Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki bassowe - Opel Astra F

20 Sie 2017 23:34 2043 17
  • Poziom 14  
    Witajcie,
    Jak w temacie, chciałbym zmienić fabryczne głośniki w Oplu Astrze F Classic sedan 1999r na jakieś z lepszym podbiciem bassu. Radio jakie mam to chińczyk Blaupunkt Tokyo 110 4x50W (mam tylko 2 głośniki z przodu w drzwiach). Jestem całkowicie zielony w sprawach car audio dlatego wolę poradzić się was jakie najlepiej dobrać głośniki do tego radia i ogólnie aby nie przerabiać nic, tylko wypiąć stare i wpiąć nowe ;) Nie chcę montować tuby, nie przekładać kabli przez całe auto tylko założyć lepsze głośniki aby trochę lepiej grały niż fabryczne papierowe. Czy warto zaufać tym "super bassowym" głośnikom z allegro za 60 zł? Czy lepiej przejść się do sklepu z car audio i tam szukać? Nie chcę przeznaczać na ten cel dużej ilości pieniędzy, nie zależy mi też na tym aby wygłuszać dodatkowo całego auta. W grę wchodzą tylko i wyłącznie same głośniki.
    Z góry dzięki!
  • Poziom 28  
    Wygłusz drzwi.
    Bo jeżeli chcesz (nie robiąc nic, poza wymianą głośników) usłyszeć różnicę, to dołóż jeszcze jedno zero do podanej przez Ciebie kwoty.
    Przyzwoite wygłuszenie to czas jednego popołudnia, koszt można zmieścić w dwóch cyfrach, a efekt jest słyszalny nawet na papierowych, fabrycznych głośnikach.

    Mały off-topic:
    skręca mnie w środku, gdy ktoś pisze bass (czasem z większą ilością 's') - bas ma dudnić, buczeć i kopać, a nie syczeć :P.
  • Moderator Samochody
    krzysztofer100 napisał:
    Czy warto zaufać tym "super bassowym" głośnikom z allegro za 60 zł?

    Daj sobie spokój. Fabrycznie ładowane były głośniki o jakości, jakiej nie kupisz za te pieniądze. Tak że jak ma być tanio - to zostaw to co jest, a jak ma być dobrze - to zapomnij że za jakieś niewielkie pieniądze będziesz miał "umcy -umcy" jak z subwoofera.
  • Poziom 14  
    robokop napisał:
    to zapomnij że za jakieś niewielkie pieniądze będziesz miał "umcy -umcy" jak z subwoofera.
    Właśnie chodzi w tym wszystkim o to, że to nie ma być "umcy-umcy" jak to nazwałeś, tylko delikatne wrażenie bassu, to nie ma w zimie odśnieżać samochodu ani wybijać szyb :D Tylko, żeby było trochę czuć, że gra to lepiej niż fabryczny papier :P
  • Poziom 28  
    krzysztofer100 napisał:
    Tylko, żeby było trochę czuć, że gra to lepiej niż fabryczny papier :P

    Zdziwiłbyś się jak "fabryczny papier" potrafi zdeklasować "kewlar powlekany lotniczym aluminium z ChRL" w temacie brzmienia. No, chyba że masz te głośniki po prostu zniszczone.
  • Poziom 40  
    Popieram! Fabryczne papiery zasilane samym radiem dają radę.
    Żeby zyskać odczuwalną poprawę to trzeba by wygłuszyć drzwi, nawet totalnie podstawowo.
    Można wymienić głośniki, ale to tak z 300zł minimum. Dla cudaków za 60zł szkoda roboty. Raczej więcej popsujesz niż poprawisz.
    Wymienić radio.

    Fabryczny głośnik w przygotowanych drzwiach zagra lepiej niż średniomarkowy głośnik w drzwiach standardowych ;)
    Pomijając że pewnie fabrycznemu radiu mocy braknie do napędu czegoś sensowniejszego niż fabryczne "papierzaki"
  • Poziom 14  
    Karaczan napisał:
    Żeby zyskać odczuwalną poprawę to trzeba by wygłuszyć drzwi, nawet totalnie podstawowo.
    Czyli w co musiałbym się zaopatrzyć? ;)
  • Poziom 12  
    Maty butylowe firm takich jak bitmat, GMS, Dynamat, stp.
    Pianka wygłuszająca gumowa/kauczukowa też tak jak w/w firmy.
    Upewnij się że przednie głośniki są sprawne :)
  • Poziom 14  
    ven0n napisał:
    Maty butylowe firm takich jak bitmat, GMS, Dynamat, stp.
    Pianka wygłuszająca gumowa/kauczukowa też tak jak w/w firmy.

