Witajcie!
Auto: Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja
Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg.
Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (należało trzymać gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej).
Kolektor dolotowy szczelny, króćce przedmuchane, przewody podciśnienia okey, EGR chyba delikatnie puszcza (uszczelniony nie sprawdzony).
Silnik "gubi" wtryski - wstępna diagnoza na podst. wskazań z centralki LPG. Wtryski po przekroczeniu 1200..1300obr przestają się otwierać (brak sygnału z ECU). Wypadają (nie są załączane) wtryski w kolejności "losowej" np:
1 x x 4
x 2 3 4
x 2 3 x
Zrobiłem test odcinając 4ty wtrysk od centralki z gazem i podłączając diodę z rezystorem pomiędzy +12 a przewód z ECU - dioda cyklicznie przestaje błyskać przez dłuższą chwilę. Na pozostałych wtryska zapewne dzieje się podobnie.
Na nieobciążonym silniku dodanie gazu powoduje wzrost prędkości obrotowej, wtryski zaczynają wypadać, obroty spadają, wtryski zaczynają działać, obroty rosną itd itd.
Brak mocy na wyższych obrotach przy jeździe, szarpie.
Przepływomierz 5wk9 606 nowy (zamiennik AutoLog, na starym było identycznie).
Czujnik położenia wału korbowego 90 520 856 rezystancja ok 500ohm, reaguje na dokładanie magnesu.
Zawór EGR zdjąłem, nie czyściłem w środku bo nie był zarośnięty, uszczelka i flansze wyczyszczone, posmarowane pastą do wydechów, skręcone.
z OpelScanner:
P0505: Idle Air Control Voltage High - Present (zaraz po odpaleniu)
czasem P0100: Mass Air Flow Sensor Voltage Low - Not Present
Mass air flow sensor 1.04 .. 1.28V
Mass air flow 18 .. 20kg/h
RPM 1100
Intake air temp 29
Mam wspomniany OpelScanner, interfejs od gazu, mierniki, oscyloskop.
Pomocy!!
Auto: Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja
Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg.
Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (należało trzymać gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej).
Kolektor dolotowy szczelny, króćce przedmuchane, przewody podciśnienia okey, EGR chyba delikatnie puszcza (uszczelniony nie sprawdzony).
Silnik "gubi" wtryski - wstępna diagnoza na podst. wskazań z centralki LPG. Wtryski po przekroczeniu 1200..1300obr przestają się otwierać (brak sygnału z ECU). Wypadają (nie są załączane) wtryski w kolejności "losowej" np:
1 x x 4
x 2 3 4
x 2 3 x
Zrobiłem test odcinając 4ty wtrysk od centralki z gazem i podłączając diodę z rezystorem pomiędzy +12 a przewód z ECU - dioda cyklicznie przestaje błyskać przez dłuższą chwilę. Na pozostałych wtryska zapewne dzieje się podobnie.
Na nieobciążonym silniku dodanie gazu powoduje wzrost prędkości obrotowej, wtryski zaczynają wypadać, obroty spadają, wtryski zaczynają działać, obroty rosną itd itd.
Brak mocy na wyższych obrotach przy jeździe, szarpie.
Przepływomierz 5wk9 606 nowy (zamiennik AutoLog, na starym było identycznie).
Czujnik położenia wału korbowego 90 520 856 rezystancja ok 500ohm, reaguje na dokładanie magnesu.
Zawór EGR zdjąłem, nie czyściłem w środku bo nie był zarośnięty, uszczelka i flansze wyczyszczone, posmarowane pastą do wydechów, skręcone.
z OpelScanner:
P0505: Idle Air Control Voltage High - Present (zaraz po odpaleniu)
czasem P0100: Mass Air Flow Sensor Voltage Low - Not Present
Mass air flow sensor 1.04 .. 1.28V
Mass air flow 18 .. 20kg/h
RPM 1100
Intake air temp 29
Mam wspomniany OpelScanner, interfejs od gazu, mierniki, oscyloskop.
Pomocy!!