Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Skoda felicia 1.3 mpi - Czujnik temperatury, w陰cznik wentylatora ch這dnicy.

entermen 15 Sie 2017 20:01 1845 2
  • #1 15 Sie 2017 20:01
    entermen
    Poziom 31  

    Witam.
    Autko skoda felicia 1.3 MPI 1998r. z lpg 2 generacja.
    Mam problem z czujnikiem temperatury w termostacie i czujnikiem w ch這dnicy, chodzi o w陰cznik wentylatora.
    Podejrzewa貫m od dawna, 瞠 czujnik w ch這dnicy (dwupinowy) w okolicach filtra powietrza pracuje niepoprawnie.
    Auto dziwnie si zachowywa這. Na lpg nie mia這 mocy, nie wchodzi這 na obroty.
    D豉wi這. Na benzynie by這 lepiej troszk.

    Przy nagrzanym silniku wentylator na ch這dnicy za陰cza si.
    Program diagnostyczny DeltaSCan pokazuje wtedy temperatur stu paru stopni.
    Jest to moment uruchomienia wentylatora.

    Zrobi貫m ma造 test.
    Wypi掖em wtyczk z tego czujnika (w ch這dnicy) zmostkowa貫m przewody.

    Objaw:
    - na wy陰czonym zap這nie bez kluczyka w stacyjce kr璚i si wentylator na ch這dnicy,
    - na w陰czonym zap這nie tak瞠 si kr璚i.

    1) Czy to jasno 鈍iadczy o uszkodzeniu czujnika (w ch這dnicy) lub o jego nieprawid這wym dzia豉niu?

    2) Po wypi璚iu czujnika temperatury z termostatu auto pracuje bardzo dobrze.
    Ca趾iem inaczej pracuje, bardziej zrywne.
    Pomimo wypi璚ia, wentylator si w陰cza jak wzro郾ie temperatura.
    Czy mo積a je寮zi bez wpi皻ego tego czujnika do momenty wymiany?
    Czy mo積a go sprawdzi poprzez zmostkowanie przewod闚 tak jak ten na
    ch這dnicy?

    3) Spotka貫m czujniki temp. z 鄴速ym i niebieskim paskiem.
    Co ten kolor oznacza?

    4) Czy czujnik temperatury tak bardzo wp造wa na poprawn prac silnika?
    Czemu na gazie pracuje gorzej przy uszkodzonym czujniku temperatury, a na
    benzynie lepiej?

    Pozdrawiam.

    0 2
  • #2 20 Sie 2017 15:16
    Orochimaru
    Poziom 31  

    1. Nie. To 鈍iadczy o tym, 瞠 ca造 obw鏚 wentylatora jest sprawny. Czujnik w ch這dnicy jest w陰cznikiem termicznym, wi璚 dzia豉 zero-jedynkowo. Skoro w陰cza wentylator po nagrzaniu silnika, to za pewne jest dobry.
    2. Czujnik w termostacie jest termistorem, czyli podaje informacj p造nnie o zmieniaj帷ej si temperaturze. Naj豉twiej go zdiagnozowa patrz帷 rano jak temp. p造nu widzi sterownik silnika. Potem po odpaleniu, temp. powinna rosn望 w miar p造nnie do czasu otwarcia termostatu. Mo積a te zdj望 jego charakterystyk omomierzem, w garnku z podgrzewan wod. Linia 陰cz帷a punkty charakterystyki powinna by g豉dka. Cz瘰to jest to hiperbola. Zwarcie tego czujnika nic nie da.
    3. Zwykle kolory obrazuj r騜ne charakterystyki/rodzaje czujnik闚.
    4. Czujnik temp. jest jednym z g堯wnych czujnik闚 je郵i chodzi o obliczanie dawki paliwa, obrot闚 itp. Gdy go od陰czysz, sterownik musi sobie wzi望 jak捷 warto嗆 do oblicze. Niekt鏎e przyjmuj temp. silnika nagrzanego (wtedy ci篹ko silnik odpali), a niekt鏎e temp. silnika zimnego (wtedy ciep造 ma wi瘯sz moc).

    Instalacja IIgen. pracuje niezale積ie od benzyny. Generalnie zasada jest taka. Je郵i silnik pracuje nieprawid這wo, to wy陰czamy lpg (zakr璚amy zaw鏎 na butli) i je寮zimy testowo na benzynie. Dopiero jak na Pb chodzi prawid這wo, regulujemy lpg. Poczytaj sobie te o korektach paliwa i rozjechanych mapach przy je寮zie na gazie.

    0
  • #3 21 Sie 2017 13:28
    entermen
    Poziom 31  

    Dzi瘯i za info.
    Wymieni貫m czujnik temperatury silnika ( w termostacie). Oring by rozerwany, a czujnik, zabrudzony mocno, osad itd.Niby jest lepiej, ale czasem na lpg potrafi dosta czkawki.
    Wymieni貫m te nowy filtr fazy ciek貫j. Nie ma regu造 kiedy dostaje czkawki.
    Tak jakby co blokowa這 mu wej嗆 powy瞠j 2 tys. obrot闚. Bo powy瞠j tej granicy nie mo瞠 si wbi.

    Zauwa篡貫m te, 瞠 czasem na benzynie obroty (wskaz闚) zatrzymuj si na 2tys. stoj, wystarczy doda lekko gazu i powracaj do normy.

    Przepustnica czyszczona, adaptacja by豉.
    Czy to mapsensor si k豉nia?
    Pozdrawiam.

    0