Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5Fl - Podłączenie wzmacniacza pod zapalniczkę w bagażniku

rosomak19 26 Aug 2017 12:31 1575 11
  • #1
    rosomak19
    Level 22  
    Witam
    Chciałem podłączyć sobie nieduży subwooferek własnej roboty po najmniejszej linii oporu ,czyli wykorzystując zapalniczkę w bagażniku + dodatkowy przewód rem do włączania ustrojstwa. Problem polega na tym ,że działa dobrze do momentu odpalenia auta. Czemu tak się dzieje, że wzmacniacz przestaje działać choć napięcie jest w zapalniczce gdy auto jest odpalone a napięcie to ponad 13V?Wystarczy ze zgaszę silnik i działa WTF? Z tego co widziałem , to zapalniczka zabezpieczona jest bezpiecznikiem bodaj 40A . Przewody sygnałowe podłączyłem z radia do suba wykorzystując instalację po zmieniarce.
  • #2
    DiZMar
    Level 43  
    rosomak19 wrote:
    ... Problem polega na tym ,że działa dobrze do momentu odpalenia auta. Czemu tak się dzieje, że wzmacniacz przestaje działać choć napięcie jest w zapalniczce gdy auto jest odpalone a napięcie to ponad 13V?Wystarczy ze zgaszę silnik i działa WTF? Z tego co widziałem , to zapalniczka zabezpieczona jest bezpiecznikiem bodaj 40A . Przewody sygnałowe podłączyłem z radia do suba wykorzystując instalację po zmieniarce.

    A te przewody po zmieniarce nie idą przez jakiś układ aktywny i skąd mający zasilanie? Czy jest on zasilany po odpaleniu silnika?
  • #3
    rosomak19
    Level 22  
    Przewodami po zmieniarce idzie sygnał audio z radia tymi samymi, co szedł sygnał audio ze zmieniarki(dolutowałem tylko chinch-e), także to nie ma nic do rzeczy. Interesuje mnie tylko to, czemu przy zgaszonym aucie na zapalniczce w bagażniku działa wzmacniacz, a po odpaleniu już nie, choć napięcie jest, bo odkurzacz działa. Nie mam zasilacza regulowanego ,bo może wzrost napięcia coś mu nie pasuje hmm?
  • #4
    DiZMar
    Level 43  
    Ale czy na subie widać, że jest zasilany a tylko brak audio czy jest "głuchy" jakby nie był nie zasilany?

    Dodano po 3 [minuty]:

    rosomak19 wrote:
    ... + dodatkowy przewód rem do włączania ustrojstwa...

    Ten dodatkowy to podłączony do przeciętego zasilania dwużyłowy z włącznikiem mechanicznym na przodzie (desce sterującej samochodu) czy jakiś układ elektroniczny załączający?
  • #5
    rosomak19
    Level 22  
    Dobra zrobiłem taki test że wziąłem przewody podłączyłem bezpośrednio pod aku i działa, w momencie jak odpalę auto wzmacniacz się jakby wyłącza (choć dioda Power świeci) sygnał był zapodany z telefonu, żeby wykluczyć inne czynniki. Widocznie coś z przetwornicą nie halo, że przy wyższym napięciu zasilającym nie działa, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Bądź coś z tym rem we wzmaku nie tegez bo jak jest w tym stanie podczas odpalonego silnika i odłącze rem (mostek od +12V) to przez krótką chwileczkę coś słychać. Mówię przy wyłączonym silniku i mniejszym napięciu wzmak działa bez zarzutów.
  • #6
    DiZMar
    Level 43  
    rosomak19 wrote:
    ... Widocznie coś z przetwornicą nie halo, że przy wyższym napięciu zasilającym nie działa,...

    Nie sądzę. Problem raczej w doprowadzenu sygnału ogólnie mówiąc do głośników albo zakłócenia z pracującego silnika powodujące wyłączanie się wzmacniacza.
  • #7
    rosomak19
    Level 22  
    Tak mi jeszcze przyszło na myśl , a czy może mieć wpływ to ,że obciążony jest tylko jeden kanał? Narazie podłączony mam jeden głośnik , bo ten egzemplarz nie oferuje mostkowania.
  • #8
    kortyleski
    Level 43  
    rosomak19 wrote:
    hciałem podłączyć sobie nieduży subwooferek własnej roboty

    jakiś schemat, spis komponentów. Wzmacniacz tez własnej roboty?
  • #9
    rosomak19
    Level 22  
    Nie nie wzmacniacz to SoundWave BO400, jeszcze wygrzebałem w szpargałach wzmacniacz z jakiejś tuby WT12-6A LTC tlko muszę wymienić diody prostownicze z przetwornicy i zobacze czy on zadziała.

    Do zorientowanych czym można zastąpić te diody widoczne na zdjęciu, bo widzę, że tylko z aliexpres można taką parkę zamówić :(VW Passat B5Fl - Podłączenie wzmacniacza pod zapalniczkę w bagażniku
  • #11
    rosomak19
    Level 22  
    Dzięki za odpowiedź, tylko czemu wszystko musi byc jak po grudzie, jak jest do zamówienia U1620 to nie ma do pary U1620R :(

    Dobra chyba mam, udało mi się znaleźć na TME nie wiedzieć czemu wcześniej nie znalazłem a będą to MUR1620CTG i do pary MUR1620CTRG także ten temat ogarnięty, pozostaje kwestia pierwszego wzmaka, czemu po odpaleniu auta to dziadostwo nie gra.
  • #12
    rosomak19
    Level 22  
    Ok znalazłem rozwiązanie na moją bolączkę, najpierw podłączyłem filtr przeciwzakłóceniowy , ale nie przyniosło to rezultatu, to wpadłem na genialny pomysł że dam mostek prostowniczy przed wzmacniaczem i wuala, działa! Może wtryskiwacze, bądź alternator robi takie zakłócenia napięcia, hmm albo coś z mostkiem prostowniczym ? Ale inne urządzenia działają bez problemów, tak samo kontrolka ładowania gaśnie po dopaleniu a napięcie w granicach 14V .