Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3, problem z wolnymi obrotami na LPG.POMOCY

Panther 04 Sie 2005 10:01 3129 6
  • #1 04 Sie 2005 10:01
    Panther
    Poziom 9  

    witam. posiadam golfa 3. niedawno zalozylem gaz 2 generacji. Jest to silnik 2,0 8v na wielepunkcie. Problem polega na tym ze na wolnych obrotach pracuje na 3 cylindrach, dopiero jak dodam gazu to sie troche przydlawi ale jakos wejdzie na obroty. Poza tym jak juz jade zalozmy na czwartym biegu i chce przyspieszyc to zabardzo nie chce. Musze puscic gaz i jeszcze raz go dodac. "Fachowiec" od tgazu powiedzial mi ze musze wymienic swiece przewdoy WN, jezeli to nic nie pomoze to kopulke i palec. Wszystko wymienilem oprocz kabli WN nie dawno zmienialem. Co to moze byc bo troche mnie to wqrza. Poza tym spalanie tez nie jest male. Miasto kolo 15 l, trasa 10-12.

    0 6
  • #2 04 Sie 2005 10:49
    Jerzy100
    Poziom 22  

    A jak jest na benzynie. Jeżeli podobnie to trzeba sprawdzić sonde.

    PS Przewody WN masz nowe, bo nie sprecyzowałeś tego.

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 04 Sie 2005 11:00
    Slawek J
    Poziom 30  

    Niestety ale kable Wn przy zasilaniu gazem musza byc dobrej jakosci bez zadnych przebic bo auto nie bedzie chodzilo tylko jedno mnie zastanawia z tym ze chodzi tylko na 3 cylindry na wolnych obrotach. Wg mnie gazownik chyba spieprzyl robote albo wina lezy po stronie samego silnika. Mierzyles kompresje na poszczegolnych cylindrach jak jest dobra to sproboj pozamieniac kable na cylindrach i zobaczysz jesli nic nie da to trzeba szukac dalej.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 04 Sie 2005 11:31
    Jack1973
    Poziom 13  

    Tak to jest jak się zakłada gaz u "fachowców"
    po primo sprawdzić sonde lambda bo pali jak smok wynika z opisu
    nie napisałeś czy silnik był diagnozowany szczegółowo przed montażem jak masz silnik z dużym przebiegiem to montaż gazu mija się z celem ( ukrywają to "fachowcy" wiadoma sprawa chodzi o zarobienie kasy a potem martw się frajerze). Na twoim miejscu bierz za łeb "fachowca" w końcu za to zapłaciłeś aby działało sprawnie

    0
  • #5 04 Sie 2005 13:05
    michailo
    Poziom 16  

    Tak jak napisali poprzednicy sprawdz sonde bo wydaje mi sie ze nie dziala prawidlowo i silnik jest "zalewany" gazem. Ewentualnie jest zle ustawiony typ sondy w sterowniku gazowym. Przy za duzej dawce gazu efekt jest podobny jak przy zamalej czyli auto nie idzie i dlatego moze nie przepalac na ktoryms cylindrze i pali jak smok.

    Jak wygladalo spalanie na benzynie??
    Jaki masz sterownik do gazu ??

    0
  • #6 25 Sie 2005 21:18
    slon13
    Poziom 12  

    Ja mam bardzo podobny problem. Mam identyczne autko z gazem. Problemów jest kilka:
    1.Auto po dłuższym postoju odpala ale po odpaleniu chodzi jak by był zalany albo jak na 3 garach. Trwa to jakieś 20 sek. W tym czasie nie można dodać gazu bo obroty zamiast wzrastać to spadają i gaśnie. Po tych 20 sek jak się ustabilizuje to jest ok. Moge go zgasić i zapalić za pare min i wszystko jest ok ale jak dłużej postoi ( 40min) problem się powtarza .
    2.Czasami ma problem z odpalaniem - przeważnie na ciepłym silniku: zapali i po 2 sek gaśnie a potem muszę długo kręcić (15sek) żeby zaskoczył
    3.Falujące obroty : jak nacisne pedał gazu na 1/4 i auto wejdzie na 3000 tys obrotów to faluje między 2800 a 3000 obrotów w odstepach ok 2 sek
    4.Problemy z ruszaniem : Podczas ruszania ze skrzyżowania muszę ruszać jak kobieta (na półsprzęgle) ponieważ przy normalnym ruszaniu jak dodaje gazu to auto zaczyna wchodzić na obroty a po chwili spadają do 400 i ma chęć zgasnąć. Ale jest to sytuacja nieregularna co drugie lub trzecie takie ruszanie.
    5.Przyspieszanie jak u kolegi - na 4 biegu po wcisnieciu pedalu gazu muli a gdy puszcze pedal gazu i lekko nacisne idzie lepiej
    Dodam że nie ma różnicy czy autko jest na gazie czy na benz.
    Wymieniłem : sonde, czujnik temp, świece,przewody,kopułka,palec,czujnik położenia przepustnicy, remont głowicy.Nic nie pomogło.Jeżeli chodzi o VAGa to raz był kod błędu przepływki ale po usunięciu błędu wszystko ok. Proszę o pomoc !!! Jeżeli chodzi o spalanie to 11-12 l na 100km . Auto bierze olej ok 0.5 l na 1000km. Ciśnienie na cyl 11atm na każdym

    0
  • #7 25 Sie 2005 23:30
    maestro11
    Poziom 15  

    Jeżeli na benzynie jest OK to może po prostu dostaje za dużo gazu na wolnych obrotach. Fachowcy często przrykładają się do składu mieszanki przy wyższych obrotach (2-4 tys) bo to ma duży wpływ na spalanie i użytkownik od razu widzi że coś jes nie tak, a wolne obroty ustawiają na słuch aby tylko spokojnie kręcił. A ponieważ regulacje wykonują przy nagrzanym silniku to potem przy zimnym bywa różnie.

    0