Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 99 benzyna P0505,P0100 - Faluje na niskich obrotach, brak mocy

qran 21 Aug 2017 18:59 1224 4
  • #1
    qran
    Level 13  
    Witajcie!

    Auto: Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja
    Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg.

    Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (należało trzymać gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej).
    Kolektor dolotowy szczelny, króćce przedmuchane, przewody podciśnienia okey, EGR chyba delikatnie puszcza (uszczelniony nie sprawdzony).

    Silnik "gubi" wtryski - wstępna diagnoza na podst. wskazań z centralki LPG. Wtryski po przekroczeniu 1200..1300obr przestają się otwierać (brak sygnału z ECU). Wypadają (nie są załączane) wtryski w kolejności "losowej" np:
    1 x x 4
    x 2 3 4
    x 2 3 x
    Zrobiłem test odcinając 4ty wtrysk od centralki z gazem i podłączając diodę z rezystorem pomiędzy +12 a przewód z ECU - dioda cyklicznie przestaje błyskać przez dłuższą chwilę. Na pozostałych wtryska zapewne dzieje się podobnie.

    Na nieobciążonym silniku dodanie gazu powoduje wzrost prędkości obrotowej, wtryski zaczynają wypadać, obroty spadają, wtryski zaczynają działać, obroty rosną itd itd.

    Brak mocy na wyższych obrotach przy jeździe, szarpie.


    Przepływomierz 5wk9 606 nowy (zamiennik AutoLog, na starym było identycznie).
    Czujnik położenia wału korbowego 90 520 856 rezystancja ok 500ohm, reaguje na dokładanie magnesu.
    Zawór EGR zdjąłem, nie czyściłem w środku bo nie był zarośnięty, uszczelka i flansze wyczyszczone, posmarowane pastą do wydechów, skręcone.


    z OpelScanner:
    P0505: Idle Air Control Voltage High - Present (zaraz po odpaleniu)
    czasem P0100: Mass Air Flow Sensor Voltage Low - Not Present

    Mass air flow sensor 1.04 .. 1.28V
    Mass air flow 18 .. 20kg/h
    RPM 1100
    Intake air temp 29


    Mam wspomniany OpelScanner, interfejs od gazu, mierniki, oscyloskop.
    Pomocy!!
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Najprawdopodobniej padł sterownik silnika, drogi interes. Są mocowane za blisko silnika (dokładniej są do niego dokręcone) i temperatura je wykańcza.
  • #3
    qran
    Level 13  
    sebap dzięki za szybką odpowiedź!

    Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar.
    Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego kapturka koło tłoczka. Wysypała się ze środka jakby ceramiczna(?) uszczelka. Zrobiłem wstępny test z zpaćkanym kapturkiem akrylem uniwersalnym ale nic to nie dało. Jutro jeszcze zrobię test z zaślepką z blachy (akryl i zaślepka w celach diagnostycznych, EGR i tak do wymiany).

    Ta szczelina nie jest jakoś specjalnie duża i stawia opór przy dmuchaniu bezpośrednio w zawór.


    Dziś dodatkowo zrobiłem mały test czujnika spalania stukowego (silnik metalicznie stuka) stukając w niego i w okolicy pilnikiem metalowym - na wykresach z OpelScanner nic nie pokazało. Można go sprawdzić bezpośrednio oscyloskopem? Jeżeli tak to jak (jakaś rozpiska wtyczki by się przydała)?

    Jutro jeszcze sprawdzę czujnik położenia na rozrządzie.


    Czy lewe powietrze przez EGR tłumaczy brak mocy przez zanik sygnałów na wtryskach? Czy to normalne że ECU nawet z błędami (ale nie uszkodzony) tak się zachowuje?

    Jeżeli przepływomierz pokazuje poprawne wartości, czujniki położenia wałów będą okey i nie będzie nieszczelności w układzie dolotowym to czy to jest dobry moment żeby zakupić ECU? Czy wymiana ECU na inny z silnika X18XE1 wymaga jakiś dodatkowych zabiegów (adaptacja? wgrywanie map? o losie..)?
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Musi być komplet z Immo ale są firmy, które naprawiają.
  • #5
    qran
    Level 13  
    Ponowię pytania bo są ważne:

    Dziś dodatkowo zrobiłem mały test czujnika spalania stukowego (silnik metalicznie stuka, niedawno ECU wypluł jednorazowo błąd tego czujnika) stukając w niego i w okolicy pilnikiem metalowym - na wykresach z OpelScanner nic nie pokazało. Można go sprawdzić bezpośrednio oscyloskopem? Jeżeli tak to jak (jakaś rozpiska wtyczki by się przydała)?
    Przejrzałem na szybko zdjęcia czujników i są one w większości 2 przewodowe, w wersjach z 3 pinową wtyczką jeden pin jest nieużywany. Czyli jeżeli podłączę oscyloskop to przy pukaniu czujnik powinien generować napięcie (jak to piezoelektryk), tak?

    Czy lewe powietrze przez EGR tłumaczy brak mocy przez zanik sygnałów na wtryskach? Czy to normalne że ECU nawet z błędami (ale nie uszkodzony) tak się zachowuje?

    Dodatkowo:
    czy znacie jakieś godne polecenia firmy naprawiające ECU?