Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini

16 Sie 2017 17:45 12444 16
  • Poziom 4  
    Witam
    Mam do wyregulowania luzy zaworowe w silniku Lambordini. Mam serwis manual do tej jednostki. Ogólnie wszystko jest podane co i jak ale mam kilka pytań.
    Który cylinder jest oznaczony jako pierwszy na znakach? Pierwszy będzie ten od rozrządu?
    W jaki sposób na podstawie znaków ustawić wałek rozrządu w odpowiedniej pozycji do regulacji skoro na 1 obrót wału korbowego przypadają 2 obroty wałka rozrządu ? Można ustawić wał na jeden ze znaków i sprawdzić na którym cylindrze krzywki są na dole (nie podpierają zaworu) i na tym znaku regulować ten właśnie cylinder?
    I jeszcze jedno w specyfikacji mam podaną tylko jedną wartość luzu zaworowego czyli ta wartość dotyczy zarówno zaworów dolotowych jak i wydechowych?
    Załączam instrukcję dotyczącą regulacji luzów zaworowych w tym silniku.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    W instrukcji jest napisane, żeby ustawić dowolnie wybrany cylinder w gmp. Będziesz wiedział, który to, bo - tak jak wspomniałeś - krzywki wałka tego cylindra będą w w takiej pozycji, że żaden zawór nad nim nie będzie otwarty. Regulujesz luz, obracasz wałem korbowym o 180° i regulujesz luz na drugim cylindrze. Wartość luzu jest taka sama dla obu zaworów.
  • Poziom 4  
    Dziękuję za pomoc. Powiedz mi jeszcze czy kolejność dokręcania śrub pokrywy zaworów, podana na rysunku w załączniku, będzie odpowiednia? Nigdzie nie ma podanej kolejności, wiem ze trzeba dokręcać od środka i potem na krzyż. Odnośnie luzu zaworowego specyfikacja podaje 0,20 mm a na nalepce silnika mam podane 0,15 Regulacja luzów zaworowych silnik Diesla 2-cylindrowy - Lombordini mm co brać pod uwagę?
  • Poziom 21  
    Popraw proszę tytuł tematu, te silniki to Lombardini, a nie Lambordini.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Kolejność może być.
    0,05mm pewnie dużej różnicy nie zrobi. Jeśli silnik bardzo obciążasz, daj troszkę większy luz.
  • Poziom 4  
    A jeśli muszę zdobiąc szynę paliwową widoczną na pierwszym dodanym obrazku (przykręcana na 4 śruby) Czy przy jej montażu/demontażu powinienem zwrócić na coś uwagę, czy porostu zdejmuje zakładam dokręcam odpowiednio i to wszystko? Wiem ze trzeba przy jej zakładaniu wymienić 4 o ringi i tak zrobię. Musze ją zdjąć bo będę wymieniał uszczelnienie na wejściu tej szyny. Czy da się to wszystko poodkręcać "na oko" czy raczej warto by było sobie klucz dynamometryczny kupić żeby mieć pewność ze nic się nie będzie pocić itp. Już wiem skąd ta różnica odnośnie luzów zaworowych Lombordini podaje 0,15mm ale ten silnik jest zastosowany w quadzie i producent podaje luz 0,20 ze względu na duże obciążenia silnika.
  • Poziom 31  
    Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego, to spokojnie możesz dokręcić na oko. Staraj się tylko, żeby wszystkie były dokręcone z mniej więcej taką samą siłą. Możesz kręcić na kilka razy: najpierw wszystkie wkrętakiem, potem lekko kluczem, potem trochę mocniej kluczem i tak, aż poczujesz, że na taki rozmiar śrub wystarczy :)
    Pewnie i tak dokręcisz mocniej niż trzeba (zwykle tak się dokręca zanim kupi się klucz).
  • Poziom 4  
    Szynę paliwową też normalnie przykręcam na nowych O-ringach potem ręczną pompką odpompowuje paliwo do układu i to wszystko tak?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Tak. Może nie odpalić za pierwszym razem, póki nie przepchnie paliwa przez wtryski.
  • Poziom 4  
    Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Naprawdę, twoje wskazówki są dla mnie bardzo cenne.
  • Poziom 1  
    Witam proszę o pomoc
    Silnik lombardini ldw 502 z jaką siłą dokręcać szpilki głowicy . Z góry dziękuje za odpowiedz
    Pozdrawiam Jozef
  • Poziom 9  
    Witam temat trochę o regulacji , mianowicie zrobiłem uszczelkę pod głowić i odpaliłem auto chodzi ok tylko nie wkręca się na obroty proszę o pomoc . nie wiem czy dobrze podpoiłem te cięgna od gazu ta tą sprężynkę znaczy . Zapiąłem ją tam gdzie była . proszę o pomoc
  • Poziom 4  
    @drajwer12

    Chodzi Ci o silnik Lombardini?
  • Poziom 9  
    tak dokładnie silnik lombardini ldw502 Jak orientujesz się w temacie mona jakiś kontakt tel do Ciebie

    Dodano po 14 [godziny] 54 [minuty]:

    Wszystko ok już doszedłem sam trzeba było przestawić cięgło na pompo wtryskach maksymalnie w prawo
  • Poziom 9  
    Dzień dobry ,
    Czy ktoś ma schemat tego silnika , bo szukam świec żarowych do wymiany ? (Lombordini 502 Focs disel grecav )
    Ktoś może mi pomóc gdzie się znajdują te świece czy są dwie czy więcej ?
    Proszę na maila adamglo(malpa)tlen.pl ?
    Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny :)
  • Poziom 4  
    Poproś w serwisie Lombardini o katalog części do twojego silnika. Mi bez problemu wysłali na maila taki katalog do LDW 702. W LDW 702 świece żarowe znajdują się pod kolektorem dolotowym w 502 zapewne jest podobnie.