Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha Majesty 250 / 2004 - Zanikanie zasilania licznika podróży i zegarka.

kadlubek26 26 Aug 2017 15:13 1566 2
    kadlubek26
    Level 2  
    Witam
    Jeżdżę Majesty od 6 lat, to już mój drugi i byłem zadowolony. Robię sporo kilometrów przez okrągły rok. Do tej pory robiłem sam serwisy i wszelkie wymiany eksploatacyjne. Niestety przy ostatniej chyba coś poszło nie tak, bo zniknę mi zegar i licznik podróży. Właściwie to nie znikną a zanika. Wygląda to tak, że po załączeniu zapłonu nie pojawia się zegarek a licznik podróży zeruje się automatycznie . Po jakiś 5 - 10 minutach jazdy (zależnie od temperatury powietrza) pojawia się zegarek oczywiście wyzerowany i zaczyna naliczać czas, po wyłączeniu znika więc ustawianie godziny nie ma sensu. Zastanawiałem się, czy nie ma w zegarach jakiejś baterii podtrzymującej pamięć która się wyczerpała, albo niechcący gdzieś rozłączyłem jakiś przewód. Podczas ostatniego serwisu wymieniałem również kostkę przy akumulatorze do rozrusznika tą załączającą (wyleciała mi z głowy fachowa nazwa) bo nie zawsze chciał odpalać. Może macie jakieś pomysły bo może nie jest to najpotrzebniejsze do jazdy ale mocno wkurzające. Dodatkowo zaczęło mi pokazywać niską temperaturę silnika która waha się cały czas. Wymieniłem termostat, ale nie wiele się zmieniło. Nie wiem czy to ma związek z zegarami czy jednak muszę znowu wymienić termostat, bo może ten ostatnio kupiony był wadliwy. Wiąże się z tym niedogodność ustawienia gaźnika, bo gdy go reguluję na rozgrzanym silniku wszystko jest OK, ale jeżeli utknę gdzieś na mieście i silnik rozgrzewa się jeszcze bardziej nagle dostaje dodatkowej mocy i zaczyna wchodzić na wysokie obroty, aż zaczyna przekazywać napęd na koło podczas postoju (szarpie). Ogólnie jeżdżę codziennie po drogach szybkiego