ale mam tylko jeden klucz w ktorym boje sie wymienić baterię ze wzgledu na rozkodowanie, nie wiem czy powinienem wymienic rozrzad(230kkm), co wymienic azeby drazek od zmiany biegow byl sztywny, czy to w tym silniku siadaja(opadaja) tuleje cylindrow...czy motor w movano masterze to to samo bo gdzies na forum wyczytalem ze tam to silnik iveco? Szperalem dosc duzo w necie i zdaje sie ze ksiazka sam naprawiam do tego auta nie istnieje a bardzo by sie przydala. Nie mam instrukcji ksiazki zadnej plakiety od oleju rozrzadu nic. Zdaje sobie sprawe ze to juz leciwe auto ale wydalo sie solidniejsze niz 6 lat mlodszy transit. Gdyby ktos z was znalazl chwile i rozwial moje pytania watpliwosci bylbym wdzieczny. Sory za brak pl znakow i w razie blednej lokalizacji postu prosze moderatorze o przesuniecie a nie usuwanie tematu. DZIEKI ;)
  • Helpful post
    #2
    genek1000
    Level 35  
    Interstar to klon Renault Master 3.0 DCI . Silnik stosowany w tych samochodach to silnik Nissana o oznaczeniu ZD3 ( w nissanie ZD30) Silnik stosowany m.in. w Nissanie Patrolu .
    Wszystkie informacje jakie znajdziesz dla Renault Master z tego przedziału rocznikowego z tym silnikiem są identyczne jak dla twojego Interstara.

    Kluczyk przy wymianie baterii się nie rozkoduje ( chyba że przestanie działać bo np. przy nie umiejętnym otwieraniu uszkodzisz płytkę elektroniczną).

    O siadających tulejach to wiem w silniku P9X ( też 3.0 DCI tylko że ESPACE itp. )
    W ZD3 częściej krzywiło głowicę lub blok silnika.
    Ale znam takie której tej przypadłości się nie dały :D
  • #3
    suchy339
    Level 11  
    Dzieki za przydatne info :) a rozrzad?? Skoro to lancuch zostawic w spokoju az zaczne go slyszec czy na to tez jest profilaktyka??? Zawsze bylem posiadaczem aut na pasku...
  • Helpful post
    #4
    genek1000
    Level 35  
    Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź .
    Jaką masz pewność przebiegu ?
    Samochód ma około 15 lat.
    Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
  • #5
    suchy339
    Level 11  
    Pisac ksiazki w sensie ze zdania sa tak mocno podzielone czy jak???

    Dodano po 9 [minuty]:

    Pisac ksiazki w sensie pozytywnym czy zdania sa az tak bardzo podzielone???
  • #7
    suchy339
    Level 11  
    To chyba jednak przerzuce ten rozrzad. W razie czego turbo widze ze nie jest drogie rzeklbym tanie, gorzej chyba z wtryskami. Ten silnik to wogole cr czy zwykla pompa???
  • #9
    suchy339
    Level 11  
    Tak z innej beczki~podpowie mi ktos jak wymienic pompe wody????
  • #10
    skoczi97
    Level 9  
    genek1000 wrote:
    O siadających tulejach to wiem w silniku P9X ( też 3.0 DCI tylko że ESPACE itp. )


    Odgrzewam temat ale zapytam tylko czy orientujesz się czy te silniki są takie same napewno. Potrzebuje do mascotta zd3a a takiego nissana można kupić całego dużo tanie jak silnik typowo od dostawczego.
  • #12
    skoczi97
    Level 9  
    genek1000 wrote:
    Które silniki :?:
    P9X i ZD3 :?:
    Całkowicie inne :cry:


    zd3a i zd30
  • #13
    genek1000
    Level 35  
    Nie ma silnika o oznaczeniu
    skoczi97 wrote:
    zd3a

    Jest silnik ZD3 w Renault i silnik ZD30 w Nissanie
    W Nissanie silnik ZD30 występuje w kilkunastu wersjach . W Renault bodajże w kilku.
    Jeśli znajdziesz te same wersje silnika z NIssana co w Renaulcie to TAK . Na pewno będą takie same .
  • #14
    skoczi97
    Level 9  
    Ale różne wersje roznia się osprzętem czy cały silnik się inny