Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza iv - Brak wspomagania,brak komunikacji z pompą TRW

30 Sie 2017 19:24 5229 19
  • Poziom 14  
    Witam, kupiłem niedawno Seata Ibizę 6j, miało ona wystrzelone poduszki i nie działało wspomaganie. Po odpaleniu zaświeca się kontrolka wspomagania i w ogóle nie działa wspomaganie. Przed wymiana Airbagów, Launch w ogóle nie chciał się połączyć ze wspomaganiem, myślałem ze to może wina crash date. Lecz po naprawie, dalej nie ma komunikacji ze wspomaganiem. Do pompy dochodzą dwie wtyczki jedna to zasilanie, i jest tam napięcie ponad 12V. Więc jest okej, w drugiej wtyczce jest plus po zapłonie również jest tam napięcie 12v( po przekręceniu stacyjki), na linii Can jest 2.2v a na drugiej 2.6v pod odpaleniu. Sprawdziłem kable i są w porządku. Jest jeszcze jedna wtyczka na pompie ale jest ona zaślepiona. Moja pompa to TRW 6R0423156B. Czy w tej pompie jest sterownik ? czy jest on gdzieś w innym miejscu ? Jedynie co mi już do głowy przychodzi to,że padła po prostu pompa ...
  • HELUPOWER
  • Poziom 17  
    Oczywiście jest sterownik. Sam napisałeś, że szyna CAN dochodzi.
    Warto te zasilania sprawdzić jakąś żarówką, żeby zasymulowac obciążenie.
    Ale z tego co piszesz, wygląda na to, że padła Ci pompa.
  • Poziom 14  
    Sprawdzałem zasilanie żarówka H7, i wszystko jest okej. Więc to nie to. A ta różnica napięć na szynie CAN taka powinna być ? I jeszcze jedno pytanie, do pompy zazwyczaj dochodzi trzecia wtyczka ta od czujnika skrętu, w mojej pompie jest ona po prostu zaślepiona. To w takim razie gdzie idzie czujnik skrętu ?
  • Poziom 17  
    Bo szynę CAN powinno sprawdzać się oscyloskopem, wtedy byś wiedział skąd rozbieżność;)
    Mogę się myślic, ale czujnik momentu kąta skrętu jest przy maglownicy, a czujnik kąta skrętu na kolumnie, bliżej kierownicy.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Zasilanie wygląda ok. Czujnik skrętu masz w maglownicy w górnej części dystrybutora.
    Spróbuj połączyć się testerem z pompą, ale wcześniej odepnij główną wtyczke zasilania z pompy tą dwu pinową. Dla pewności, sprawdź jeszcze bezpieczniki.
    W tych pompach najczesciej palą się mosfety od nadmiernego przeciążenia, tym bardziej ze auto jest po dzwonku :-)
  • Poziom 14  
    W ogóle nie mogę się połączyć ze sterownikiem od pompy, już kila razy próbowaliśmy i nic. Launch pokazuje,że jest jakiś błąd(albo po prostu pokazuje,że nie mógł sie połaczyć) na wspomaganiu ale nie da się z nim połączyć. Kontrolka od wspomaganie zaświeca sie pod odpaleniu, na zapłonie ona normalnie gaśnie, no chyba, że odepnę wtyczkę ta co idzie zasilanie po stacyjce i can, to wtedy błąd zaczyna świecić nawet na zapłonie. Bezpieczniki już sprawdzałem kilka razy, i ten przy akumulatorze i ten w kabinie i są okej. Zresztą sprawdzałem zasilanie przy pompie. A z tego co czytałem t nawet jakby czujnik skrętu był uwalony to pompa powinna się załaczyć.. Czyli najprawdopodobniej padła pompa ?
  • HELUPOWER
  • Poziom 31  
    apad6 napisał:
    I jeszcze jedno pytanie, do pompy zazwyczaj dochodzi trzecia wtyczka ta od czujnika skrętu, w mojej pompie jest ona po prostu zaślepiona. To w takim razie gdzie idzie czujnik skrętu ?

    Pompa info o obrocie kierownicą dostaje po canie z esp.
    apad6 napisał:
    Zresztą sprawdzałem zasilanie przy pompie.

