Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Każdy samochód - Dlaczego stosować akumulator o większej pojemności dla klimy?

domagalag 20 Sie 2017 18:27 6009 101
  • #91
    karol4444
    Poziom 11  
    Więc może inaczej:
    - światła do jazdy dziennej = profesjonalne i legalne są droższe niż różnica między małym a dużym aku.
    - a najważniejsze pytanie sprowadzało się do wątpliwości czy tak samo szybko auto uzupełni=doładuje do tego samego poziomu/sprawności mały i duży akumulator; założenie, że rozważamy na tym samym aucie, w tych samych warunkach eksploatacji jedyną zmianą jest zmiana aku duży/mały.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #92
    kkknc
    Poziom 43  
    [quote="Eidems"]
    karol4444 napisał:

    Zasada jest taka, czy kupisz mały, czy duży, jego żywotność jest podobna.

    Nie większy jest żywotniejszy.
    Lądują się tak sam.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #94
    Eidems
    Poziom 29  
    [quote="kkknc"]
    Eidems napisał:
    karol4444 napisał:

    Zasada jest taka, czy kupisz mały, czy duży, jego żywotność jest podobna.

    Nie większy jest żywotniejszy.
    Lądują się tak sam.

    Czyli 40Ah jego żywotność to ~ 4 lata, 60Ah ~ 6 lat a 100Ah ~ 10lat? Chyba nie.
  • #95
    vodiczka
    Poziom 43  
    karol4444 napisał:
    najważniejsze pytanie sprowadzało się do wątpliwości czy tak samo szybko auto uzupełni=doładuje do tego samego poziomu/sprawności mały i duży akumulator;
    Dokładnie tak samo o ile taki sam był poziom rozładowania w amperogodzinach a nie w procentach znamionowej pojemności akumulatora.
    Jeżeli pobrałeś 10 Ah z akumulatora, to tyle samo musisz w niego władować (pomijam sprawność procesu) ale jeżeli pobrałeś 10% pojemności znamionowej akumulatora to w większy musisz władować więcej amperogodzin niż w mały, czyli przy tym samym prądzie ładowania będziesz ładował dłużej.
  • #96
    karol4444
    Poziom 11  
    Dokładnie o to mi chodzi w pytaniu = dlatego świadomie napisałem KiloWaty KW aby było czytelniej może powinienem napisać KWh , chciałem uniknąć zamieszania w interpretacji pytania pisząc Ah, bo wówczas spora część by wiosłowała o pojemności i procentach tech pojemności.

    Reasumując auto to samo rozrusznik i pozostałe elementy te same - jedynie akumulatory różne.
    Przy rozruchu pobierzemy tyle samo KWh lub jak kto woli Ah - jedyna różnica z różnych aku.

    W tych samych warunkach drogowych tak samo będą się ładować te dwa różne przypadki ? Wygląda, że tak...


    Tak zupełnie na marginesie tego rozważania:
    ? podstawiając skrajne warunki atmosferyczne to zwycięzcą może być nawet duży aku bo przy dużym mrozie lub dłuższym kręceniu rozrusznikiem zachowa stosunkowo lepszą kondycję ze względu na większą pojemność tym samym nie doprowadzamy do głębszych rozładowań.
  • #97
    kkknc
    Poziom 43  
    Eidems napisał:

    Czyli 40Ah jego żywotność to ~ 4 lata, 60Ah ~ 6 lat a 100Ah ~ 10lat? Chyba nie.

    Nie wymyślaj, zapoznaj się z tabelami cyklów do głębokości rozładowania. To będziesz wiedział skąd bierze się większą żywotność większego.
  • #98
    vodiczka
    Poziom 43  
    karol4444 napisał:
    zwycięzcą może być nawet duży aku bo przy dużym mrozie lub dłuższym kręceniu rozrusznikiem zachowa stosunkowo lepszą kondycję ze względu na większą pojemność tym samym nie doprowadzamy do głębszych rozładowań.
    Dokładnie tak ale jest jeszcze jeden plus większej pojemności akumulatora.
    Załóżmy, że któreś mroźnego dnia masz dużo więcej niż zazwyczaj postojów (z wyłączaniem silnika) na krótkich trasach, włączone ogrzewanie szyb itd.
    Przy możliwym w tych warunkach deficycie energii, mały, częściowo zasiarczony akumulator, możesz rozładować tak mocno, że nie da rady zakręcić rozrusznikiem ostatni raz przed powrotem do domu.
  • #100
    DiZMar
    Poziom 43  
    kwok napisał:
    ..."duży może więcej" i tyle.

    Oczywiście i to nie podlega dyskusji.
  • #101
    Bieda z nędzą
    Poziom 33  
    Tak, to prawda, że duży akumulator może więcej niż mały.
    Dobrze panowie, podopijać te połówki czy 0,75; kto tam co ma, i do spania. Strasznie wam się
    papla.
  • #102
    domagalag
    Poziom 12  
    Dziękuję za odpowiedzi.

    Więcej odbiorników w samochodzie, jak i energochłonna klimatyzacja to większy pobór prądu, dlatego potrzebny jest większy zapas energii w samochodzie mimo wydajnych alternatorów.