Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 307 lift - Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

14 Aug 2017 15:49 5622 18
  • Level 9  
    Witam wszystkich, mam problem z wentylatorem chłodnicy auto: Peugeot 307 lift 2008r 1.6 hdi 110. Nie działa mi pierwszy bieg wentylatora tzn po załączeniu klimy załancza sie odrazu drugi bieg, po podłączeniu pod lexie pokazuje błąd sterowania niskimi obrotami wentylatora P0694, gdy próbuje wymusic przez interfejs pierwszy bieg to nic sie nie dzieje natomiast drugi bieg uruchamia się bez problemu. wywaliłem stary sterownik-opornik wentylatora zalożyłem nowy i dalej to samo, sterownik ten ma dwie wtyczki jedna z grubszymi kablami podwójna druga z cieńszymi kablami poczwórna, dalej jest drugi bieg a pierwszego nie ma i dalej wyskakuje ten sam błąd. Proszę pomóżcie!!!!
  • Level 25  
    Witam te cienkie przewody sygnalizują jaki bieg ma być załączony.1 pin w tej kostce idzie do pinu B2 sterownika silnika,2 pin do D4 sterownika,3 pin do bezpiecznika,4 pin do C4 sterownika silnika.Sprawdź ciągłość tych przewodów.
  • Level 9  
    Ook dzieki za podpowiedz napewno sprawdze
  • Level 9  
    Przewody prawdzone sa ok te duze bezpieczniki tez ok nadmienie jeszcze ze wentylator startuje zaraz po odpaleniu auta zimnego bez wlaczonej klimy odrazu na wysokich obrotach
  • Helpful post
    Level 25  
    Spoko a jaką temperaturę widzi sterownik silnika?
  • Level 9  
    Zaraz podlacze lexie i sprawdxe
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Daj opis błędu i jego kontekst - pokaż print screeny.
    Jaki jest kod silnika?
    Jaki typ klimatyzacji.
    Odłącz 4 pinową wtyczkę przy sterowniku wentylatora.
    Na pin 3 gniazda sterownika podaj plusa i zobacz czy jak podasz masę na pin 2 to pojawi się pierwszy bieg a jak dasz masę na pin 1 to pojawi się bieg drugi.
    Wtedy będzie wiadomo czy jest wszystko ok po stronie modułu i wentylatora.
    Daj zdjęcie modułu wentylatora.
    Który bieg wentylatora włącza się po odpaleniu auta?
    Jak nie będzie widział temperatury silnika to odpali wentylator na wszelki wypadek.
  • Level 9  
    Pokaxuje normalna 36 i jeszcze jedno jak probowalem wykasowac blad to po restarcie odpalilem silnik bez wlaczonej klimy i wentylator nie wystartowal a jak tylko zalaczylem klime wentylator startuje na duzych obrotach a jak wylacze klime wentylator chodzi dalej, gasze auto odpalam ponownie i wentylator startuje znowu na wysokich obrotach
  • VAG group specialist
  • Level 9  
    wlasnie mialem problem z klimą i dlatego podjechałem do mechaniora od klimy i ten mi powiedział ze czujnik cisnienia klimy do wymiany i sterownik wentylatora bo nie chodzi pierwszy bieg oba wymieniłem na uzywane sterownik sprawdziłem podalem napiecie na styk 3 i najpierw mase na styk 1 a potem na 2 i w obu przypadkach było przejscie na duzym gniezdzie tego sterownika
  • Level 20  
    Ale to przejście musisz obciążyć np. żarówką reflektorową żeby miec pewność że jest OK.
  • Level 9  
    Mozesz opisac dokladnie co i jak z ta zarowka zrobic. Prosze

    Dodano po 52 [minuty]:

    grala1 wrote:
    Klima działa?
    Jakie ciśnienie widzi czujnik klimatyzacji gdy pracuje wentylator?
    nie widze nigdzie w lexi opcji podgladu jakie widzi cisnienie ale tak sobie mysle ze czujnik nie mialby wplywu chyba na wentylator jak chce wymusic maly bieg przez Lexie? Bo jak prubuje sa deie opcje wymuszenie wolnego i szybkiego biegu wentylatora i przy wymuszeniu wolnego nie startuje a przy wymuszeniu szybkiego startuje

    Dodano po 7 [minuty]:

    grala1 wrote:
    Daj opis błędu i jego kontekst - pokaż print screeny.
    Jaki jest kod silnika?
    Jaki typ klimatyzacji.
    Odłącz 4 pinową wtyczkę przy sterowniku wentylatora.
    Na pin 3 gniazda sterownika podaj plusa i zobacz czy jak podasz masę na pin 2 to pojawi się pierwszy bieg a jak dasz masę na pin 1 to pojawi się bieg drugi.
    Wtedy będzie wiadomo czy jest wszystko ok po stronie modułu i wentylatora.
    Daj zdjęcie modułu wentylatora.
    Który bieg wentylatora włącza się po odpaleniu auta?
    Jak nie będzie widział temperatury silnika to odpali wentylator na wszelki wypadek.
    silnik 1.6 hdi 110 2008r climatronik dwustrefowy i tak jak napisalem wczesniej sprawdzalem podalem 12v na pin 3 i mase na 2 i wentylator zastartowal na wolnym biegu i jeszcze ta spirala przy sterowniku wentylatora sie grzala wtedy podsylam zdjecie bledu
  • Level 20  
    piotrek333 wrote:
    Mozesz opisac dokladnie co i jak z ta zarowka zrobic. Prosze