    Sprawdziłeś obecność napięcia a nie zasilanie.
    apad6 napisał:
    Launch pokazuje,że jest jakiś błąd(albo po prostu pokazuje,że nie mógł sie połaczyć) na wspomaganiu ale nie da się z nim połączyć.

    Jakie są błędy w innych sterownikach? jest brak komunikacji?
    Dobrze byłoby podpiąć coś dedykowanego np VCDS.
    Sprawdź zasilania pod obciążeniem bo pomiar napięcia nie jest miarodajny.
  • Poziom 14  
    Błędy są tylko w układzie wspomagania i w układzie hamulcowym. Z czego te w układzie hamulcowym dało się wykasować, ale nie da się w nie "wejść". Ale za niedługo błąd w układzie hamulcowym powrócił. Zasilanie sprawdzałem też pod obciążeniem tej żarówki i było okej.
  • Poziom 31  
    apad6 napisał:
    Zasilanie sprawdzałem też pod obciążeniem tej żarówki i było okej.

    ok
    apad6 napisał:
    Błędy są tylko w układzie wspomagania i w układzie hamulcowym.

    Konkretnie jakie błędy? Jeśli sterownik jest martwy to powinieneś mieć w innych sterownikach błędy braku komunikacji ze wspomaganiem, chociażby w gatewayu.
    Dobrze byłoby podpiąć chociażby vcdsa bo pamiętam, że jakimś uniwersalnym fejsem też nie mogłem czegoś ruszyć po crashu tylko nie pamiętam czy to był airbag czy wspomaganie.
  • Poziom 14  
    Konkretnych błedów nie znam, ponieważ co dziwne launch nie mogł się do końca połaczyc z ukladem hamulcowym. Tzn, jeśli wziąłem, zeby skasował wszystkie błędy to nachwile błąd z ukladu hamulcowego znikł, a ze wspomagniem pokazał, że nadal jest bład. Czy to możliwe, że przez walniętą pompę( tzn sterownik który przy niej jest), jest brak komunikacji ze wspomaganie i ten problem z komunikacja w układzie hamulcowym ? Przy zegarach nie świeci żadna kontrolka od błedu ukl. hamulcowego.
  • Poziom 31  
    apad6 napisał:
    Przy zegarach nie świeci żadna kontrolka od błedu ukl. hamulcowego.

