Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Napad.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pęknięta matryca Acer 553. Pękła samoczynnie.

macin0007 20 Sie 2017 17:41 969 11
  • #1 20 Sie 2017 17:41
    macin0007
    Poziom 7  

    Witam. Dziś siedzę przed lapkiem który ma miesiąc i nagle słyszę pstryk, matryca w rogu pękła. Dodam że laptop nigdy nie spadł, nie zdążył nawet się zakurzyć, dodam że dbam o sprzęt. Powiedzcie co teraz, w sklepie media expert w którym go kupiłem powiedzieli, że raczej nie uznają gwarancji. O co tu chodzi co z tym zrobić?

    0 11
  • Napad.pl
  • #2 20 Sie 2017 22:16
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    macin0007 napisał:
    O co tu chodzi co z tym zrobić ??

    Możesz zamieścić zdjęcia obrazujące sytuację?
    macin0007 napisał:
    I nagle słyszę pstyk. I matryca w rogu pękła.

    Skoro jest faktycznie pęknięta, to pozostaje jedynie wymiana na sprawną.
    Lecz poczekajmy na fotki.

    0
  • #3 20 Sie 2017 22:50
    Kraniec_Internetów
    Poziom 41  

    Najpierw napisz do ich supportu czy pęknięta szyba (?) kwalifikuje się na naprawę gwarancyjną. Jeżeli tak, to wyślij im to na serwis formularzem na ich stronie (chociaż nie jestem pewien czy laptopy przyjmują tak jak telefony - po zgłoszeniu przez użytkownika, czy musisz z tym iść do sklepu gdzie kupiłeś) a jeżeli nie to zapytaj ile to będzie u nich kosztować.
    Tutaj historyjka:
    Posiadam smartfon ASUS Zenfone 2 Laser. Kiedyś pękła mi w nim szyba, a serwis odpisał mi, że na naprawe gwarancyjną się to nie kwalifikuje i naprawa u nich kosztuje 300 pln za szybkę plus 350 za robotę. Nie opłacało mi się, a że peknięcie mi nie przeszkadzało, to to zostawiłem. Parę miesięcy później uszkodziłem gniazdo słuchawkowe, co naprawie gwarancyjnej podlega. Wysłałem im telefon, a jako powód zgłoszenia wpisałem tylko uszkodzone gniazdo. Serwis mnie zaskoczył, i wymienił mi pękniętą szybkę, ekran (nie mam pojecia czemu, ale taki zapis mam na protokole naprawy), płyte główną (wraz z gniazdem) i coś jeszcze. Wszystko w ramach gwarancji.
    Tak wiec jeżeli nie będą chcieli Ci tego naprawić w ramach gwarancji, a pozagwarancyjnie będzie za drogo, to poczekaj aż coś innego się uszkodzi i wtedy im to zgłoś. Prawdopodobnie Tobie też wymienią wszystko co niesprawne.

    0
  • #4 26 Sie 2017 17:51
    macin0007
    Poziom 7  

    Dzięki za podpowiedź. Oddałem laptopa do media expert. Jeszcze tydzień mają na odpowiedź czy naprawia czy też nie . Jeśli nie no to będę walczył z nimi dalej. To musi być wada matrycy czy coś .

    Dodano po 1 [minuty]:

    RADU23 napisał:
    macin0007 napisał:
    O co tu chodzi co z tym zrobić ??

    Możesz zamieścić zdjęcia obrazujące sytuację?
    macin0007 napisał:
    I nagle słyszę pstyk. I matryca w rogu pękła.

    Skoro jest faktycznie pęknięta, to pozostaje jedynie wymiana na sprawną.
    Lecz poczekajmy na fotki.
    . Nie mam zamiaru wymieniać tego na własny koszt .

    0
  • Napad.pl
  • #5 27 Sie 2017 21:02
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Powodzenia życzę.
    Lecz z doświadczenia powiem ci, że zostanie to odrzucone (w 90%) ze względu na uznanie tego jako usterka mechaniczna z przyczyn nieprawidłowego użytkowania- wina klienta.
    Jak podważysz tą ekspertyzę serwisową że to nie z twojej winy?

    macin0007 napisał:
    Nie mam zamiaru wymieniać tego na własny koszt .

