Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto kupić w lekki teren?

shisouka 21 Sie 2017 19:56 10443 100
  • #31
    shisouka
    Poziom 6  
    Masz rację poniekąd,niedawno wróciłem ze znajomymi z pod namiotów-pojechaliśmy autem citroen c4 picasso.Auto wyżej zawieszone nie zajechane(zawieszenie w bdb kondycji)-kemping gdzie rozbiliśmy namioty był w lesie,pole wydawałoby się przystosowane do tego- a jednak po ostatnich ulewach teren grząski,wyjeżdżony przez inne auta i nie dość,że ugrzęźliśmy w błocie to na pozór niski krawężniki okazał się dla tego auta zmorą,która urwała tłumik w aucie.Były na tym kempingu fordy kuga,forestery, rav czwórki,freelander i żadne z tych aut nie ugrzęzło i nic sobie nie urwało.Oprócz nas prze szorował podwozie koleś w sceniku i passacie który co dziwne miał napęd na cztery koła-ale jak inni to opisali przedobrzył z gazem.
  • #32
    sebap
    Poziom 40  
    Dlaczego w kosmos? Scenic RX4 to nie taka zła propozycja, nie gnije jak nie bity i fajnie jedzie po asfalcie jak i po błocie.
  • #33
    tzok
    Moderator Samochody
    Jawi_P napisał:
    Skąd wniosek, że to będzie leśna droga zamknięta dla ruchu?
    Drogi leśne z definicji są zamknięte dla ruchu... wolno wjeżdżać tylko w drogi wyraźnie oznakowane jako drogi publiczne.
    lasy.gov.pl napisał:
    Czy mogę wjechać samochodem do lasu?

    Zasady udostępniania lasów są precyzyjnie opisane w rozdziale 5. Ustawy o lasach. Wynika z niej, że ruch motorowerem, pojazdem silnikowym (samochodem, motocyklem czy quadem), a także zaprzęgiem konnym dopuszczalny jest tylko drogami publicznymi. Każdym pojazdem można wjechać do lasu drogą leśną tylko wtedy, gdy jest wyraźnie ona oznaczona drogowskazami dopuszczającymi ruch ( np. wskazany jest kierunek i odległość dojazdu do miejscowości, ośrodka wypoczynkowego czy parkingu leśnego). Nie dotyczy to inwalidów, którzy poruszają się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb.

    Uwaga! Na drogach leśnych nie muszą być ustawione szlabany i znaki zakazujące poruszania się po nich, gdyż zakaz ten wynika wprost z zapisów ustawy o lasach. Obowiązuje on cały rok, nie tylko w okresie zagrożenia pożarowego.
  • #34
    Ricoh_220

    Poziom 35  
    Pomyśl o Suzuki Samurai
    Oto moje przygody nim.Tylko mały fragment zabawa przednia.
    Nie ukrywam iż autko to do wypadów off road , rybki , i nad wodę w celach rekreacyjnych.
    Opony w teren oczywiście tzw. Rolniki.
    Ja ze szwagrem w tym zielonym , w czarnym kuzyn testy na torze.
    Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren? Jakie auto kupić w lekki teren?
  • #35
    shisouka
    Poziom 6  
    Sądząc ze zdjęć -zabawa przednia.Powiedz mi jak z cenami części?
    Mówiąc drogi leśne miałem na myśli tylko i wyłącznie te po których poruszanie samochodem jest dozwolone.Kilkukrotnie brałem udział w wypadach na grzyby i drogi leśne po których można się poruszać upokarzały kierowców i ich "normalne auta". Dlatego zapytałem was co byście polecili na takie wypady nie będące ekstremalnym terenem,ani nie zamierzam takim samochodem jeździć na przełaj przez lasy-bez obaw.
  • #37
    shisouka
    Poziom 6  
    Radzisz żebym sugerował się ceną czy masz jakiś konkretny rocznik bądź wersje silnikową którą mógłbyś polecić? Znaczna część tych samochodów jest mocno poprzerabiana-ja jako laik nie wiem,która przeróbka jest spoko a która jest przekombinowana.Co byś radził?
  • #39
    ociz
    Moderator Samochody
    Ricoh_220 napisał:
    Pomyśl o Suzuki Samurai

