Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citren C4 1.6 16v 05r - Po wyjęciu klucza gubi synchronizacje-Wsad BSI

20 Aug 2017 15:41 1053 8
  • Level 23  
    Witam !!
    C4 05rok 1.6 benzyna po wyjęciu klucza gubi synchronizacje klucza z bsi.
    Zapewne padło bsi gdyż ładowanie ok. Auto śmigało ok do puki nie zostały prawdopodobnie podjęte próby korekty zegarów patrząc na to w jaki sposób ktoś podnosił pamięć w bsi :)
    Zostało zakupione drugie bsi z takimi samymi nr ale niestety nie mam takiej wiedzy żeby zrobić je na virgin. Stąd moja prośba do kolegów o obrobienie wsadu na virgin plus licznik ok 200tys km.
    Dodam iż posiadam pin z ecu wiec potrzebne tylko czyste bsi.
    Prosił bym też o mniej więcej przejrzenie czy dany wsad/odczyt z x-proga z pamięci 95128 jest bez błędów jeśli jest to możliwe.
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Level 18  
    Co za problem przelutować EPROM ?
    Na tym wsadzie masz: 262881km. Skręcenie przebiegu w BSI Ci nic nie da.
  • Level 23  
    Przede wszystkim dziękuję kolego za pierwszą wskazówkę bo nikt a nic nie odpisał w tym poście przez długi czas. Czyżby był banalnie prosty problem z którym nie mogę sobie poradzić?
    Mówisz że przelutowac eprom z uszkodzonego bsi i bedzie śmigal? Co z przebiegiem? Wiem że jeśli zrobię np 190tys w bsi to w zegarach muszę ustawić 0 czy odwrotnie?
  • Helpful post
    Level 32  
    Wystarczy że przewalisz eep, a licznik musisz ustawić na tyle samo albo na 0, albo poniżej 190
    bo i tak przepisze wyższy czyli z BSI
  • Level 23  
    Zaraz zaraz.. Jak mam w bsi 262tys to w zegarach robię 190 a co z przebiegiem w bsi jak jest wyższy. Przecież przepisze większy z bsi a człowiek chce mniejszy :-)
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Zasada jest taka że te przebiegi mają być takie same lub jeden ustawiasz na tyle ile chcesz a drugi na 0.
    Zawsze zassie ten większy i nie ma znaczenia gdzie był mniejszy.
    Czyli np zegar na 190 a BSI na 0 lub zegar na 0 a BSI na 190 lub te same wartości.
    Jak masz walnięte BSI i wkładasz inne i dajesz stary eeprom to nic nie musisz robić tylko czy problemem nie jest uwalony wsad?
  • Level 23  
    grala1 wrote:
    Jak masz walnięte BSI i wkładasz inne i dajesz stary eeprom to nic nie musisz robić tylko czy problemem nie jest uwalony wsad?

    Co masz na myśli? Auto chodziło do końca przed wyjeciem bsi i próba wylotowania pamięci która odpowiada za przebieg.Na pewno zawartość pamięci nie była zmieniana tylko odczyt.
    Stąd właśnie moja prośba żeby ktoś zrobił na virgin ten wsad wtedy będę miał pewność że wszystko jest ok. Chyba że któryś z kolegów ma inny pomysł jak to ugryźć
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Przypuśćmy że masz np uszkodzone BSI które np nie steruje światłami.
    Wymieniasz na inne i możesz włożyć swój eeprom ze starego po czym auto powinno palić bo nie będzie wiedział że ma inne BSI.
    Jeżeli np wymieniasz BSI bo np uszkodzeniu uległ wsad w eepromie z powodu słabego akumulatora to musisz zrobić virgin we wsadzie nowego BSI i je dopisać do auta.
    Można dopisać inne BSI robiąc mu wsad na virgin lub przelutować/wgrać zawartość z oryginalnego BSI o ile oryginalny wsad nie jest uszkodzony.
  • Level 23  
    Konkretnie napisane i wszystko wyjaśnione.. Dziękuję kolego. Tylko teraz jak obrobić wsad żeby był na virgin. Nie wiem która ścieżka itp. Co trzeba zmienić itp.