Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łódź motorowa "hydra R-8"

18 Sie 2017 13:36 1458 17
  • Poziom 29  
    Witam, wpadła mi w ręce w/w łódź RC , ale nie potrafię dobrać nadajnika... pomijając , że kwarc jakiś nietypowy bo na 27.660 Mhz, to z testowanych 5 pilotów od różnych modeli nie ma żadnej reakcji... po oczyszczeniu układów scalonych brak na nich jakichkolwiek nadruków (lub są po drugiej stronie...). Do płytki sterującej napięcie dochodzi, po przełączeniu włącznika w pozycję ON następuje wypośrodkowanie serwa od steru, o ile jest w innej pozycji niż na środku i to tyle....

    Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8" Łódź motorowa "hydra R-8"
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    procsa napisał:
    testowanych 5 pilotów od różnych modeli nie ma żadnej reakcji...


    Spróbuj podebrać kwarce odbiorcze i nadawczy na około 27Mhz oba jednakowe, ten typ sterowania jest nieproporcjonalny.
    RX to kwarce odbiornika a TX nadajnika.

    --------------------
    Lub zrób przeróbkę łódki na sterowanie 2,4GHz.
    Zmiana regulatora i serwa i silnik klasy 600.
    Lekko wyciągnie więcej jak 40km/godz.


    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Jakim napięciem zasilasz elektronikę łódki.
  • Poziom 29  
    Podmieniałem kwarce, ale nic, kompletnie zero reakcji ;/ Silnik jest sterowany stycznikiem więc nie proporcjonalne, ale ster wygląda już na proporcjonalny patrząc na serwo od steru.

    Na elektronikę idzie 6V z pakietu tych baterii AA, a na silnik 7.2V z aku. (brak na fotce)

    Tak, jeżeli nic nie dopasuje to wymieniam odbiornik i serwo, silnik zostanie do pierwszej próby prędkości :)
  • Poziom 41  
    Tak na oko to słaby silnik pewnie klasa 400 jak już przerabiasz to minimum klasy 550 lub 600.
    Regulator kupisz za 65 zł dwukierunkowy. Ale najlepiej zamontuj wentylator chłodzący.
  • Poziom 29  
    Nie rozumiem tych klas silników, nap 400 potrafi mieć 17tys obrotów, a 550 ma 10tys obrotów, klasa silnika to inaczej moc, nie obroty ? Jak jest z łodziami , szybko obrotowy silnik szukać ?

    Wentylator chłodzący do silnika , czy ogólnie do regulatora i silnika ?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Obroty i moc są uzależnione od ilości uzwojenia - na przykład silnik szczotkowy klasy 550 TITAN 12T o średnicy 35,8 mm ( 36mm )
    długości 57,5mm ( 55mm ) i ilości zwojów 12T jest bardzo mocnym silnikiem od silnika 540 20T czy 27T.
    Do silnika masz chłodzenie wodne a do regulatora możesz zastosować wentylator 5V.
    Najlepsze są napęd bezszczotkowy bardzo trwałe praktycznie nie przegrzewają się
    i o dość sporej mocy w porównaniu do silników szczotkowych które nie wytrzymują długo pełnej mocy i obrotów przegrzewają się.

    --------------
    Regulator dwukierunkowy 150A chłodzony wodą i silnik bezszczotkowy 4092 2000Kv o mocy 3400W przy zasilaniu max 25V. ( 6S 22,2V )

    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Link

    Porównanie wielkości silników https://www.youtube.com/watch?v=_46_3WhnB_o
  • Poziom 29  
    Ile wyciąga Ci ta łódź ?

    Ok, oczywiście obecnie chcę uruchomić łódź na takim silniku jaki jest zamontowany, bo jest sprawny, podejrzewam, że prędkość mnie nie zadowoli więc będę szukać innego, tylko moje pytanie brzmiało czy skupić się na prędkości max obrotów silnika, czy jego mocy kosztem wolniejszych obrotów ? jakiego szukać silnika do łodzi motorowej ? Oraz jak z śrubą napędową motylek, trójkątna, czworokątna ?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Obroty moc silnika są istotne. W czasie pierwszego przejazdu około 95 km/godz. drugi przejazd już tylko około 80km/godz.
    Odcinki trasy 100 metrów delikatny wiatr w drugim nawrocie akumulator 6S 22,2V 9000mAh 60C widać było że akumulator osłabiony.
    Silnik obroty bez obciążenia około 44000 obr/min.
    Śruba Carbon Hydro-K Series 45R skok 61mmi i 47.5 mm R skok 47.5 mm dwułopatowe.
    Jak kupiłem łódkę to fabrycznie silnik był 550 12T szczotkowy. Raczej spacerowe tempo poniżej 40km/godz.

    Długo pływała potem na silniku Ezrun 4700KV z regulatorem Ezrun WP-SC8 120A.
    Niezłe osiągi przy zasilaniu 7,4V i akumulatorze 7500mAh 90C śruba 45R skok 61mmi .
    Uważam że lepszy byłby silnik Ezrun 4000Kv i napięcie zasilania 11,1V.
    Lub silnik 3400Kv i zasilanie 14,8V.
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    Nie rozumiem tych klas silników, nap 400 potrafi mieć 17tys obrotów, a 550 ma 10tys obrotów, klasa silnika to inaczej moc, nie obroty


    Tak dla wyjaśnienia - klasa szczotkowca to tak naprawdę jego wymiar (długość) i tak silnik klasy 500 ma długość 50 mm, 540 54 mm itp. Moc i moment silnika nie ma wiele wspólnego z klasą ( tylko o tyle że ogólnie im większy tym mocniejszy) tylko z jego konstrukcją - a głównie z ilością uzwojeń na wirniku - np silnik 27T (czyli 27 zwojów na segmencie wirnika) będzie miał nieco większy moment obrotowy ale dużo niższą moc i obroty maksymalne niż silnik 12 T.
    Dla odmiany główne parametry bezszczotkowca to prędkość obrotowa w zależności od napięcia zasilania czyli parametr KV (np 4700 KV to 4700 obrotów na wolt) i moc średnia/maksymalna pobierana przez silnik w watach.

