Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel/Vivaro/Van - Opel Vivaro 1.9 DTI 2002 r. Gaśnie w trakcie jazdy.

zendenman 17 Sie 2017 22:12 909 19
  • #1 17 Sie 2017 22:12
    zendenman
    Poziom 15  

    Witam,

    posiadam opla vivaro 1.9DTI 2002 r. Auto od jakiegoś czasu gasło w trakcie jazdy. Zaczął pojawiać się błąd listwy paliwowej ( program Delphi). Ostatnio gasł 15-20 razy w ciągu dnia. ( dwa ostatnie dni jazdy). Mechanik wymienił listwę po czym auto przestało odpalać. Niestety nie pomógł powrót do starej listwy. Okazało się, że przewody od czujnika w pompie były czarne oraz zardzewiałe w środku na odcinku 50 cm. Wymieniłem oba przewody na całym odcinku. Niestety auto dalej nie odpala. Ciśnienie na pompie bardzo słabe ledwo leci paliwo po odkręceniu węża dostarczającego paliwo do listwy paliwowej. Czy jest możliwe uszkodzenie czujnika w pompie po przez te zardzewiałe przewody?

    0 19
  • Fibaro
  • #2 17 Sie 2017 22:34
    kamiloskop
    Poziom 20  

    Podłącz clipa i sprawdź dokładnie parametry kolego nie Delphi..

    0
  • #3 18 Sie 2017 09:45
    sebap
    Poziom 39  

    Akurat Delphi(pewnie ryżowe) bardzo fajnie pokazuje parametry ale trzeba je umieć interpretować, nie tylko czytać błędy.

    0
  • #4 18 Sie 2017 12:50
    asdasss
    Poziom 7  

    podaj kod bledu jaki czyta interfejs

    0
  • #5 18 Sie 2017 21:56
    kakibara
    Poziom 24  

    Instalacja elektryczna do przejrzenia.
    Sprawdzic zasilanie i filtr paliwa, czy paliwo nie cofa sie i czy nie ma wyciekow.
    Podmienic regulator w pompie.
    I najwazniejsze czy pali z plaka?

    0
  • #6 19 Sie 2017 10:02
    zendenman
    Poziom 15  

    Wymieniłem przewody od regulatora w pompie ( były czarne ). Wymieniłem wczoraj regulator w pompie. Została jeszcze pompa do wymiany. W dalszym ciągu słabe ciśnienie z pompy na listwę. Możliwe, że przez te czarne przewody regulator wariował i pompa siadła ? Na plaka palił do wymiany listwy paliwowej. Po wymianie listwy przestał palić nawet na plaka. Wróciłem do starej i też nie pali. Auto w ostatni dzień gało 15-20 razy i coraz gorzej było z odpalaniem nawet na plaka.

    0
  • Fibaro
  • #7 23 Sie 2017 18:29
    zendenman
    Poziom 15  

    Jestem po wymianie pompy paliwa. Jest ciśnienie prawidłowe na wyjściu z pompy i na listwie. Niestety auto dalej nie odpala. Błąd P0190 regulator ciśnienia paliwa. Ktoś ma jakieś sugestie?

    0
  • #8 23 Sie 2017 19:30
    asdasss
    Poziom 7  

    Jakie ciśnie masz zmierzone? minmalne cisnienie zeby zagadal to 120 bar. Może podeślij logi...

    0
  • #9 23 Sie 2017 20:41
    sliw-ka
    Poziom 4  

    Witajcie,
    od jakiegoś czasu przeglądałem posty na forum jednak nie znalazłem tematu/odpowiedzi na moją bolączkę.
    Podpinam się do tematu bo pewnie problem jest zbliżony.
    Posiadam traffica z 2003 r silnik 1,9dci
    Od czerwca borykam się z samochodem, lawetami, mechanikami.
    Wybaczcie za epopeje , jednak może ma to jakiś związek ze sobą. Nie jestem mechanikiem więc z góry przepraszam jeśli nie dopisałem istotnych informacji.
    (Jeśli powinienem założyć osobny wątek proszę Moderatora o przesunięcie ;) )

