Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.6 2003 105km - Rozładowany akumualtor,prawie zerowa reakcja na gaz

27 Sie 2017 19:19 861 10
  • Poziom 9  
    Witam 2 dni temu jeszcze wszystko było ok podczas jazdy, zaparkowałem auto dzisiaj wsiadam próbuję odpalić i 0 reakcji zaświeciły się tylko kontrolki i działały światła postojowe i dało się otworzyć szybę w ślimaczym tempie. Zadzwoniłem do znajomego przyjechał z kablami naładowaliśmy akumulator, odpaliłem silnik a tu niespodzianka kontrolka EPC + napis Engine Workshop (mam z niemieckiego przestawiony na angielski) prawie zerowa reakcja na pedał gazu po wdepnięciu w podłogę obroty podnosiły się o pół kreski dosłownie. Wysiadłem i pod maską widać gołym okiem jak szarpie silnikiem pracuje nierówno trzęsie nim strasznie, zgasiłem auto i odpaliłem jeszcze raz i o dziwno już normalnie reagował na gaz przy czym nadal pali się kontrolka EPC i wyskakuje Engine Workshop. Zgasiłem kolejny raz i znów to samo brak reakcji na gaz, za 4 razem znów normalnie i tak w kółko. Jutro jadę pod komputer, orientujecie się może według tego opisu co to może być?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Send1N napisał:
    Witam 2 dni temu jeszcze wszystko było ok podczas jazdy, zaparkowałem auto dzisiaj wsiadam próbuję odpalić i 0 reakcji zaświeciły się tylko kontrolki i działały światła postojowe i dało się otworzyć szybę w ślimaczym tempie.


    Włącznik świateł stop sprawny? Stopy się aby nie palą stale?

    Doładować akumulator do właściwego stanu, jak problem będzie nadal to odczytać kody błędów.
  • Poziom 9  
    Tak jak jdubowski proponuję doładować akumulator , ponieważ gdy akumulator ma za niskie napięcie , komputer może czytać to jako błąd ale dlaczego nie reaguje na gaz ?? naładuj i zobacz , a nuż widelec wróci do formy .
  • Poziom 9  
    Tzn ile czasu trzeba go ładować? my ładowaliśmy ponad 5 minut bo np po około 2 minutach nie dało się go odpalić wcale, nie zajmuje się samochodami prowadzę serwis komputerowy i wiem tylko tyle co wyczytam z sieci ale z tym golfem miałem wiele przygód z kontrolkami i wiem że niektóre potrafią zniknąć bez kasowania komputerem, np gdy raz zatankowałem totalnie słabe paliwo wywaliło kontrolkę silnika i gdy je wyjeździłem sama zniknęła, po zatankowaniu na markowej stacji już nigdy się nie pojawiła. Oczywiście miałem też kilka kontrolek mając to auto które dopiero po wymianie lub naprawie danej części znikały przez skasowanie przez komputer. Akumulator mogę doładować do końca jeżdżąc teraz autem? czy muszę wołać kolejny raz kolegę z kablami?
    Dodam jeszcze że nigdy nie miałem problemu z akumulatorem nawet w mrozy ponad -25 więc się zdziwiłem bardzo co się mogło nagle stać.
  • Poziom 13  
    Myślisz ze po 5 min akumulator będzie naładowany?? Podaj pojemność aku i prąd ładowania prostownika jaki posiadasz. Gdy akumulator jest głęboko rozładowany często do jego pełnego naładowania trzeba go ładować kilkanaście godzin
  • Poziom 9  
    Pojemność sprawdzę jak pójdę do auta bo nie robiłem tego, prostownika nie posiadam, napisałem że znajomy przyjechał z kablami i ładowaliśmy z jego auta.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Send1N napisał:
    Tzn ile czasu trzeba go ładować? my ładowaliśmy ponad 5 minut


    Waść żartujesz? Ładujesz prądem 10-godzinnym przez 14 godzin.

    Send1N napisał:
    prostownika nie posiadam,


    To zakup albo pożycz, lub oddaj akumulator do naładowania.
  • Poziom 42  
    Send1N napisał:
    Tzn ile czasu trzeba go ładować? my ładowaliśmy ponad 5 minut bo np po około 2 minutach nie dało się go odpalić wcale, nie zajmuje się samochodami prowadzę serwis komputerowy

    Więc jak mi powiedz jak zapełnić danym dysk 1Tb w 5minut to ja ci powiem jak akumulator naładować w tym samym czasie.
    Odpalił to niech popracuje z 10 minut to alternator go trochę podładuje. Potem możesz pojechać do zakładu w którym ci sprawdzą stan akumulatora, ładowanie, i upływ prądu.
  • Poziom 9  
    Przypomniało mi się teraz że jednak raz padł mi ten akumulator i został naładowany w ten sam sposób, w tamtym roku w nocy wracałem przez las i facet wpadł do rowu zatrzymałem się i zostawiłem auto na długich światłach przez jakieś czas odpalone a później zgasiłem ale światła zostawiłem. Przy próbie odpalenia właśnie akumulator był rozładowany ale po naładowaniu z innego auta nie było takich problemów a ładował przez jakieś 2 minuty, żadnych kontrolek czy objawów tego typu z pedałem gazu itp normalnie mogłem z powrotem jechać.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To nie było ładowanie a odpalenie z przewodów. Takie coś skraca życie akumulatora.
    Ten komunikat oznacza problem w sterowaniu silnika i bez odczytu błędów komputerem nic wiecej się nie dowiesz.
    Może nie być ładowania i jest zbyt niskie napięcie co powoduje problemy w pracy elektroniki auta.
    Naładować akumulator prostownikiem, po tym sprawdzić czy nie ciągnie prądu na postoju w aucie i czy po odpaleniu jest ładowanie.
  • Poziom 9  
    A więc wsiadłem dzisiaj i znowu nie odpalał musiał przyjechać ten elektryk do którego jechałem po mnie i z przewodami abym uruchomił auto i pojechałem za nim do warsztatu. Okazało się że ten akumulator nie nadaje się do użytku, jutro będe miał założony nowy, spytałem dlaczego wyskakuje błąd EPC i engine worshop, mówił że być może właśnie z powodu akumulatora.