Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

akumulator w bagażniku - połączenie do akumulatora i odcięcie wyłącznik plus

30 Sie 2017 14:05 2520 18
  • Poziom 10  

Witam,
    Przenoszę akumulator do bagażnika, i chcę zamontować odcięcie akumulatora.
    Zastanawiam się który wariant najbezpieczniejszy.

Nie jestem elektrykiem, stad martwi mnie obciążalność cieńszej lini przewodu.

Czytałem sprzeczne opinie co do rozwiązań łączenia paru kabli, np
    dwóch o tym samym przekroju cieńszych zamiast jednego grubego pomiędzy
    jednym odbiornikiem a źródłem.

W moim przypadku jeden jest grubszy a drugi cieńszy.

Niestety nie wiem jakie parametry i średnice ma kabel z audi,
    stąd orientacyjnie na oko napisałem.
    i nie wiem do czego cieńszy przewód był fabrycznie w audi zastosowany,
    czy do skrzynki z bezpiecznikami czy bezpośrednio alternator.
  • Poziom 32  
    Jeśli już koniecznie musisz przenosić akumulator do tyłu to zobacz jak są realizowane rozwiązania fabryczne (BMW, Mercedes). Moim zdaniem po pierwsze bez sensu jest rozdzielanie przewodów zasilania rozrusznika i pozostałych odbiorników (rozdział powinien następować pod maską). Po drugie odłącznik akumulatora powinien odłączać "-" akumulatora od nadwozia. Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane i bezpieczniejsze. Ponadto zwróć uwagę, że przekrój przewodu jaki będzie Ci potrzebny to o przynajmniej jeden stopień wyżej niż fabryczny przewód akumulator-rozrusznik.
  • Poziom 28  
    teskot napisał:
    Po drugie odłącznik akumulatora powinien odłączać "-" akumulatora od nadwozia. Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane i bezpieczniejsze.

Dlaczego zatem w samochodach stosuje się klemy pirotechniczne na plusie, zaś w motosporcie używa się rozłaczników prądu na przewodzie plusowym z rozłącznikiem pompy/ECU i rezystorem rozładującym?
  • Poziom 32