    Zaczęło się od zapalania się kontrolki od świeć. Podczas jazdy ni stąd ni zowąd zapalała się pomarańczowa kontrolka od świec i silnik tracił na mocy. Nike reagował na pedał gazu, tzn jechał ze stałą prędkością jednak nie dało się przyspieszyć. Po zjechaniu na pobocze, wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownym znów można było kontynuować jazdę. Czasem nawet 5 razy trzeba było zapalać. U mechanika po podłączeniu do komputera błędów żadnych nie wyświetlało. Usterka upierdliwa, jednak dało się jechać. I tak z tym jeździłem. Do czasu, ale o tym później.
    Więc o jednej nurtującej usterce wiedziałem, jednak nie można było dziadostwa zdiagnozować.
    Jeździłem tak dalej ( z 3 miesiące), do czasu aż auto zgasło. Kręci , nie odpala....... laweta i mechanik.
    Podpięcie do komputera nic nie dało ponieważ żaden błąd nie wyskoczył. Więc zaczęła się zabawa po omacku. Sprawdzili pompę wtryskową, wtryski, czy doprowadza paliwo z baku......ślepym trafem został wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie i EUREKA. Auto odpala i chodzi.
    Drogie to ,jednak można gnać dalej. W między czasie po ustaleniach , czytaniu forum i rozmowach z kim się dało wyszło , że najprawdopodobniej kontrolka od świec zapala się przez czujnik ciśnienia doładowania od turbiny. Więc na chybił trafił 130 zł poszło, czujnik wymieniony i od 2 miesięcy spokój. Kotrolka od świec nie zapala się.
    Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa jeździłem dalej. Jednak auto gasło podczas jazdy. Kotrolka STOP, mrugający CHECK ENGINE i kicha. Pokręciłem, odpaliło. Jazda do mechanika. Sczytał błędy : P0191 czujnik ciśnienia Rail 1. Stwierdził, że po tym nic nie wywnioskuje bo objaw pojawia się i znika, Skasował i kazał jeździć dalej. Usterka występowała niezależnie od obrotów silnika, temperatury, prędkości. Po prostu auto gasło. Wystarczyło zgasić/zapalić i można było jechać dalej. Hokus pokus.....
    Więc jeździłem tak , aż znów podróż na lawecie do mechanika.
    Zmuszony palącą się rezerwą zatankowałem na zielonej stacji gdzie paliwo pożera brud i ..... odjechałem od dystrybutora 200 m.
    Diagnoza: Pompa wtryskowa, czujnik ciśnienia paliwa - wymienione (pompa nie była zatarta, a czujnik wymieniony pro forma bo był na gwarancji)
    Wyjechałem z chudszym portfelem, jednak szczęśliwy , że w końcu odzyskałem samochód.
    Radość jednak nie trwała długo. Znów auto gasło podczas jazdy. Świecące się kontrolki STOP i CHECK ENGINE. No co za badziew.