    Pomyśl czy chciałbyś nim jeździć na co dzień po mieście (ja nie) bo tak zrozumiałem zamiary autora tematu.
  • #41
    shisouka
    Poziom 6  
    No właśnie-autem będę jeździł na co dzień większości po mieście-wypady za miasto w wolnym czasie,poza tym to będzie moje jedyne auto,którym będę musiał pojechać na urlop np.nad morze czy jezioro.
  • #43
    shisouka
    Poziom 6  
    Przez chwilę się zapędziłem,że byłoby super poszaleć jak wy takim samurajem.Ale realnie potrzebuje zupełnie innego auta,brzydko mówiąc "uniwersalnego"i na asfalt i w delikatny teren.Wiem co mówiła Bożena Dykiel w reklamie,że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego:-)
    Potrzebuje kompromisu między normalnym autem a terenówką.Pomożecie?
  • #44
    ociz
    Moderator Samochody
    Dlatego też zaproponowałem Forestera. Prowadzi się na asfalcie jak przeciętna osobówka a i w lekkim terenie sobie radzi, bo kto jak kto ale Subaru zna się na napędzie na 4 łapy.
  • #45
    tzok
    Moderator Samochody
    Może Opel Frontera albo Nissan Terrano? Ale z bardziej cywilnych to obejrzyj Octavię 4x4, Scenica RX4, Hyundai Santa Fe no i Forestera (brzydkie ale "niegłupie" auto), ew Legacy 4WD.
  • #46
    ociz
    Moderator Samochody
    Santa Fe porażka pod względem napędu, byle zaspa śniegu go zatrzyma gdzie zwykłe osobówki z rozpędu się przebiją.
  • #47
    shisouka
    Poziom 6  
    Jak wcześniej pisałem forester by mi odpowiadał-mógłbyś napisać coś więcej -jaki model jest godny uwagi czy z turbo czy bez,manual czy automat?Czego ewentualnie się wystrzegać(pisałeś o leciwym roczniku z gazem i dużym przebiegu)na coś jeszcze,może są jakieś typowe a łatwe w usunięciu usterki których nie należy się bać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    No popatrz a właśnie miałem zapytać o santa fe,mazde tribute
  • #48
    xray81
    Poziom 21  
    Opel frontera A dobry wybór ale tylko z silnikiem 2.8 diesel od isuzu z benzynowych do polecenia 2.2 i 2.4 ale mają swoje przypadłości no i jak to Opel lubi rudą. Ja jeżdżę Fordem Explorerem II 4.0 zagazowany pali minimum 18l gazu w lekki teren powinien dać rady ale go nie testowałem, to raczej nie dla ciebie bo utrzymanie go trochę kosztuje. Ja bym polecił ci tego Forda Mavericka w ostateczności Ładę Niva, przed zakupem Explorera zastanawiałem się nad Maverickiem ale zachorowałem na dużą amerykańską V6-tką.
  • #49
    Belialek
    Poziom 22  
    A ja proponuje pierwszą generację Kia Sportage (4x4, rama) lub Mazda Tribute.
  • #51
    sebap
    Poziom 40  
    Wszystkie z tych aut pożera rdza. Scenic RX4, jeśli nie bity to nie będzie rdzewiał.
  • #52
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Nie widzę jazdy na nadrzecznych łąkach po opadach lub wiosną. Ma być ręczne spięcie na stałe 50:50.
  • #53
    tzok
    Moderator Samochody
    Całe dzieciństwo jeździłem z ojcem po leśnych drogach i łąkach Wartburgiem, później Astrą, często z przyczepą i jakoś nie było problemu. Jak auto jest w miarę lekkie i nie jest zapakowane "po dach" to da radę. Znów nie przesadzajcie, że aby dojechać na leśny camping od razu potrzeba terenówki ze stałym napędem 4x4, autor nie szuka samochodu przeprawowego, tylko miejskiego z nieco większym prześwitem i (być może) napędem na 4 koła.
  • #54
    conrad9210
    Poziom 21  
    Cześć, Zgadzam się tym co napisał kolega Tzok. Miałem kiedy Vectrę A 1.8 benzyna. Była ona fabrycznie dość wysoka i nie raz po leśnych/polnych drogach nią jeździłem i sam się dziwiłem, że dawała rade. Dlatego proponował bym dla kolegi Shisouka skupić się na jakimś aucie fabrycznie wysokim i w dobrej kondycji technicznej. Resztę nadrobi się techniką jazdy i zdrowym rozsądkiem.
    Pozdrawiam
  • #55
    shisouka
    Poziom 6  
    Dokładnie oto mi chodzi-auto z większym prześwitem mile widziane 4x4 ale to nie obowiązek,jak wspominałem c4 picasso ma spory prześwit a na grząskim leśnym kempingu poległ(trzy osoby,namioty itp)być może za bardzo dociążone,jak przód ugrzązł to było po jeździe dlatego napisałem,że fajnie by było jakby odpychało się czterema łapami.Parę razy z kolegą byliśmy na rybach jego suzuki baleno hatchback 1.3 w benzynie-było dość sporo błota koleiny i auto dawało radę może dlatego,że nie było zbyt przeciążone.Jak wspominałem będę jeździł na kemping w różne miejsca z różnym podłożem i na pewno trochę obciążony dlatego napęd 4x4 byłby mile widziany.

