Witam.
Autko skoda felicia 1.3 MPI 1998r. z lpg 2 generacja.
Mam problem z czujnikiem temperatury w termostacie i czujnikiem w ch³odnicy, chodzi o w³±cznik wentylatora.
Podejrzewa³em od dawna, ¿e czujnik w ch³odnicy (dwupinowy) w okolicach filtra powietrza pracuje niepoprawnie.
Auto dziwnie siê zachowywa³o. Na lpg nie mia³o mocy, nie wchodzi³o na obroty.
D³awi³o. Na benzynie by³o lepiej troszkê.
Przy nagrzanym silniku wentylator na ch³odnicy za³±cza siê.
Program diagnostyczny DeltaSCan pokazuje wtedy temperaturê stu paru stopni.
Jest to moment uruchomienia wentylatora.
Zrobi³em ma³y test.
Wypi±³em wtyczkê z tego czujnika (w ch³odnicy) zmostkowa³em przewody.
Objaw:
- na wy³±czonym zap³onie bez kluczyka w stacyjce krêci siê wentylator na ch³odnicy,
- na w³±czonym zap³onie tak¿e siê krêci.
1) Czy to jasno ¶wiadczy o uszkodzeniu czujnika (w ch³odnicy) lub o jego nieprawid³owym dzia³aniu?
2) Po wypiêciu czujnika temperatury z termostatu auto pracuje bardzo dobrze.
Ca³kiem inaczej pracuje, bardziej zrywne.
Pomimo wypiêcia, wentylator siê w³±cza jak wzro¶nie temperatura.
Czy mo¿na je¼dziæ bez wpiêtego tego czujnika do momenty wymiany?
Czy mo¿na go sprawdziæ poprzez zmostkowanie przewodów tak jak ten na
ch³odnicy?
3) Spotka³em czujniki temp. z ¿ó³tym i niebieskim paskiem.
Co ten kolor oznacza?
4) Czy czujnik temperatury tak bardzo wp³ywa na poprawn± pracê silnika?
Czemu na gazie pracuje gorzej przy uszkodzonym czujniku temperatury, a na
benzynie lepiej?
Pozdrawiam.
Autko skoda felicia 1.3 MPI 1998r. z lpg 2 generacja.
Mam problem z czujnikiem temperatury w termostacie i czujnikiem w ch³odnicy, chodzi o w³±cznik wentylatora.
Podejrzewa³em od dawna, ¿e czujnik w ch³odnicy (dwupinowy) w okolicach filtra powietrza pracuje niepoprawnie.
Auto dziwnie siê zachowywa³o. Na lpg nie mia³o mocy, nie wchodzi³o na obroty.
D³awi³o. Na benzynie by³o lepiej troszkê.
Przy nagrzanym silniku wentylator na ch³odnicy za³±cza siê.
Program diagnostyczny DeltaSCan pokazuje wtedy temperaturê stu paru stopni.
Jest to moment uruchomienia wentylatora.
Zrobi³em ma³y test.
Wypi±³em wtyczkê z tego czujnika (w ch³odnicy) zmostkowa³em przewody.
Objaw:
- na wy³±czonym zap³onie bez kluczyka w stacyjce krêci siê wentylator na ch³odnicy,
- na w³±czonym zap³onie tak¿e siê krêci.
1) Czy to jasno ¶wiadczy o uszkodzeniu czujnika (w ch³odnicy) lub o jego nieprawid³owym dzia³aniu?
2) Po wypiêciu czujnika temperatury z termostatu auto pracuje bardzo dobrze.
Ca³kiem inaczej pracuje, bardziej zrywne.
Pomimo wypiêcia, wentylator siê w³±cza jak wzro¶nie temperatura.
Czy mo¿na je¼dziæ bez wpiêtego tego czujnika do momenty wymiany?
Czy mo¿na go sprawdziæ poprzez zmostkowanie przewodów tak jak ten na
ch³odnicy?
3) Spotka³em czujniki temp. z ¿ó³tym i niebieskim paskiem.
Co ten kolor oznacza?
4) Czy czujnik temperatury tak bardzo wp³ywa na poprawn± pracê silnika?
Czemu na gazie pracuje gorzej przy uszkodzonym czujniku temperatury, a na
benzynie lepiej?
Pozdrawiam.