    Raz mi się zdarzyło , gdy odpaliłem ponownie, ruszam, przekroczyłem 2200 obrotów i odcieło...stop, check engine. Zapaliłem, ruszam, bariera 2200 i odcieło..... więc odpaliłem i dosunąłem do parkingu pod marketem. Auto stało godzinę, wsiadam , odpalam, przycisnałem 3000 obrotów i jedzie. Jak by nic mu nie było......czary. Tak jeździłem 2 tygodnie aż auto zgasło na amen. I powtórka. Laweta .......
    Diagnoza: No cóż by innego: Pompa wtryskowa....... zrobili na gwarancji - może faktycznie mam takiego pecha , że trafiłem jakąś wysłużoną używkę. Odebrałem auto i po przejechaniu 30 km od mechanika znów. STOP, CHECK ENGINE..... odpaliłem ponownie i na drugi dzień z rana znów mój ukochany mechanik. Podpieli do kompa i :
    P 1635 Sterowanie czasu podgrzewania : Błąd ogólny
    P0500 Czujnik prędkości jazdy : Sygnał poza zakresem
    P0400 : System recyrkulacji spalin: Sygnał wejściowy za niski
    P0100: Przepływomierz powietrza : Sygnał za duży
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.
    Więc wyciągnięta pompa wtryskowa i na maszynę (używki też były sprawdzane przed montażem), Ciśnienie w normie, hula. Wtryski na maszynę i ok. Pomysłów brak. Więc kazali jeździć dalej i obserwować. Skasowali błędy.
    Samochód wytrzymał tydzień bez żadnych kaprysów. I nagle Stop. check engine i ........udało mi się go jeszcze odpalić , przejechać z 2 kilometry z gaśnięciem i nie uwieżycie - laweta.
    Diagnoza - pompa wtryskowa.......szału idzie dostać.
    Filtr paliwa był wymieniany, w środku czysto, układ nie zapowietrza się.
    Tym razem wyciągają zbiornik paliwa, zlewają paliwo - wlewam inne,płukają zbiornik, układ paliwowy, znów wymienieją filtr paliwa....przyczyny rozwalenia pompy wtryskowej nikt nie zna. Dzwoniłem, pytałem i nic. Ręce już opadają. Pompa po rozsypce utrzymuje ciśnienie ok 2 barów. Ma ktoś jakieś pomysły? Sugestie? Ewentualnie co może wpływać , że "rozsadza" pompę wtryskową , że nie trzyma ciśnienia?

    0
  • #10 23 Sie 2017 20:57
    asdasss
    Poziom 7  

    zapewne nikt nie zagladal do egr'a blad na to wskazuje ''P0400 : System recyrkulacji spalin: Sygnał wejściowy za niski''... wyczysc egr i wysteruj jesli jest sprawny.

    0
  • #11 23 Sie 2017 21:12
    sliw-ka
    Poziom 4  

    asdasss napisał:
    zapewne nikt nie zagladal do egr'a blad na to wskazuje ''P0400 : System recyrkulacji spalin: Sygnał wejściowy za niski''... wyczysc egr i wysteruj jesli jest sprawny.


    Zapomniałem , że egr mniej więcej w maju był czyszczony. Jednak Egr nie popsuł by pompy;) Mógł by najwyżej przełączyć w tryb awaryjny lub zdusić auto. Tutaj pewnie jeden błąd wytworzył kolejne?

    Dodano po 7 [minuty]:

    zendenman napisał:
    Jestem po wymianie pompy paliwa. Jest ciśnienie prawidłowe na wyjściu z pompy i na listwie. Niestety auto dalej nie odpala. Błąd P0190 regulator ciśnienia paliwa. Ktoś ma jakieś sugestie?


    Czujnik ciśnienia był wymieniany razem z listwą? Czy przełożony stary?

    1
  • #12 23 Sie 2017 21:13
    zendenman
    Poziom 15  

    Masakra, mam nadzieję, że nie jestem gdzieś na początku Twojej historii. Z tymi samochodami to jest jakiś czeski film. Silnik byś pewnie wymienił za te pieniądze, które już włożyłeś.

    0
  • #13 23 Sie 2017 21:21
    asdasss
    Poziom 7  

    pamietajcie panowie ze egr to rowniez podlega pod mieszanke paliwa ;) wiec musi byc sprawny zeby czujniki nie padaly w tym wypadku na listwie...a jesli czujnik uszkodzony(regulator cisnienia) to pompa daje cisnienie max. z czym sie wiaze pompa sie konczy.tydzien temu mialem takiego pacjenta,jeszcze dalo rade uratowac egr'a wyczyszczeniem ale czujnik (na listwie) byl padniety.

    zendenman,sprawdzana byla pompa paliwa w baku ?