    A porównanie ( pomijając już przegrzewanie się szczotkowców) silników szczotkowych i bezszczotkowych wygląda tak, że nie wyczynowy, mocny silnik klasy 500 ( np Graupner 500 Race) pobiera 17 A prądu w szczycie a podobny bezszczotkowy Ezrun potrafi wziąć 60 A - czyli jest 3 razy mocniejszy przy tych samych gabarytach (ale coś za coś - z regulatorem 4 razy droższy....)
  • Poziom 41  
    Regulator nie tak strasznie drogi Ezrun 120A można dostać z przesyłką za 48$ - 178 zł.
    Raczej nie polecam kupna innego regulatora sprawdzone na 5 szt.
    bez awaryjne okres użytkowania od 3-5 lat.
    EZRUN WP-SC8 120A EZRUN 4065 2700 KV lub 4082 - 4092 2000KV.
  • Poziom 29  
    Dzięki za cenne informacje, na obecną chwilę przerobiłem sterowanie całkowicie, użyłem aparatury od helikoptera 3.5Channel 40Mhz , jako regulator obrotów użyłem dwa mosfety , silnik chwilowo pozostaje oryginalny bo nawet nie wiem jaką on prędkość da łodzi , nie testowane jeszcze, tyle że zwiększyłem mu zasilanie z fabrycznego 7,2 na 10,8.

    Natomiast mam pytanie odnośnie śrub napędowych, jaka jest najlepsza do szybkiej łodzi motorowej ? Bo są 2 skrzydłowe, 3 i 4....
  • Poziom 41  
    procsa napisał:
    jaka jest najlepsza do szybkiej łodzi motorowej ? Bo są 2 skrzydłowe, 3 i 4....

    Do dużych obrotów 2 łopatowa, mocne silniki 3 łopatowa, 4 łopatowa raczej do łódek typu redukcyjne czy wędkarskich itp.
    Zasada jest w doborze średnicy śruby napędowej nie przekraczać w słabszych silnikach średnicy korpusu silnika -
    przykładowo silnik klasy 550 średnica śruby około 36-40 mm. Dokładne dobranie jest raczej niemożliwe tylko poprzez próby
    i dobieranie średnicy śruby oraz skoku. Sporo zależy od położenia wału śruby napędowej, budowy i kształtu kadłuba.
  • Poziom 29  
    1 PAWEL napisał:
    Sporo zależy od położenia wału śruby napędowej, budowy i kształtu kadłuba.


    No właśnie... widziałem zdjęcia przeróbki mojej łodzi i śrubę montowali na rufie kadłuba w prawie równej linii poziomej, tutaj w oryginale śruba jest pod spodem łodzi i skierowana pod kątem w dół, domyślam się, że przy mocniejszym napędzie motorówka będzie "podskakiwać" ?

    Tak jest fabrycznie :
    Łódź motorowa "hydra R-8"

    A tak przerabiają, śruba napędowa przed sterem :

    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Śruba napędowa za sterem :

    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Wiąże się to z przeróbką mocowania silnika, ale w sumie nie jego położeniem tylko zamontowaniem elastycznego wału , czy taki wał ma sens ?

    Łódź motorowa "hydra R-8"

    Proszę o porady czy takie przeróbki są wskazane, która lepsza ?


    p.s. Tutaj po modyfikacjach, ale nie wiem dokładnie jakich.. :
  • Poziom 41  
    Przy słabym silniku pozostań na wale pod kadłubem.
    Mocny wysokoobrotowy silnik przy tym układzie ( pierwsze zdjęcie )
    procsa napisał:
    Tak jest fabrycznie
    będzie powodował dosłownie wyskakiwanie łódki z wody przy szybkim dodaniu gazu do max wartości.
  • Poziom 29  

    Link


    Obecnie wygląda to tak, jedynie zmienione zasilanie z 7.2V na 11.2V, następny etap to wymiana silnika, mam silnik o podobnej wielkości ale brak danych tylko tyle, że na oko ma grubszy drut na uzwojeniach, zamontuje i przetestuję.
  • Poziom 41  
    Całkiem dobrze jak na takiej wielkości silnik, widać że brakuje obrotów i mocy.
  • Poziom 29  
    Miałem problem z aku, stosuje zwykłe ogniwa li-ion 18650 2000mAh, jak za pierwszym razem dałem tylko pojedyncze to siadły całkowicie, teraz mam po 3 równolegle ogniwa, ale to jest już ciężar inna sprawa że nie są to nowe ogniwa, muszę sobie sprawić jakiś Lipol pakiet min 5000mAh. Ale i tak przyszłościowo patrzę upchać silnik bezszczotkowy.
  • Poziom 41  
    procsa napisał:
    Lipol pakiet min 5000mAh

    Polecam jeśli będziesz potrzebował do silnego napędu pakiet LiPo 11.1V 7500mAh.
    Lub dwa pakiety LiPo 7,4V 7500mAh, razem 14,8V. I co najmniej z wydajnością prądową 40C.