    Dodano po 10 [minuty]:

    W naszym klimacie trudno trafić z pogodą ja będąc pod namiotem trafiłem na tydzień deszczowy i tydzień w miarę umiarkowany.Pole namiotowe wyglądało jak bajoro na Woodstocku.
  • #56
    js777
    Poziom 11  
    Miałem kiedyś Forda Fusiona - taka podniesiona Fiesta. Duży prześwit jak na auto do miasta. Ale to niestety pociąga za sobą kłopot w postaci wysoko położonego środka ciężkości. Tył w zimę latał jak szalony na zakrętach przy takim lekkim samochodzie :-? Ale autko ciekawe. Nie bałem się nim wjechać na pole drogi.
  • #57
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Każde auto 2wd w błocie nie pojedzie, w lesie ok śmiga ale na ryby np.nad Odrę bym sie nie puścił po deszczu. Śliskie błotko naniesione z wodą przy wylewach i du... w krzakach.
  • #58
    js777
    Poziom 11  
    Nawet napęd 4WD czy AWD bez blokady deferencji mostów nie daje gwarancji wyjechania z większego błotka.
  • #59
    shisouka
    Poziom 6  
    Dokładnie- bywało tak, że przyjechaliśmy w w normalną pogodę a później padało i trzeba było uciekać z rybek zanim byśmy ugrzęźli.Jak mocno popadało to pomimo,że baleno jest lekkim samochodem miało nie lada problemy żeby wyjechać.Za niskie zaczynało szorować na szczęście o trawę i zakopywała się w błocie trzeba było czasami pomagać wypychając.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ale blokadę dyferencjału znajdę w typowej terenówce prawda? W aucie typu SUV,czy podniesionym kombi z napędem na cztery koła raczej tej opcji nie znajdę?
  • #60
    js777
    Poziom 11  
    shisouka napisał:
    Ale blokadę dyferencjału znajdę w typowej terenówce prawda? W aucie typu SUV,czy podniesionym kombi z napędem na cztery koła raczej tej opcji nie znajdę?
    Cyto


    To już raczej domena terenówek przez duże T. Podobnie jak reduktor.