Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telefon Skype firmy TECO przestał widzieć sieć ethernet

zbigsm 27 Sie 2017 19:04 258 6
  • #1 27 Sie 2017 19:04
    zbigsm
    Poziom 10  

    Sytuacja wygląda następująco - są trzy sztuki telefonów TECO model XS2008CA, pracowały kilka lat podpięte po kablu do sieci. Mają swoje opłacone w Skype konto, z którego można dzwonić na telefony stacjonarne do całej Europy.
    Ostatnio na początku sierpnia wszystkie trzy naraz przestały działać, nie logują się do Skypa, podając komunikat "Network error. Unable to connect to the internet. Check if cable is connected."
    Nie pomaga nic, ani zmiana w ustawieniach sieci na telefonie, ani podpięcie do zupełnie innej sieci.
    W menu jest opcja szukania nowej wersji softwaru, ale telefon twierdzi że ma najnowsze w sobie.
    Konto Skype bez problemu loguje się na komputerze stacjonarnym i pozwala dzwonić na stacjonarne i inne konta Skype.
    Telefon jest widoczny w sieci (program Advanced IP Scanner pokazuje go na liście urządzeń).
    Skończyły mi się pomysły, jak to ponownie uruchomić. Ktoś przerabiał podobny problem i zna rozwiązanie?

  • #2 27 Sie 2017 19:22
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Urządzenia mają adresy IP przypisane na stałe czy pobierają sobie z DHCP? Próbowałeś przełączyć telefon w inne miejsce (innych switch) lub całkowicie zmienić lokalizacją a co za tym idzie dostawcę internetu? Czy coś się zmieniło w konfiguracji sieci a może zmienił się dostawca, czy router?

  • #3 27 Sie 2017 19:32
    zbigsm
    Poziom 10  

    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Adresy IP można wybrać na sztywno lub kazać pobrać z DHCP (w menu jest Select network type 1. DHCP 2. Static IP). Ani jedno ani drugie nie pomaga. Przez te lata miały Static IP.
    Przełączałem telefony w różne miejsca, nawet w różnych domach u różnych dostawców. Dalej nic.
    Przez ostatni rok na pewno nie zmieniły się routery ani switche.
    Szkoda że te telefony mają tylko ethernet, nie mają WiFi bo bym tak spróbował.

  • #4 27 Sie 2017 19:35
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Tylko trochę dziwne że od razu trzy telefony padły. Skoro nic nie zmieniałeś w sieci i testowałeś na różnych usługach dostarczenia internetu a konta same w sobie są aktywne to coś się zmieniło u dostawcy usługi Skype. Poszukaj jakiegoś wsparcia producenta urządzeń może oni będę w stanie pomóc.

  • #5 27 Sie 2017 19:47
    zbigsm
    Poziom 10  

    Właśnie dziwne, potrafiłbym to wytłumaczyć gdyby padł jeden. Mnie to też wygląda na zmianę jakiegoś detalu w protokole, albo co gorsza na systemowe wyłączenie usługi przez producenta telefonu.
    Wszystkie miały włączoną opcję automatycznej aktualizacji software.

    Firma TECO to spory producent automatyki przemysłowej, falowników, silników itd., a na ich stronach o telefonach praktycznie nic nie ma.
    Skończy się napisaniem maila do TECO, a pewnie i do firmy Skype, usługa zapłacona i powinna działać. Pocieszające jest to, że sytuacja ma miejsce w kraju, gdzie poważnie podchodzi się do klienta.

  • #6 27 Sie 2017 20:04
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Niestety nie mam dostępu do tych urządzeń więc nic więcej nie pomogę. Pozostaje kontakt ze wsparciem technicznym producenta lub samego dostawcy usługi Skype. Możliwe że coś jednak pozmieniali w samej usłudze. Przynajmniej tak to wgląda. Jak coś będziesz wiedział to daj znać, sam jestem ciekawy.
    Pozdrawiam Bielsko bo często tam bywam w sprawach serwisowych tarczyński s.a :)

  • #7 27 Sie 2017 20:09
    zbigsm
    Poziom 10  

    Dziękuję za pozdrowienia, firmę znam, ale nie miałem okazji bywać.
    Co do sprzętu, napiszę jak sięcoś wyjaśni po mailach do producenta i Skype.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME