Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Indesit SIXL106EU (80464130100) - Wymiana łożyska

BOSSMAN26 22 Sie 2017 11:34 573 4
  • #1 22 Sie 2017 11:34
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    Witam,
    drodzy państwo chciałbym spróbować wymienić łożysko w wyżej wymienionej pralce, moje pytanie jest następujące, jak się do tego zabrać.
    1. Jak rozebrać bęben, a później go złożyć/uszczelnić żeby był suchy?
    2. Jakie łożyska i gdzie kupić?
    3. Czy odłączając kable muszę po ponownym podłączeniu wszystkiego działać coś z softem/komputerem?

    Koszt wymiany całego zespołu piorącego (bębna) to ok. 700zł, więc uważam że warto spróbować - pralka pomijając łożysko jest w 100% sprawna.
    Z góry dziękuje za pomoc.

    0 4
  • #2 26 Sie 2017 13:17
    jurek54
    Poziom 13  

    Witam.
    1. Kolego, w tej pralce jest zbiornik klejony, "nierozbieralny", ale są sposoby, by był on rozbieralny i była możliwość wymiany łożysk i uszczelniacza-warunek: nieuszkodzona oś bębna. Temat poruszany wielokrotnie na tym forum, wystarczy poszukać.
    2. Jak już rozbierzesz i wymontujesz stare, będziesz wiedział. Kupisz w sklepach z częściami AGD, metalowych , motoryzacyjnych. Kupuj łożyska dobrej jakości np. SKF.
    3. Podłączasz, tak jak odłączyłeś i to wszystko.

    0
  • #3 27 Sie 2017 10:18
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    jurek54 napisał:
    warunek: nieuszkodzona oś bębna. Temat poruszany wielokrotnie na tym forum, wystarczy poszukać.
    Jak zweryfikować czy oś nie została uszkodzona? Czy są jakieś sprawdzone sposoby na rozebranie bębna - wiem w miejscu klejenia należy go rozpołowić/rozciąć, ale czy są jakieś wypróbowane metody?

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Sie 2017 23:57
    jurek54
    Poziom 13  

    BOSSMAN26 napisał:
    Czy są jakieś sprawdzone sposoby na rozebranie bębna
    Chyba miałeś na myśli zbiornik. Bęben, to ta część, która się obraca w środku. Sprawdzone metody na pewno są. Ja pozostaję przy swojej, sprawdzonej i taniej. Najpierw w koło, na rancie klejenia zbiornika, nawiercam co 10cm otwory 4mm. Następnie, brzeszczotem piłki do metalu, rozcinam powoli zbiornik, wzdłuż linii klejenia, uważając by nie uszkodzić grzałki (można ją uprzednio wymontować). Po rozpołowieniu zbiornika, wybijam ostrożnie, bęben z ośką. Piszę ostrożnie, by nie uszkodzić gwintu (nakręcam na oś nakrętkę i pobijam poprzez twardy, drewniany klocek). Następnie, sprawdzam stan ośki, czy obsada łożysk jest gładka i czy mosiężny pierścień, nie ma uszkodzeń i da się wypolerować do gładkości, co jest warunkiem uszczelnienia łożyskowania. Gdyby ośka była była uszkodzona, można pokusić się o jej remont u ślusarza-tokarza. Podraża to koszt remontu, ale dalej jest to opłacalne. Dalej, wybijam uszczelniacz i oba łożyska, zakupuję dokładnie takie same, dobrej jakości. Montuję w odwrotnej kolejności, smarując przy tym uszczelniacz, dedykowanym smarem. Obie połówki zbiornika składam na silikon dekarski. Całość skręcam śrubami M4x20+podkładki+nakrętka. To tak w skrócie. Może ktoś uznać, że to chałupnicza robota i zapewne taką jest, ale jest też metodą skuteczną i stosunkowo tanią w porównaniu do zakupu nowego zespołu piorącego. Kilkunastu osobom z mojego najbliższego otoczenia, pomogłem w ten sposób uratować pralki przed złomowaniem. Jak do tej pory, reklamacji nie było.

    0
  • #5 28 Sie 2017 22:55
    bse-bse
    Poziom 13  

    Jedyna dająca 100% pewności naprawa polega na przecięciu, a następnie pospawaniu lub zgrzaniu całości. Oczywiście profesjonalny warsztat robi to w miejscu oryginalnego zgrzewu. W warunkach domowych taka naprawa raczej jest nieopłacalna, ale są jakiś chałupnicze metody, które czasem skutkują dłużej, a czasem w ogóle i potem dostajemy do spawania. Na ponad 3 tysiące napraw nigdy nie doszło rozszczelnienia. Tak że masz dwie opcje naprawy. 1 to robić samemu, może się uda. 2 skorzystać ze specjalistycznego warsztatu, który się tym zajmuje, nie musi być mój, ale sprawdź opinie i dopytaj się o gwarancję, profesjonalny serwis da Ci na pewno 2 lata pisemnej gwarancji nawet na zużycie łożysk w wyniku intensywnej eksploatacji i paragon fiskalny, w przeciwnym wypadku warto zastanowić się nad uczciwością takiego serwisu.

    0