Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.4 HDi 2010r - Zepsuta pompa wspomagania, błąd wspomagania

16 Sie 2017 16:48 7419 20
  • Poziom 11  
    Witam. Posiadam auto z 2010 roku peugota 207 1.4 hdi. Zapala mi się kontrolka od wspomagania gdy świeżo po uruchomieniu silnika zrobię obrót kierownicą i przy tym odczuwam dziwne drżenie kierownicy tak jakby wspomaganie działało połowicznie. Byłem na diagnostyce komputerowej pokazało błąd od Elektrycznej Pompy Wspomagania którą posiadam. Śledziłem w internecie aukcje i szukałem nowego zamiennika lub używanej pompy. Niestety nie znalazłem żadnej na zamianę tylko dostałem parę numerów w których firmy zajmują się regeneracją takich pomp.
    Czy mieliście podobny problem ? Pompa działała po regeneracji bez zarzutów ? A może wina wspomagania leży jeszcze gdzie indziej ? Choć na diagnostyce ewidentnie pokazało elektryczną pompę.
    Jeden specjalista powiedział mi że nie będzie inna działała gdybym nawet znalazł i zmienił bo ją trzeba programować czy to prawda ?
    Dajcie jakieś wskazówki ;) Pozdrawiam

    Dodano po 20 [minuty]:

    To ta pompa. W zasadzie moduł pompy (silnik elektryczny) który trzeba naprawić.

    Peugeot 207 1.4 HDi 2010r - Zepsuta pompa wspomagania, błąd wspomagania
  • Poziom 35  
    W Twoim aucie komputer wskazuje na awarię silnika elektrycznego. Może sterownik uległ awarii, a od niego zależy m.in. skuteczność wspomagania.
    W mojej "308" hdi przy małej prędkości auta wspomaganie układu kierowniczego działa wydajniej, natomiast przy dużych prędkościach (autostradowych) celowo działa słabiej.
    Przy okazji sprawdź poziom oleju w zbiorniczku i jego czystość.

  • Poziom 15  
    Mam taką samą pompę do naprawy. Naprawiłeś swoją, czy kupiłeś drugą?
  • Poziom 34  
    W zeszłym tygodniu wyciągałem z 207 przekładnię Koyo o tym samym numerze silnika (błąd wewnętrzny pamięci). Zamontowałem przekładnię z przedlifrowej wersji na owalnej wtyczce dwupinowej . Wymieniłem razem z wiązką (niewielka przeróbka podejścia pod bezpieczniki na akumulatorze) . Nic nie trzeba programować.
    .
  • Serwisant
    Panowie mowa jest o elektrycznej przekładni,a nie o pompie z olejem.Jakieś nieporozumienie.Te przekładnie są naprawialne.Uszkadza się elektronika,z reguły
    sterownik.Informacja na przyszłość:)
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanie do kolegi radiogaga mam taki sam problem z silnikiem wspomagania w 207 , mógłbyś nakierować co dokładniej psuje się w elektronice tego silnika ?
  • Serwisant
    Zrób diagnozę.Najczęściej sterownik.
  • Poziom 10  
    Komputer pokazuje błąd silnika elektrycznego , silnik mam rozebrany ale na głównej płycie nie widać uszkodzeń tranzystory mosfet ok
  • Serwisant
    Kod błędu? To raczej sterowanie hybrydy mocy.
  • Poziom 10  
    Nie jestem pewny litery przed ale C1414
  • Serwisant
    Nie mam w notatkach tego błędu.
  • Poziom 10  
    A naprawiałeś już może takie silniki? Który element najczęściej zawodzi?
  • Serwisant
    Cały czas piszę,że sterownik.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Błąd silnika to C1401 i 1402.1405 przeciążenie silnika.Musiałbym mieć to na stole.
  • Poziom 10  
    Witam problemem był sterownik silnika pompy został naprawiony wszystko działa
    dzięki za zainteresowanie
    temat do zamkniecia
  • Poziom 20  
    Odgrzeje. Wspomaganie umarło całkowicie. Błąd P0606-błąd wewnętrzny kalkulatora. Wtyczki nie noszą śladu korozji, napięcie po zapłonie się pojawia. W parametrach pracy widzę prąd silnika 0A i napięcie zasilania 0v. Jak zdejmę dużą wtykę brak kontaktu ze sterownikiem. Rozebrałem sterownik, tranzystory mocy 160n04 całe te co bardziej na wierzchu nie mają zwarć. Sterownik obmierzyłem i nic nie zanalazłem, jest tam eeprom 95160 czy jest możliwe że to tam coś się dzieje. Co to może być ?
    Ps znalazłem że może być coś nie tak z niekontaktem ABS ale nie ma tam żadnego błędu, podobnie w bsi
  • Serwisant
    Uszkodzenia płytki wierzchniej.
  • Poziom 20  
    No ok, ale da się coś z tym zrobić czy nowy sterownik szukać ? Możesz rozwinąć bardziej swoją myśl ? Nie kontaktuje coś ? Luty na elementach smd wyglądają zdrowo. Zastanowiło mnie właśnie to napięcie na sterowniku które tester widzi że 0v.
  • Serwisant
    Trzeba przelutować na początek.
  • Poziom 20  
    A jak wygrzanie płyty i układów nic nie da to ?
  • Serwisant
    Wymiana sterownika.Musi być na ten sam torque sensor.
  • Poziom 20  
    Po wygrzaniu płyty i przelutowaniu co niektórych elementów smd dodatkową cyną silnik ruszy trzy obroty i wywala błąd C1414. Zastanawia mnie czy nie kupić silnika z innym numerem, bo ten co mam trochę drogi. To jego numer 6700002166