    Zaproponują ci rozwiązanie w postaci wymiany matrycy na Twój koszt.
    Poczekamy co ci powiedzą. Daj znać.

    0
  • #6 03 Wrz 2017 13:05
    macin0007
    Poziom 7  

    Podważenia ja tym. Ze laptop nie miał żadnych śladów upadku czy też użytkowania. Będę z nimi walczył. Nie wiem może rzecznik praw konsumenta. Zobaczymy na razie minęło 10 dni i nie ma odzewu.

    0
  • #7 03 Wrz 2017 13:13
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    macin0007 napisał:
    Podważenia ja tym. Ze laptop nie miał żadnych śladów upadku czy też użytkowania. Będę z nimi walczył. Nie wiem może rzecznik praw konsumenta. Zobaczymy na razie minęło 10 dni i nie ma odzewu.


    Masz nikłe szanse na uznanie tego za wadę - na 99,99% bedzie odzrzucenie ze wzgledu na uszkodzenie mechaniczne

    0
  • #8 02 Paź 2017 20:26
    macin0007
    Poziom 7  

    Jak będzie trzeba to zrobię ekspertyzę na swój koszt. Albo zakwalifikuje to na wadę ukryta. Na razie wyszly większe jaja. Laptop miał pęknięty lewy róg matrycy. Więc obraz był poza tym rogiem. Stwierdzilem że dobra skoro odrzucili to naprawie sobie to sam. Przyszedł laptop z serwisu . A tam matryca cała rozlana . :/ Powiedzieli mi że jeśli gwarant potwierdzi że laptop do nich taki przyjechał to będę musiał z kurierem walczyć o naprawę. :D bo to nie ich problem ponieważ są tylko sprzedawcą. A jak nie chce takiego laptopa to nie muszę go odbierać więc ani kasy ani lapka :/ nie popuszczę idę z tym choćby do sądu.

    0
  • #9 02 Paź 2017 20:37
    Kasek21
    Poziom 43  

    macin0007 napisał:
    Ze laptop nie miał żadnych śladów upadku czy też użytkowania.

    więc skąd to?:
    macin0007 napisał:
    Laptop miał pęknięty lewy róg matrycy.

    0
  • #10 02 Paź 2017 21:03
    macin0007
    Poziom 7  

    Napisałem . Trzeba czytać. Pęknięcie powstało podczas użytkowania w normalnych warunkach.

    0
  • #11 02 Paź 2017 21:09
    adrianek01
    Poziom 12  

    Czysto hipotetycznie.
    Możesz założyć, że matryca była napęknięta poza polem widzenia (pod ramką) i podczas użytkowania pęknięcie się powiększyło.
    Jednak wydaje mi się, że to będzie trudne do udowodnienia.

    Co do rozlanej matrycy, to jeżeli oddawałeś laptopa w sklepie to zapewne pokazywałeś uszkodzenie, a znając ten sklep oczy Wielkiego Brata (monitoring) mają wszędzie więc nie powinno być problemu z udowodnieniem, że matryca była tylko pęknięta.
    Jeżeli wysyłałeś laptopa kurierem i go otrzymałeś kurierem złóż reklamację do firmy kurierskiej w ciągu 7 dni od daty otrzymania sprzętu.

    0
  • #12 02 Paź 2017 21:27
    macin0007
    Poziom 7  

    Laptop oddałem do sklepu i to na sprzedawcy leży obowiązek zadbania o sprzęt. Zresztą robili zdjęcia przy odbiorze i był pęknięty lewy róg w granicach 5 cm na biało a reszta matrycy była ok. Kurier nie ma obowiązku o dbanie o przesyłkę mówiąc moim językiem. Zleceniodawca ma obowiązek zabezpieczyć sprzęt tak aby nie uległ uszkodzeniu w transporcie s zleceniodawca był media expert.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprzetu nie odebrałem. I nie odbiorę bo chce takiego jak oddałem do sklepu . A nie z rozlana matryca w całości

    0