    0
  • Fibaro
  • #14 24 Sie 2017 00:09
    sliw-ka
    Poziom 4  

    asdasss napisał:
    pamietajcie panowie ze egr to rowniez podlega pod mieszanke paliwa ;) wiec musi byc sprawny zeby czujniki nie padaly w tym wypadku na listwie...a jesli czujnik uszkodzony(regulator cisnienia) to pompa daje cisnienie max. z czym sie wiaze pompa sie konczy.tydzien temu mialem takiego pacjenta,jeszcze dalo rade uratowac egr'a wyczyszczeniem ale czujnik (na listwie) byl padniety.


    Mam rozumieć ,że regulator ciśnienia na listwie wtryskowej? Czyli jeśli dobrze rozumiem EGR padnięty - uszkadza czujnik ciśnienia paliwa - a to rozwala pompe? Więc nie pozostaje nic innego jak wyprogramować/usunąć Egr? Tylko nie bardzo rozumiem w jaki sposób Egr wpływać może na pompę/czujnik? Myślałem , że raczej na turbinę, powietrze. Proszę o poprawienie jeśli bredzę;)

    asdasss napisał:

    zendenman,sprawdzana byla pompa paliwa w baku ?


    Mam nadzieję , że ominie Cię ta droga;) Jutro na pewno opiszę dalszą walkę.

    Znalazłem również fajną stronę gdzie jest opis vivaro i najczęstsze problemy. Niestety nie zajmują się już mechaniką:
    https://www.auto-krak.pl/auto-krak/informacje/vivaro-1-9-opis-f9q762-f9q760/

    0
  • #15 24 Sie 2017 00:44
    diodabg
    Poziom 28  

    zendenman napisał:
    Na plaka palił do wymiany listwy paliwowej. Po wymianie listwy przestał palić nawet na plaka. Wróciłem do starej i też nie pali. Auto w ostatni dzień gało 15-20 razy i coraz gorzej było z odpalaniem nawet na plaka.
    Kolego czepiles sie cisnienia paliwa a mierzyles cisnienie w cylindrach ?
    Jak nie pali na plaka to albo rozrzad rozjechany albo nie ma cisnienia na cylindrach .
    Masz w opisie dti a czytajac mozna wywnioskowac ze to dci ?

    Dodano po 16 [minuty]:

    sliw-ka napisał:
    I powtórka. Laweta .......
    Diagnoza: No cóż by innego: Pompa wtryskowa....... zrobili na gwarancji - może faktycznie mam takiego pecha , że trafiłem jakąś wysłużoną używkę.

    Wyglada to tak ze zmieniles pompe na nie nowa tylko uzywana, zdechla w krotkim czasie sadzisz ze w ramach naprawy gwarancyjnej zregenerowli ci ta pompe czy wrzucili inna uzywke ?
    Ciezko uwiezyc ze w ramach gwarancji uzywki ktos zaplaci za jej naprawe czy regeneracje.
    sliw-ka napisał:
    P0500 Czujnik prędkości jazdy : Sygnał poza zakresem
    P0400 : System recyrkulacji spalin: Sygnał wejściowy za niski
    P0100: Przepływomierz powietrza : Sygnał za duży
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.


    Kiedys kilka razy walczylem z podobnym problemem, egr robil zware i zabieral zasilanie dla wszystkich pozostalych czujnikow i one wariowaly.
    Musze zobaczyc na schemat ecu zeby byc pewnym ze sa zasilane na jednej lini.
    Nic nie wymieniaj narazie, sprawdze i odezwe sie ;-)

    0
  • #16 24 Sie 2017 00:51
    sliw-ka
    Poziom 4  

    sliw-ka napisał:
    I powtórka. Laweta .......
    Diagnoza: No cóż by innego: Pompa wtryskowa....... zrobili na gwarancji - może faktycznie mam takiego pecha , że trafiłem jakąś wysłużoną używkę.

    diodabg napisał:

    Wyglada to tak ze zmieniles pompe na nie nowa tylko uzywana, zdechla w krotkim czasie sadzisz ze w ramach naprawy gwarancyjnej zregenerowli ci ta pompe czy wrzucili inna uzywke ?
    Ciezko uwiezyc ze w ramach gwarancji uzywki ktos zaplaci za jej naprawe czy regeneracje.

