Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka ładowania i oleju mercedes sprinter 2006r

27 Sie 2017 12:14 1101 9
  • Poziom 10  
    Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania akumulatora i ciśnienia oleju. Pozostałe kontrolki i wskaźniki działają. Zaczeło się od braku ładowania.
    Jeśli ktoś ma sugestie to proszę o pomoc.
  • Testo
  • Spec od Mercedesów
    W 2006 roku nastąpiła zmiana modelu (II > III generację) - nie wiadomo o którym piszesz.
  • Testo
  • Poziom 10  
    Piszę o modelu do 2006r.
  • Spec od Mercedesów
    wieslaw.s1 napisał:
    Piszę o modelu do 2006r.

    One nie mieli kontrolki CIŚNIENIA oleju. Te późniejsze zresztą też.
  • Poziom 10  
    Kontrolka od ciśnienia oleju to taka czerwona z oliwiarką. Znaczy się że jest ale nie tego dotyczy temat.
  • Spec od Mercedesów
    Ta kontrolka od oleju ma w dolnej częsci "falę" - czyli nie jest to cisnienie, tylko POZIOM
    wieslaw.s1 napisał:
    ale nie tego dotyczy temat

    Oczywiscie że tego dotyczy - bo kontrolka poziomu dla sprawdzenia działania jest podpinana pod obwód ładowania - w ten sposób zapala się po załączeniu zapłonu. Kontrolka cisnienia nie jest podpinana do ładowania, bo jest rzeczą oczywistą, że przy wyłaczonym silniku cisnienia oleju nie ma, i kontrolka swieci "sama z siebie"
    Nie piszesz, czy jest aktualnie ładowanie. Jeżeli nie sprawdzałes, to jest dziwne, ze jeszcze tego nie zrobiłes.
  • Poziom 10  
    Zacznę inaczej zaczęło się od tego że nie chciał zapalić samochód, zapalił na pociągnięcie.
    Potem dzwoni kierowca że szaleją wskaźniki i nie reaguje "gaz" w końcu samochód zgasł.
    Objawy wydawało się że wskazują na stacyjka. Po wymianie stacyjki nie pomogło. Dalej okazało się że jest za niskie napięcie na akumulatorze po sprawdzeniu ładowania - brak-.Poprawione masy silnika i akumulatora ładowanie się pojawiło i przypadkiem zauważyłem brak kontrolek j/w przy włączeniu kluczyka. Obecnie wygląda to tak że raz kontrolki są a raz niema.
  • Spec od Mercedesów
    Dla mnie to jak na razie cały ten opis diagnostyki i naprawy wskazuje na pełną amatorszczyznę.
    Kontrolki się pojawiają i znikają, bo najprawdopodobniej jest krótka któraś szczotka w regulatorze napięcia i raz styka, a za chwilę już nie.
    Jak rozrusznik nie kręci, to zaczyna się od stanu naładowania baterii, jak jest słaba to sprawdzamy alternator - a nie wymieniamy stacyjkę. Jak jest słabe napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika to robimy taki sam pomiar bezpośrednio na alternatorze i dopiero wtedy (zależnie od odczytu) bierzemy się za połączenia masy silnika i akumulatora. Pewnie dalej to ładowanie raz jest, a raz nie ma a ty nie umiesz prawidłowo go sprawdzić.
  • Poziom 10  
    Może i amatorszczyzna ale jeśli napięcie na akumulatorze 12,7 V a na wyjściu ze stacyjki po włączeniu ( nie na rozrusznik ) ok. 7 V to chyba jednak kostka stacyjki. Masy nie trudno sprawdzić więc dodatkowo przeczyszczone. Dzięki natomiast za podsunięcie tematu ze szczotką alternatora. W poprzednią sobotę brakło czasu ale w tą zdemontuję alternator. Samochód działa na razie, a kontrolki raz świecą a raz nie. Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Witam!
    Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego.
    Temat zamykam.