Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie dodatkowego akumulatora do samochodu

gorsomir 23 Sie 2017 07:27 807 18
  • #1 23 Sie 2017 07:27
    gorsomir
    Poziom 13  

    Witam
    Posiadam następujący problem
    Znajomy.zamierza zorganizować pokaz filmu w plenerze. cały sprzęt audiowizualny pobiera 350W posiada do tego przetwornice 500W oraz akumulator 90Ah lecz taki układ wystarcza na około godzinną prezentacje. Pomysł jest taki aby całość podłączyć do samochodu bezpośrednio do akumulatora i w ten sposób uzyskać większą pojemność. Pytanie tylko czy takie rozwiązanie ma jakieś minuay oraz czy ewentualnie jest jakieś inne rozwiązanie w miare tanie które rozwiąże problem :) ?

  • #2 23 Sie 2017 07:34
    czareqpl
    Poziom 24  

    Pamiętaj, że po filmie trzeba będzie jakoś uruchomić silnik w samochodzie i naładować akumulator. Akumulatory nie lubią głębokiego rozładowania. Jeżeli będziesz rozładowywać akumulator stałą mocą to wraz ze spadkiem napięcia na akumulatorze, będziesz pobierał z niego coraz większy prąd, co także wpływa negatywnie.

  • #4 23 Sie 2017 08:02
    SKM 1964
    Poziom 29  

    Na odpalonym aucie jak najbardziej , ale to rozwiązanie nie ekonomiczne . :|

  • #6 23 Sie 2017 08:42
    Jawi_P
    Poziom 29  

    SKM 1964 napisał:
    Na odpalonym aucie jak najbardziej , ale to rozwiązanie nie ekonomiczne

    Nieekologiczne oraz niezgodne z prawem owszem, ale czy nieekonomiczne?
    Mój bierze 07 - 08l/h, diesel 1,8. Czyli mniej niż agregat niejeden.
    Ciekawe jakie byłoby bardziej ekonomiczne rozwiązanie? ;)
    Ta przetwornica pobiera z akumulatora blisko 40A.

  • #7 23 Sie 2017 08:59
    kkknc
    Poziom 41  

    Mały cichy generator inwentorowy. Można też takie wypożyczyć.

  • #8 27 Sie 2017 13:01
    x_peres_x
    Poziom 5  

    Najcichszy generator produkuje ok 70db, co jest porównywalne do odkurzacza, wg trochę by przeszkadzało przy oglądaniu filmu.
    Zawsze można dołożyć drugi aku oraz przekaźnik sterujący, czyli jak silnik chodzi-ładują się 2 akumulatory, jak silnik nie pracuje masz tylko do dyspozycji dodatkowy akumulator, do którego jest podłączona przetwornica, w taki sposób zawsze będziesz w stanie odpalić auto. taki system jest stosowany w kamperach.

  • #9 27 Sie 2017 14:12
    kkknc
    Poziom 41  

    x_peres_x napisał:
    Najcichszy generator produkuje ok 70db, co jest porównywalne do odkurzacza, wg trochę by przeszkadzało przy oglądaniu filmu.

    A słyszałeś o takim wynalazki jak przedłużacz? Silnik samochodu też hałasuje. A wykorzystać go tylko do napędu alternatora to trochę marnotrawstwa. I nie tylko o paliwo się rozchodzi, ale o katalizator czy DPF.

  • #10 27 Sie 2017 14:35
    x_peres_x
    Poziom 5  

    Jaki 'cichy' generator proponujesz? Bo z tego, co ostatnio szukałem to honda produkuje jedne z najcichszych, ale tez są mega drogie w zakupie, nie interesowałem się kosztem wynajmu.