    jakbyś go sprawdzał na stole to trzeba obciążyć to wyjście, jak miałeś podłączony wentylator to nie trzeba.
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje.
    Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik klimatyzacji..
    Jak będzie widział zbyt duże ciśnienie to powinien włączyć wentylator by je zbić.
    Skoro podając masę na 2 pin rusza Ci wentylator na pierwszym biegu to brak sygnału z kalkulatora silnika na module.
    O tym też mówi błąd - charakterystyka usterki - układ rozwarty.
    Masz przerwę w przewodzie pomiędzy kalkulatorem silnika a modułem lub uszkodzony kalkulator.
    Zrób tak: odłącz akumulator.
    Na kalkulatorze wtrysku masz 3 wtyczki, od lewej czarna 32 pinowa, środkowa 32 pinowa szara, z prawej 48 pinowa brązowa.
    Odłącz te wtyczki, podłącz akumulator. Włącz zapłon a do wtyczki 32 pinowej czarnej do pinu D4 (nr przewodu 1550Z) podaj masę.
    Powinien wtedy wystartować wentylator na pierwszym biegu.
    Jeżeli wystartuje to masz uszkodzony kalkulator wtrysku, jak nie wystartuje to przerwany przewód między kalkulatorem wtrysku a modułem wentylatora.
    Jak sprawdzić poprawnie ten przewód za pomocą żarówki: odpinasz akumulator, odłączasz wtyczkę lewą, czarną 32 pinową na kalkulatorze silnika oraz wtyczkę 4 pinową czarną na module wentylatora. Na wtyczkę 32 pinową czarną kalkulatora silnika podajesz plusa na pin D4 (nr przewodu 1550Z). Do pinu 2 wtyczki czarnej modułu wentylatorów (przewód 1550Z) podłączasz jeden z biegunów żarówki (np żarówka 55W), drugi biegun żarówki dajesz do masy i w tym momencie ma ona zaświecić.
    W skrócie chodzi o to by badany przewód wykorzystać do zasilania żarówki bo mierząć miernikiem może być pokazane że jest sprawny ale po podłączeniu żarówki nie będzie ona świecić bo jest duży spadek napięcia np na jakimś złączu lub przewód trzyma się na jednym włosku.
    W autach francuskich nie patrzy się na kolory przewodów a na ich nr które są zaraz przy wtyczkach naniesione na izolacji przewodów.
    Bardzo ważna uwaga - nie odłączaj ani nie podłączaj kalkulatora wtrysku gdy podpięty jest akumulator. Rób to tylko wtedy gdy w aucie jest brak zasilania - odłączony akumulator.
  • Level 9  
    Napisz prosze jak w razie czego wyglafa wymiana sterownika i jaki koszt?

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    Zrobilem jak pisales ale po odpieciu sterownika silnika nie ma +12v na sterowniku wentylatora. Dziwi mnie jeszcze jedno dlaczego po odpaleniu auta sterownik wentylattora zalancza drugi bieg.
  • Level 9  
    Ma ktos jeszcze jakis pomysl? Jeszcze jedno klima jak wlacze to raz chlodzi raz nie naprawde nie wiem co sie dzieje
  • Level 9  
    Witam szanownych kolegów czy ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł co sporawdzić co wymienić? nadal mam problem z wentylatorem , u mnie w miejscowości jest eletronik samochodowy ale nie chce się podjąć bo ma dużo pracy- przynajmniej tak mówi, a mój wentylator nadal nie pracuje jak powinien i startuje odrazu na drugim biegu nawet na zimnym silniku, a jak chce przez lexie wymusić pierwszy bieg to nie działa , przy wymuszeniu drugiego biegu nie ma problemu, przekaznik wymieniony i dalej to samo, kolega Grala sugeruje uszkodzony kalkulator wtrysku ale chciałbym mieć pewność że to tu leży problem , może wiecie jak to sprawdzić zanim bede musiał jechać z 200km do jakiegoś dobrego elektronika. Pomóżcie!!!
  • Level 9  
    Witam wszystkich , problem rozwiązany wentylator pracuje na 1 biegu i klima działa a wszystko dzięki koledze GRALA1, ten człowiek wie co pisze i naprawdę pomaga. Problemem tak jak przewidział GRALA1 był sterownik silnika po wymianie i zakodowaniu wszystko pięknie działa, przy okazji kodowania elektronik pokazał mi rozkręcony sterownik i poprzepalane scieżki i jakieś nieudolne lutowanie, handlarz widocznie coś przed sprzedażą grzebał i zrobił zwarcie i jakiś partacz mu to podlutował a on auto sprzedał. Temat do zamknięcia i jeszcze raz dziękuje koledze GRALA1