    Od czego zacząć najpierw? Po zdjęciu boczka jak ujawni mi się cały bok drzwi to od czego najlepiej zacząć? Ile trzeba tego kupić i ile trzeba tego nałożyć aby było to w miarę dobrze zrobione, nie jakoś profesjonalnie, bo spuszczać się nad tym nie planuję, ale chociaż aby dobrze było zrobione ;)
  • Poziom 40  
    W miarę to choć 2mm Alu+Butyl na poszycie zewnętrzne. Nie trzeba się mega produkować, wkleić na duże połacie blachy by nie rezonowała. Rogi i detale można sobie darować. Zależy czego oczekujesz i ile możesz wydać.
    Otwory technologiczne i puste przestrzenie też dobrze było by zasłonić. Np przykręcić jakieś panele z grubego tworzywa. Ja dodatkowo podkleiłem tworzywo matami.
    Dystanse z mdf do zamontowania głośników mile widziane. ;)
    Boczki od wewnątrz poklejone w miejscach łączeń plastików. Doskonale wzmacnia delikatny boczek by nie rezonował. Wolne przestrzenie między boczkiem a drzwiami można wypchać gąbką, pod warunkiem że zasłoniliśmy otwory technologiczne szkieletu drzwi.

    Tu 2 fotki którymi aktualnie dysponuję ze swojej roboty. Niestety więcej aktualnie nie ma bo telefon uległ uszkodzeniu i są nie do odzyskania. Ale obrazuje najważniejszy koncept ;)
    Głośniki bassowe - Opel Astra F Głośniki bassowe - Opel Astra F

    Choć ja się trochę produkuję z tymi drzwiami...
    Ma być dobrze i co najważniejsze lekko, przy okazji względnie tanio. Autko małe, bagażnik znikomy, subwoofera nie będzie, drzwi muszą nadrobić braki.
    Lekko bo stajnia kucyków pod maską niespecjalna, a naprawdę solidne głuszenie matami i wstawki z MDF powodują znaczny wzrost wagi drzwi. No i zawiasy, ograniczniki i zamki nie dostaną tak po tyłku.
    Wygłuszone cięgna zamków i okablowanie, panel z pianki za wooferem, boczki gdzieniegdzie wzmocnione matami i piankami. Przygotowane okablowanie pod bi-amping+aktywne zwrotnice.
    Generalnie work in progress, ale efekt już jest konkretny.
    Koszt na dziś ok 250zł za parę.
  • Poziom 14  
    Karaczan napisał:
    Dystanse z mdf do zamontowania głośników mile widziane.

    Czy do pozostania przy standardowych oryginalnych papierzakach po wygłuszeniu drzwi koniecznie będzie potrzebny ten dystans z mdf?
  • Poziom 28  
    Niezbędny nie jest - dystanse takie stosuje się przy montażu głośnika o większej głębokości, niż fabryczny.
  • Poziom 40  
    Stosuje się je też do głośników dużej mocy, by solidnie je przymocować.
    Czasem do zmiany kąta mocowania głośnika, by skierować go nieprostopadle do drzwi, lub z innych dziwnych względów montażowych, niekoniecznie związanych z "głębokością" głośnika.
  • Poziom 25  
    Powiem tak, jak kupuję głośniki z nowych samochodów, często idą na złom, pewnie po wypadku. Montując takie nie potrzebuję super radia, żadnych subwooferów itp. Mało tego są przede wszystkim tanie, w cenach chińczyków, które mają moc rzędu kilowatów, oczywiście P.M.P.O. A mają o wiele lepsze parametry. Ja brałem ostatnio od skody superb, całkiem fajnie gra i efektywność wystarczająca. A po tym radio nie spodziewałbym się mocy większej nić 15W na kanał.
  • Poziom 40  
    Dlatego polecamy mu zostanie przy "fabrycznych papierzakach" ze względu właśnie na efektywność.
    A pieniądze zamiast na byle jakie głośniki, które i tak pod samym radiem nie zagrają solidnie przeznaczyć na zrobienie drzwi.
    Zrobienie drzwi nawet podstawowo, da lepszy efekt z papierzakiem i radiem niż średnie głośniki, wstawione byle jak, napędzane owymi 15W z radia.

    A w przyszłości, jakby mu było mało to może wstawić coś lepszego z małą dopałką. I nie będzie brzęczących boczków i blach ;)

    Głośniki najczęściej pierdzą nie dla tego że są za słabe, wręcz odwrotnie.
    Za słaby jest wzmacniacz radia. A sygnał przesterowany podbiciami na EQ.
    Do tego dochodzi brzęczenie i rezonanse od blach/tapicerki.
  • Poziom 25  
    Niektórzy sądzą, że to właśnie głośnik dostaje za dużo mocy bo lata jak szmata. W ogóle dla niektórych wychył membrany, to właśnie wyznacznik moc przetwornika.
    A o filtrach raczej w ogóle nie słyszeli. A szkoda, bo nawet te lipne mogą sobie dobrze grać.
  • Poziom 14  
    Dzięki za rady :) A gdzie najlepiej zaglądać za tymi matami itp? Jakieś sklepy, alledrogo czy coś takiego? ;)