Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Coupe III GK - Samochód natychmiast gaśnie na zimnym silniku

21 Sie 2017 21:24 1053 6
  • Poziom 2  
    Witam! :)

    Posiadam samochód Hyundai Coupe, rocznik 2004 z silnikiem 2,0 o mocy 143km - benzyna + gaz (instalacja PRINSa).
    2 miesiące temu pojawił się następujący problem: auto po odpaleniu falowało na obrotach i gasło (samochód zawsze odpalany jest na benzynie)- jedynie po dodaniu gazu przez ok. kilkanaście sekund udało się rozgrzać silnik na tyle, że chodził już normalnie, bo początkowo nie dało się jeździć - przerywał i gasł.

    Na ciepłym silniku auto chodzi prawidłowo - zarówno na gazie jak i na benzynie.
    Trafiło ono już do kilku mechaników - brak błędów w komputerze, wyczyszczono przepustnicę, sprawdzono silniczek krokowy, kolektor, sondę lambda, wymieniono świece i kable zapłonowe. Ponadto sprawdzono ciśnienie pompy - prawidłowe. Mechanik twierdzi też, że przepływomierz jest dobry, choć sugerował dalsze jego sprawdzenie, mówił też, że czujniki są dobre - aczkolwiek nie mam pewności czy je w jakikolwiek sposób sprawdził.

    Obecnie wyłączono gaz, auto jeździ tylko na benzynie przez co: zapala i od razu gaśnie (już nie faluje tak drastycznie a minimalnie), czasem za którymś razem samo zaskoczy, lecz zazwyczaj trzeba dodać gazu i już pracuje równo. Zdarza się też, że zapali - wejdzie na wyższe obroty spadnie nisko dławiąc się i wskoczy na prawidłowe, ale to tylko gdy stało maksymalnie kilka godzin.
    Sugerowano, że problemem może być sterownik silnika lub instalacja gazowa, że może w jakiś sposób zakłócać pracę na benzynie - stąd pomysł żeby jeździć tylko na benzynie przez jakiś czas, jednak po przejechaniu połowy baku efektów brak.
    Czy macie jakikolwiek pomysł jak to naprawić? Co to może być?

    Wszyscy mnie zbywają, bo przecież auto na gaz to do gazownika - ci nie chcą, bo na gazie auto pracuje równo (przełącza się dopiero po rozgrzaniu). Jedyne co wiem to to, że auto dostaje złą mieszankę paliwa na zimnym silniku.... ASO też umywa ręce i twierdzą, że co najwyżej mogą sprawdzić zawory... :| Dostępu do sterownika silnika też nie mają żeby sprawdzić czy działa prawidłowo a mogą jedynie wgrać na nowo "ustawienia gazu" - nie jestem pewna czy ujęłam to w odpowiedni sposób.... :oops:
    Półtora miesiąca trwało już sprawdzanie samochodu, który nie ma żadnych innych problemów technicznych i mnóstwo pieniędzy dla ludzi, którzy nie wiedzą co robią.
    Jesteście w stanie coś poradzić?
  • Poziom 17  
    Może nagar na zaworach? Mialem identyczne przypadki w silnikach vw głównie 1,4.
    Sprawę zawsze rozwiązywało wlanie specjalnego czyściwa do baku do czyszczenia zaworów. Może warto zacząć od tego, butelka kosztuje chyba 25zl
  • Poziom 2  
    Dzięki wielkie na pewno spróbuję i dam znać czy pomogło! :D :D :D :D
  • Poziom 17  
    Tylko pamiętaj, że na efekty musisz poczekać do momentu wypalenia calego baku ;)
  • Poziom 2  
    A możesz polecić jakiś środek? Bo szukam i widzę tylko dodatki do silnika jak Ceramizer itp. i jakieś środki do baku, które mają wyczyścić wtryski (chyba, że o te chodzi)?
  • Poziom 2  
    Niestety, póki co - nic nie pomogło (choć dopiero pół baku przejechane na specyfiku specjalnym do benzyny z gazem). Załączam filmik - najpierw auto pali i od razu gaśnie, później je gazuję żeby załapało, a na końcu widać jak leci z obrotów, ale w końcu samo wskakuje na właściwe i już nie gaśnie.