Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.6 BFQ bez LPG - Błąd check engine i EPC

kubas10 21 Sie 2017 16:15 414 17
  • #1 21 Sie 2017 16:15
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, od dłuższego czasu walczę ze skodą. Raz na jakiś czas po uruchomieniu silnika bądź podczas jazdy pojawiają się EPC i następuje spadek mocy. Błędy:

    17950 potencjometr nastawnika przepustnicy - anormalny sygnał;
    17698 czujnik temperatury chłodziwa na wyjściu chłodnicy - sygnał za wysoki;
    17987 jednostka sterująca przepustnicy - nieprawidłowa adaptacja;
    17953 zasterowanie przepustnicy - nieprawidłowe działanie;
    17973 jednostka sterująca przepustnicy - dolna granica nie została osiągnięta;
    16486 miernik masy powietrza - sygnał za niski;
    17579 potencjometr 2 nastawnika przepustnicy- anormalny sygnał;
    17851 czujnik systemu recyrkulacji spalin - sygnał za niski;
    17811 system recyrkulacji spalin - odchylenie regulacji pomiędzy wartością zadaną i rzeczywistą;

    W przeciągu kilku miesięcy wymieniane było:

    EGR, cewka + świece i przewody, przepływomierz, przepustnica + adaptacja, kostka stacyjki i akumulator i przekaźnik główny (oryginalny).

    Wydaje mi się że problem pojawia się w wspólnym zasilaniu tych elementów, ale skończyły mi się już pomysły. Czasem zwraca jeszcze błąd "przekaźnik główny nieprawidłowe działanie" - nawet po wymianie na nowy oryginalny.

    Co z tym fantem zrobić ?

  • #2 21 Sie 2017 16:21
    sulof1601
    Poziom 23  

    Witam.Koniecznie do sprawdzenia zasilenie i masy sterownika silnika.

  • #3 21 Sie 2017 16:35
    kubas10
    Poziom 25  

    Jest jakieś wspólne zasilanie przepustnicy , EGR-a, przepływomierza i czujnika temperatury na wyjściu chłodnicy ?

  • #4 21 Sie 2017 16:45
    sulof1601
    Poziom 23  

    Nie wspólnego zasilania nie ma,EGR ma jedno poza sterownikiem z przekaźnika i przepływomierz też ma zasilanie z innego przekaźnika ale reszta przewodów idzie bezpośrednio do lub ze sterownika silnika.Te po przekaźniku mają 12V a pozostałe To albo 5V albo masa albo sygnał.

  • #5 22 Sie 2017 14:52
    kubas10
    Poziom 25  

    Wczoraj skasowałem wszystkie błędy i jeździłem i było ok, dzisiaj po uruchomieniu silnika zapalił się check i tylko jeden błąd:

    17851 czujnik systemu recyrkulacji spalin - sygnał za niski;

    A może któryś z elementów wykonawczych powoduje w/w awarie ? np. EGR chodź był wymieniany...

  • #6 22 Sie 2017 14:56
    matimon22
    Poziom 25  

    A zaglądałeś do wtyczek ECU jak i do niego samego? Może jest "zielony"...

  • #7 22 Sie 2017 15:56
    kubas10
    Poziom 25  

    Sterownik otwierałem i jest ok.

  • #8 22 Sie 2017 16:31
    sulof1601
    Poziom 23  

    Każdy sterownik po otwarciu jest ok.Sprawdź podstawowe parametry nie sugeruj się kodami błędów.Masz też funkcję odczytu napięcia sterownika możesz sprawdzić,bloki pomiarowe;przepływka?,EGR?,Przepustnica?...............więcej danych potrzeba.

  • #9 22 Sie 2017 16:36
    kubas10
    Poziom 25  

    Potrzebowałbym schemat silnika bo akurat skończyła mi się licencje na hgs-data i nie mam do końca miesiąca. Jak odczytać napięcia sterownika ?

  • #10 22 Sie 2017 16:43
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Bloki pomiarowe.
    Będzie też tam widać sygnał z EGR.
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?
    Sprawdzić instalację między EGR a ECU.

  • #12 22 Sie 2017 18:04
    kubas10
    Poziom 25  

    grala1 napisał:
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?


    Tak, po wymianie EGR robiłem adaptację, przed jego wymianą podczas lekkiego przyspieszania silnik poszarpywał.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    sulof1601 napisał:
    Schemat silnika??????


    Co w tym jest tak nadzwyczajnego że tyle użyłeś znaków zapytań ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Bloki pomiarowe.
    Będzie też tam widać sygnał z EGR.
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?
    Sprawdzić instalację między EGR a ECU.


    A co z resztą błędów ? Na przepustnicy też widać że raz na jakiś czas nie ma napięcia, na przepływomierzu...

  • #13 22 Sie 2017 18:17
    sulof1601
    Poziom 23  

    Mmm sorry tak mi się wcisnęło.....a do czego Ci potrzebny schemat silnika?które zasilanie ginie?jest brak sygnału czy 12V?co z przepływomierzem?również ginie sygnał?

  • #14 22 Sie 2017 18:55
    kubas10
    Poziom 25  

    Chciałbym sprawdzić pod obciążeniem wszystkie "plusy" i "masy" bo usterka u mnie to prawdopodobnie brak jakiegoś zasilania przy ECU. Nie może być uszkodzony egr, przepustnica, i przepływomierz na raz !

  • #15 22 Sie 2017 19:01
    sulof1601
    Poziom 23  

    Oczywiście że nie.Wprowadź model swojego sterownika i dopisz pin out i powinieneś znaleźć wszystkie zasilania i masy.

  • #16 22 Sie 2017 20:43
    kubas10
    Poziom 25  

    Nie rozumiem..., dane skody to octavia I kombi, 1.6 BFQ, sterownik na siemens.

  • #18 04 Wrz 2017 18:56
    kubas10
    Poziom 25  

    Problemem okazała się przetarta wiązka pod akumulatorem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME