Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo s80 d5 2007 2.4d - padnięty komputer ECU?, wymiana?

24 Aug 2017 07:19 2181 7
  • Level 8  
    Mamy volvo, które kupiłem od firmy, w której pracuje, nie związanej z mechaniką (pierwszy właściciel, pełna historia serwisowa), które jest niestety w trybie awaryjnym, problem polega na tym, że świecą się komunikaty na desce związane z filarem cząstek, oraz kontrolką silnika, na sprzęcie diagnostycznym pokazuje błędy:

    P067400 Obwód prądowy świecy żarowej vtlinder 4, nieciągłe
    P065322 Obwód napięcia odniesienia B czujnika, stałe
    P200A85 Kolektor dolotowy cylindrów blok 1, sygnał za wysoki, stałe
    P200835 Układ zmiennego kanału dolotowego (blok 1) obwód przerwany, nieciągłe
    P245202 czujnika ciśnienia filtra cząstek, stałe

    Diagnoza niby prosta, filtr, egr, klapy w kolektorze zostały usunięte z samochodu, również komputerowo, komunikaty oraz błędy znikły, lecz problem dalej pozostał — brak mocy, wszystkie przewody/czujniki zostały prześwietlone miernikiem i wydają się OK.

    Mechanik, elektromechanik, z którymi prubuje rozwiązać problem, zasugerowali, że komputer ECU jest walnięty, podobno był już otwierany w przeszłości. Zeby wymienić komputer rozumiem, że trzeba wymienić również kluczyk i czytnik kluczyka, zegary i oczywiście sam sterownik?

    Panowie może wy macie jakieś sugestje co sprawdzić jeszcze?

    Pozdrawiam.
  • Level 43  
    Czy Twój elektryk robi volva ? Po drugie brak mocy ma xxx przyczyn.

    Co zostało pomierzone, wtryski , wydajność turbiny, kompresja, ograniczniki momentu od skrzyni, od trakcji.

    Jeśli gość nie robi volva na co dzień to zapomnij o naprawie u niego.
  • Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czy Twój elektryk robi volva ? Po drugie brak mocy ma xxx przyczyn.

    Co zostało pomierzone, wtryski , wydajność turbiny, kompresja, ograniczniki momentu od skrzyni, od trakcji.

    Jeśli gość nie robi volva na co dzień to zapomnij o naprawie u niego.


    Koleś zajmuje się ogólnie elektroniką samochodową. Dodam, że niekiedy samochód uda się odpalić bez trybu awaryjnego, jest moc.
  • Level 39  
    To co zrobili to w żadnym samochodzie się nie robi,usterka prosta ,jeden błąd mówi o wszystkim.Pomiar napięcia zwykłym miernikiem i wszystko wiadomo.
    PS.
    mogliście od razu wstawić silnik z pompą na linkę....zamiast usuwać te elementy :D
  • Level 8  
    adam7009 wrote:
    To co zrobili to w żadnym samochodzie się nie robi,usterka prosta ,jeden błąd mówi o wszystkim.Pomiar napięcia zwykłym miernikiem i wszystko wiadomo.
    PS.
    mogliście od razu wstawić silnik z pompą na linkę....zamiast usuwać te elementy :D

    To wg Ciebie co to jest jeśli usterka taka prosta?
  • Helpful post
    Level 43  
    x_peres_x wrote:
    Obwód napięcia odniesienia B czujnika, stałe

    Skup sie na tym

    x_peres_x wrote:
    komunikaty oraz błędy znikły,

    wyczyścił mapy kodów

    I teraz du... w krzakach.
  • Level 8  
    Gdzie znajduję się ten czujnik?