Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie tablicy rozdzielczej w mieszkaniu

AXELF 29 Sie 2017 15:21 1377 24
  • #1 29 Sie 2017 15:21
    AXELF
    Poziom 20  

Witam,
    Kupiłem niedawno mieszkanie (rocznik 1988) w którym poprowadzono już instalację w miedzi lecz bezpieczniki są starego typu (wkręcane). Czy mogę sobie samemu wymienić wszystkie bezpieczniki na wyłączniki nadprądowe bez zgłaszania tego w spółdzielni mieszkaniowej ? Czy trzeba ubiegać się o pozwolenie i musi przyjść ktoś na odbiór ? Z zawodu jestem elektrykiem oraz posiadam uprawnienia do 1kV E+D.
    Pozdrawiam

0 24
  • #2 29 Sie 2017 16:05
    zbich70
    Specjalista elektryk

Lepiej skonsultować ze spółdzielnią.
    Chodzi o zabezpieczenia wewnątrz lokalu czy na zewnątrz?
    Jeśli wewnątrz, to najczęściej są w gestii właściciela mieszkania.
    Ale tak czy owak potrzebny kontakt z działem technicznym spółdzielni.
    Jeśli chodzi o zabezpieczenie przedlicznikowe, konieczny także kontakt z dostawcą energii.

0
  • #3 29 Sie 2017 18:38
    AXELF
    Poziom 20  

Wewnątrz w mieszkaniu. Zero ingerencji w istniejąca instalacje tylko wyrzucenie 3 gniazd na bezpieczniki i wsadzenie nowej skrzyneczki z trzema esami b16 do gniazd i b10 do oswietlenia.

0
  • #4 29 Sie 2017 19:10
    zbich70
    Specjalista elektryk

AXELF napisał:
    Wewnątrz w mieszkaniu.

Napisałem wyżej. W mieszkaniach własnościowych (w przeciwieństwie do lokatorskich) zazwyczaj właściciel lokalu sam odpowiada za instalację wewnątrz lokalu
    Aczkolwiek nie zawsze tak musi być i warto upewnić się u właściciela/zarządcy całego obiektu.
    AXELF napisał:
    Zero ingerencji w istniejąca instalacje tylko wyrzucenie 3 gniazd na bezpieczniki i wsadzenie nowej skrzyneczki z trzema esami b16 do gniazd i b10 do oswietlenia.