    Nie spodziewali się , że wrócę, zresztą pewnie nie chcą mnie już widzieć;) Tak, po pierwszej wymianie zapytałem o gwarancje i powiedzieli ze 3-mce , więc założyli drugą używkę.
    sliw-ka napisał:
    P0500 Czujnik prędkości jazdy : Sygnał poza zakresem
    P0400 : System recyrkulacji spalin: Sygnał wejściowy za niski
    P0100: Przepływomierz powietrza : Sygnał za duży
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.
    P0191: Czujnik ciśnienia Rail1: Sygnał niezrozumiały.

    diodabg napisał:

    Kiedys kilka razy walczylem z podobnym problemem, egr robil zware i zabieral zasilanie dla wszystkich pozostalych czujnikow i one wariowaly.
    Musze zobaczyc na schemat ecu zeby byc pewnym ze sa zasilane na jednej lini.
    Nic nie wymieniaj narazie, sprawdze i odezwe sie ;-)


    ok, dzięki. Pompa wtryskowa i tak na chwilę obecną do wymiany bo nie trzyma ciśnienia) Egr nie jest tak istotny dla mnie , pewnie będę go wyrzucał, chyba , że faktycznie egr jest jakoś zależny od listwy i pompy. Po prostu chyba pójdę do wróżki by nie kupować 4 pompy:(

    0
  • #17 24 Sie 2017 01:02
    diodabg
    Poziom 28  

    sliw-ka napisał:
    Po prostu chyba pójdę do wróżki by nie kupować 4 pompy:(

    Szkoda sianka na wrozke lepiej zregenerowc pompe i bedzie dobrze ;-)

    0
  • #18 24 Sie 2017 22:11
    sliw-ka
    Poziom 4  

    Dziś odebrałem dziada. Założona 4 pompa wtryskowa. Używka, sprawdzona na stole.
    Wyciągnięty bak, przepłukany, wyczyszczone przewody paliwowe, wymieniony filtr paliwa, zalane inne paliwo. Tamto poszło do beczki.
    Niestety, bo to by rozwiązało pewnie problem, zbiornik był czysty i filtr również.
    Jednak coś "rozwaliło" poprzednie pompy. Mam teraz 3 szt do diagnozy/testów;)
    Problem na 99% tkwi w części do której jest doprowadzane paliwo, wchodzi , ale już nie wychodzi. Więc pompa nie jest w stanie wygenerować ciśnienia.
    Tak jak by kanaliki w środku były przytkane. Niestety jest to odlew aluminiowy nierozbieralny i nie ma jak zajrzeć do środka. Schematów konstrukcyjnych również nie ma. Jutro może spróbuję rozwiercić by usunąć "zaślepki" (metalowe kulki wepchnięte do środka i zaprasowane/zaklepane?)
    Z błędów cały czas P0191. Ale to już wiadomo , że przez pompę. Pytanie co może wpływać na jej zniszczenie?
    Ma ktoś jakieś pomysły?

    0
  • #19 24 Sie 2017 22:21
    matimon22
    Poziom 25  

    A czujnik na listwie sprawdziłeś?

    0
  • #20 24 Sie 2017 22:42
    sliw-ka
    Poziom 4  

    matimon22 napisał:
    A czujnik na listwie sprawdziłeś?

    Wymieniany 2 razy. Teraz pewnie nie był sprawdzany skoro poszła znów pompa. Szukam raczej podpowiedzi co może powodować usterkę pompy. Ewentualnie co sprawdzić jeszcze? Instalację elektryczną? Teraz czy to była wina paliwa okaże się dopiero jak będę jeździł. Więc albo będzie jeździć, albo znów pompa się rozsypie. Goście którzy regenerują pompy nie mają bladego pojęcia co może być przyczyną. Jestem pierwszy który tak wraca. Inni raz zrobione i spokój. Pytałem różnych mechaników i każdy jest zdziwiony. Chyba zostaje napisać do producenta.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo