Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1.6 BFQ bez LPG - Błąd check engine i EPC

kubas10 21 Aug 2017 16:15 6552 17
Texa Poland
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, od dłuższego czasu walczę ze skodą. Raz na jakiś czas po uruchomieniu silnika bądź podczas jazdy pojawiają się EPC i następuje spadek mocy. Błędy:

    17950 potencjometr nastawnika przepustnicy - anormalny sygnał;
    17698 czujnik temperatury chłodziwa na wyjściu chłodnicy - sygnał za wysoki;
    17987 jednostka sterująca przepustnicy - nieprawidłowa adaptacja;
    17953 zasterowanie przepustnicy - nieprawidłowe działanie;
    17973 jednostka sterująca przepustnicy - dolna granica nie została osiągnięta;
    16486 miernik masy powietrza - sygnał za niski;
    17579 potencjometr 2 nastawnika przepustnicy- anormalny sygnał;
    17851 czujnik systemu recyrkulacji spalin - sygnał za niski;
    17811 system recyrkulacji spalin - odchylenie regulacji pomiędzy wartością zadaną i rzeczywistą;

    W przeciągu kilku miesięcy wymieniane było:

    EGR, cewka + świece i przewody, przepływomierz, przepustnica + adaptacja, kostka stacyjki i akumulator i przekaźnik główny (oryginalny).

    Wydaje mi się że problem pojawia się w wspólnym zasilaniu tych elementów, ale skończyły mi się już pomysły. Czasem zwraca jeszcze błąd "przekaźnik główny nieprawidłowe działanie" - nawet po wymianie na nowy oryginalny.

    Co z tym fantem zrobić ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Koniecznie do sprawdzenia zasilenie i masy sterownika silnika.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Jest jakieś wspólne zasilanie przepustnicy , EGR-a, przepływomierza i czujnika temperatury na wyjściu chłodnicy ?
  • Texa Poland
  • #4
    sulof1601
    Level 26  
    Nie wspólnego zasilania nie ma,EGR ma jedno poza sterownikiem z przekaźnika i przepływomierz też ma zasilanie z innego przekaźnika ale reszta przewodów idzie bezpośrednio do lub ze sterownika silnika.Te po przekaźniku mają 12V a pozostałe To albo 5V albo masa albo sygnał.
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    Wczoraj skasowałem wszystkie błędy i jeździłem i było ok, dzisiaj po uruchomieniu silnika zapalił się check i tylko jeden błąd:

    17851 czujnik systemu recyrkulacji spalin - sygnał za niski;

    A może któryś z elementów wykonawczych powoduje w/w awarie ? np. EGR chodź był wymieniany...
  • #6
    matimon22
    Level 25  
    A zaglądałeś do wtyczek ECU jak i do niego samego? Może jest "zielony"...
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    Sterownik otwierałem i jest ok.
  • #8
    sulof1601
    Level 26  
    Każdy sterownik po otwarciu jest ok.Sprawdź podstawowe parametry nie sugeruj się kodami błędów.Masz też funkcję odczytu napięcia sterownika możesz sprawdzić,bloki pomiarowe;przepływka?,EGR?,Przepustnica?...............więcej danych potrzeba.
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Potrzebowałbym schemat silnika bo akurat skończyła mi się licencje na hgs-data i nie mam do końca miesiąca. Jak odczytać napięcia sterownika ?
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Bloki pomiarowe.
    Będzie też tam widać sygnał z EGR.
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?
    Sprawdzić instalację między EGR a ECU.
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    grala1 wrote:
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?


    Tak, po wymianie EGR robiłem adaptację, przed jego wymianą podczas lekkiego przyspieszania silnik poszarpywał.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    sulof1601 wrote:
    Schemat silnika??????


    Co w tym jest tak nadzwyczajnego że tyle użyłeś znaków zapytań ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    grala1 wrote:
    Bloki pomiarowe.
    Będzie też tam widać sygnał z EGR.
    Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?
    Sprawdzić instalację między EGR a ECU.


    A co z resztą błędów ? Na przepustnicy też widać że raz na jakiś czas nie ma napięcia, na przepływomierzu...
  • #13
    sulof1601
    Level 26  
    Mmm sorry tak mi się wcisnęło.....a do czego Ci potrzebny schemat silnika?które zasilanie ginie?jest brak sygnału czy 12V?co z przepływomierzem?również ginie sygnał?
  • #14
    kubas10
    Level 25  
    Chciałbym sprawdzić pod obciążeniem wszystkie "plusy" i "masy" bo usterka u mnie to prawdopodobnie brak jakiegoś zasilania przy ECU. Nie może być uszkodzony egr, przepustnica, i przepływomierz na raz !
  • #15
    sulof1601
    Level 26  
    Oczywiście że nie.Wprowadź model swojego sterownika i dopisz pin out i powinieneś znaleźć wszystkie zasilania i masy.
  • #16
    kubas10
    Level 25  
    Nie rozumiem..., dane skody to octavia I kombi, 1.6 BFQ, sterownik na siemens.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    Problemem okazała się przetarta wiązka pod akumulatorem.