  • #11 28 Sie 2017 13:29
    SKM 1964
    Poziom 29  

    Ta przetwornica pobiera z akumulatora blisko 40 A.
    Jeżeli tak , to się nie zmieścisz w swoich 1,6-1,8 l / h . :|

  • #12 28 Sie 2017 15:03
    Jawi_P
    Poziom 29  

    kkknc napisał:
    A słyszałeś o takim wynalazki jak przedłużacz? Silnik samochodu też hałasuje. A wykorzystać go tylko do napędu alternatora to trochę marnotrawstwa. I nie tylko o paliwo się rozchodzi, ale o katalizator czy DPF.

    Jak najbardziej racja, ale tu jest sytuacja, że:
    gorsomir napisał:
    Znajomy.zamierza zorganizować pokaz filmu w plenerze.

    Pokaz jednorazowy. Po co dodatkowy sprzęt? Moim zdaniem to byłoby marnotrawstwo.
    Wykorzystać jak najbardziej to co się posiada pod ręką. Co innego gdyby taka potrzeba zdarzała się choćby 2-3 razy do roku, to już warto się zastanowić na innym źródłem zasilania.

  • #13 31 Sie 2017 14:48
    kkknc
    Poziom 41  

    @Jawi_P a przeczytaj pierwszy post autora i tytuł. A potem pisz o marnotrawstwie.

  • #14 31 Sie 2017 18:09
    Jawi_P
    Poziom 29  

    kkknc napisał:
    @Jawi_P a przeczytaj pierwszy post autora i tytuł. A potem pisz o marnotrawstwie.

    Przeczytałem. I co to zmienia? Bo odniosłem się wyraźnie do cytatu, gdzie mówi się o marnotrawstwie wykorzystania silnika tylko do napędu alternatora, czy nawet katalizatora i filtra DPF jeśli taki w aucie jest.
    I pozwolę sobie powtórzyć, że moim zdaniem dla jednorazowego użycia, to nie jest marnotrawstwo.
    Auto zużyje podobną ilość paliwa, będzie ciszej, nie trzeba pożyczać i nic kupować. I tylko o to mi chodziło.

  • #15 31 Sie 2017 19:39
    kkknc
    Poziom 41  

    A co się stanie z katem czy DPF. Zastanów się. Bo ja ci gwarantuje ze nic dobrego. A koszty mogą być wtedy znaczące.
    Oczywiście nie wiem co ma autor. Ale dmuchanie na zimne jest jak najbardziej na miejscu.

  • #17 31 Sie 2017 21:19
    Jawi_P
    Poziom 29  

    kkknc napisał:
    A co się stanie z katem czy DPF. Zastanów się. Bo ja ci gwarantuje ze nic dobrego

    A tego nie wiem, choć po godzinie pracy jałowej, to mi się wierzyć nie chce, że jakieś cuda mogą się dziać. Jednorazowej pracy zaznaczam. Ale nie upieram się.
    czareqpl napisał:
    Fiat panda po godzinie pracy na biegu jałowym wyświetla check engine - tak z doświadczenia


    Opel Vectra C - nie ma takiego objawu - tak z doświadczenia swego. Kiedyś mi przez szyby otwarte trochę zalało wnętrze i suszyłem dmuchawą wewnątrz.
    WV Passat chyba B5 też brak objawów, z doświadczenia kolegi. On ma pracę zdalną, i pracuje znad jeziora łowiąc ryby :) Raz dziennie na godzinę, półtora zapuszczał silnik, by mieć pewność, że odjedzie.

  • #18 31 Sie 2017 22:00
    kkknc
    Poziom 41  

    Więc skoro nie wiesz to nie pisz, bo DPF ostro dostanie. I cały silnik .
    Trochę lepiej z katalizatorem. Ale też nie fajnie.

  • #19 01 Wrz 2017 07:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Silniki w samochodach na biegu jałowym nieobciążone ledwo się mieszczą w normach emisji spalin, a jak jeszcze będzie duży prąd pobierany z alternatora to będą mocno kopcić i zapychać katalizatory/DPF-y. Stąd zakaz pozostawiania uruchomionego silnika w samochodzie na postoju.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson