Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra b "99 - zwarcie wtyczki od sterownika ecu

22 Sie 2017 00:50 2616 14
  • Poziom 9  
    Witajcie, przy odpinaniu wtyczek od sterownika ECU przez przypadek jeden pin z wtyczki A1 zwarł do masy , teraz auto nie pali -nie ma iskry , nie ma teraz napięcia na tym pinie, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki , nie mogę znaleźć tego przewodu w tablicy z bezpiecznikami - chciałem go przedzwonić . Szukając w internecie zastanawiam się teraz czy nie idzie do immobilisera i czy go nie uszkodziłem .
    Z wtyczki wychodzi czerwony przewód, następnie przechodzi przez skrzynkę przekaźników nad pompą hamulcową - tam jest łączony z czarnym przewodem (i jeszcze jednym czerwonym) i ten czarny idzie do środka auta , tylko nie mogę go znajść.
    Proszę o pomoc , czy ma ktoś opis wyprowadzeń tej wtyczki , czy mógł się uszkodzić immobiliser.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Totalny brak danych, jaki silnik, jaki sterownik i który dokładnie pin. Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, bo pewnie tam jest kłopot. Przewód czerwony, sugerowałby staly plus, ale to połączenie z czarnym już nie koniecznie. Podaj dokładnie dane, a my Tobie powiemy od czego jest ten przewód.
  • Moderator Samochody
    Jeśli przechodzi przez skrzynkę nad pompą hamulcową to pewnie idzie do stacyjki. Nie chce mi się grzebać w schematach. Bezpieczniki w kokpicie sprawdzone?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Silnik to X16XEL ,sterownik to Delko a numeru pina nie znam dokładnie , miałem wykręcony sterownik jak robiłem zdjęcia ale nr pina nie zapisałem.
    Dołączam zdjęcia , zwarcie zrobiłem do masy pinem oznaczonym na zdjęciu jako 1 ( tam był jakiś plus bo zwarłem do masy a teraz nie ma ) i jeszcze ewentualnie gdzie biegnie pin oznaczony jako 2.
    Niestety wtyczkę mam uszkodzoną a akumulatora nie odpiąłem .
    To jest wtyczka A1 , dolna.opel vectra b "99 - zwarcie wtyczki od sterownika ecu opel vectra b "99 - zwarcie wtyczki od sterownika ecu opel vectra b "99 - zwarcie wtyczki od sterownika ecu
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Mistrzuniu, na mój gust, to przykręciłeś hybrydę do góry nogami i na siłę wtyczki próbowałeś wpinać.
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    Mistrzuniu, na mój gust, to przykręciłeś hybrydę do góry nogami i na siłę wtyczki próbowałeś wpinać.


    wtyczki wpinałem prawidłowo , sterownik odkręcałem dopiero teraz po zwarciu.
  • Poziom 38  
    Coś Ty robił z tą wtyczką że tak wygląda?
  • Poziom 43  
    Sprawdz wszystkie bezpieczniki w kabinie.
  • Poziom 9  
    Napisałem, że sprawdziłem.
  • Admin grupy Samochody
    Kolego podaj nr pinu uszkodzonego z tej wtyczki. Będzie prościej.
  • Poziom 9  
    No wiec co się okazało...wpiąłem wtyczkę A1 odwrotnie, zwracam honor koledze "robokop" , dałbym sobie rękę uciąć, że wpiąłem dobrze.
    I teraz tak: po założeniu prawidłowo nie pali ,ale po podaniu plusa na przewód którym zrobiłem zwarcie wszystko działa - samochód pali. Cud, że się nie spalił komputer, tym bardziej że jak była wtyczka źle założona to też podawałem plusa na ten przewód.
    Po sprawdzeniu pin którego zawarłem to nr 3 (łączy się z pinem nr 18 - dwa czerwone przewody które idą do puszki z przekaźnikiem nad pompą hamulcową i łączą się z czarnym przewodem którego nie mogę znaleźć).
    Na razie jeżdżę z podpietym na stałe plusie do pina 3 ale proszę o informację gdzie idzie przewód z pina 3 i ewentualnie z pina 5 bo on też jest na wtyczce "goły ",jest to wtyczka A1.
  • Moderator Samochody
    pin_eska napisał:
    No wiec co się okazało...wpiąłem wtyczkę A1 odwrotnie, zwracam honor koledze "robokop" , dałbym sobie rękę uciąć, że wpiąłem dobrze.
    Moderator może i nie wie wszystkiego, ale trochę w życiu widział - a taki przypadek jak najbardziej.
    pin_eska napisał:
    I teraz tak: po założeniu prawidłowo nie pali ,ale po podaniu plusa na przewód którym zrobiłem zwarcie wszystko działa - samochód pali

    Standard. Masz sterownik do naprawy teraz - w środku upalony jest drucik.
  • Admin grupy Samochody
    Robert przy spalonym druciku nie odpalił by.
    Brakuje stałego plusa. Pin 3 i 18.
    Bezpiecznik się spalił :)
  • Moderator Samochody
    Piotrek, nie chce mi się grzebać w papierach, ale ten "upalony" pin, to chyba sterowanie przekaźnika pompy i czegoś tam jeszcze - stąd zasilenie go od tyłka strony przywraca działanie auta.
    pin_eska napisał:
    Po sprawdzeniu pin którego zawarłem to nr 3 (łączy się z pinem nr 18 - dwa czerwone przewody które idą do puszki z przekaźnikiem nad pompą hamulcową i łączą się z czarnym przewodem którego nie mogę znaleźć).
    Możliwości są dwie - albo te przewody łączą się tam jeden, miejsce połączenia zawinięte jest czarną taśmą, albo idą do znajdującego się tam przekaźnika i na nim się "schodzą"
  • Poziom 9  
    Gdzie idzie ten czarny przewód z pina 3 i 18.
    Idzie gdzieś wiazką na dół w okolice drążka kierowniczego ale nie wiem czy wchodzi do środka auta bo tam nie widać.
    Przedzwonię wszystkie przewody przy bezpiecznikach, przy kierownicy tam gdzie gniazdo diagnostyczne, przedzwonilem wszystkie a nie tylko czarne i nie znalazłem.
    Może ktoś ma schemat ?