    Gdyby wspomaganie zakłócało komunikację na canie to miałbyś na desce i w gatewayu błędy wszystkich sterowników na danej linii od wspomagania i pompy absu począwszy. Podepnij coś innego, rozpatrywanie tysiąca możliwości gdy nie wiesz czy jest błąd wyłączenia wspomagania przy wypadku czy też brak komunikacji z pompą do niczego nie prowadzi. Kontrolka na desce sugeruje, że pompa komunikuje się z samochodem a problem jest w Twoim interfejsie.
  • Poziom 14  
    W poniedziałek bede miał na podmiakę drugą taką samą pompe wspomagania, więc zobaczymy co bedzie.
  • Poziom 14  
    Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak będę miał drugą pompę na próbę, to mogę przepiać tylko kostki elektryczne, i zalać pompę płynem i delikatnie przytkać przewody maglownicy ? Chodzi mi tylko o próbę czy pompa ruszy, bo nie chce sobie narobić pracy..
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    apad6 napisał:
    dalej nie ma komunikacji ze wspomaganiem.
    Widzę pewną niekonsekwencje w Twoich wypowiedziach.
    apad6 napisał:
    a ze wspomagniem pokazał, że nadal jest bład.
    apad6 napisał:
    na linii Can jest 2.2v a na drugiej 2.6v pod odpaleniu.
    A to jak i gdzie sprawdzaleś? Na wtyczce zapiętej do pompy czy odpiętej? Z pompy Can wychodzi? Na odpiętej wtyczce Can jest (od strony auta)? Mam wrażenie, że CAN jest sprawny natomiast padła pompa lub jej zasilanie. Żarówka H7 to za male obciążenie do sprawdzenia zasilania pompy. Minimum dwa razy żarówka H4 z połączonymi wszystkimi żarnikami.
  • Poziom 14  
    Can sprawdzałem po odpaleniu auta na odpiętej wtyczce od pompy wspomagania. A z tym brakiem komunikacji i błędem to jest tak, że launch pokazują,że jest jakiś błąd na wspomaganiu(albo poprostu nie może się z nim połączyć), a gdy chcesz wejść w system wspomagania to pokazuję, że nie może się z nim połaczyć. I według mnie ten błąd to jest właśnie spowodowany brakiem komunikacji. Sprawdzę jeszcze dziś to zasilnie z dwoma żarówkami, tak jak mówisz. A co do sprawdzenia drugiej pompy która dostane na próbę, jest możliwość sprawdzenia jej bez pełnego podpinania, tak jak pisałem post wyżej ?
    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:
    Sprawdziłem dwoma żarówkami H4 i wydaje się okej. Gdy włączę żarówki to napięcie na wtyczce wynosi dobre ponad 12v, na zgaszonym silniku. Na odpalonym jeszcze wiecej.
  • Poziom 14  
    Problem rozwiązany - winna była pompa. Dziękuje wszystkim za pomoc!
  • Poziom 12  
    Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Sytuacja identyczna jak u kolegi wyżej. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem. Podłączałem KTS-a, CDIF-a, VAGA i w ABS/ESP nie mma błędów, a kontrolka świeci. I mam pytanie czy to normalne, że nie mogę wejść w system WSPOMAGANIA (44) żadnym testerem? Może układ wspomagania obsługuje się tu przez ABS/ESP? Sprawdzić czy czujnik kąta skrętu jest zaadoptowany da się właśnie w ABS/ESP w kanale 060 i tam mi wyświetla, że jest OK. Czytałem na jednej ze stron, że kanał 44 nie zawsze musi być aktywny, zależy od rodzaju systemu wspomagania. Podpiąłem wtyczki do starej zepsutej pompy i też nie mogę wejść we Wspomaganie (44), a w ABS/ESP jest tylko jeden błąd "Czujnik kąta skrętu G85". Nie wiem co mam robić dalej? Czy to możliwe, że CAN do wtyczki pompy jest uwalony?
  • Poziom 9  
    Oj mechanicy !!!!!!!
    Kable na potrzbiu albo u dołu , kolega i kostki sprawdź korodują od wody
    100% i jedź do tamtego niech kasę za pompę odda człowiekowi bo dobra jest
  • Poziom 12  
    maniek27 napisał:
    Oj mechanicy !!!!!!!
    Kable na potrzbiu albo u dołu , kolega i kostki sprawdź korodują od wody
    100% i jedź do tamtego niech kasę za pompę odda człowiekowi bo dobra jest


    Odpowiedź dla jasnowidza Maniutka 27.
    Po pierwsze usterka ta występuje w samochodach podobnej klasy różnych marek i nie oznacza to, że skoro Ty rozwiązałeś swój problem w swoim samochodzie w taki sposób, to u mnie będzie identycznie. Oczywiście każda podpowiedź jest na wagę złota ale szydercze "Oj mechanicy..." świadczy o małym mądralingu... Niestety w moim przypadku problemem było co innego, nie żadne kosteczki czy kabelki na podszybiu itd... Może dla Ciebie będzie to kolejny powód do mądralingu jak przeczytasz moje rozwiązanie problemu, jednak dla innych kolegów z elektrody pewnie będą to przydatne informacje. Znalazłem podobny przypadek w jednym z postów tu na elektrodzie i dotyczył on nie Seata, a Skody Fabii. Tam koledzy nie milczeli tak jak tu. Dawali podpowiedzi, które mimo prób jednak nie pomagały. Gdy uporałem się z problemem opisałem co pomogło i podziękowałem wszystkim.
    Tu dla Ciebie specjalnie wkleję odpowiedź z tamtego posta, może komuś się przyda. I pozdrawiam Cię ciepło Mańku 27.😂

    Odpowiedź:
    Problem rozwiązany. Połączył się VCDS ale oryginalny. Wcześniej próbowałem chińczykiem i kicha. Pompę starą 6R0 423 156 B podpiąłem i zczytalem kodowanie 11211. Nowa pompa miała numery takie same tylko z literką C i kodowanie inne. Może różnica w literkach mówi gdzie jest czujnik kąta skrętu. W moim przypadku przekładnia nie miała żadnych czujników. W pompie wspomagania jedna kostka fabrycznie zaślepiona. W nowej pompie wpisałem kodowanie takie jak było w starej i poszło. Wszystko śmiga kierownica na liczniku zgasła.😊 Dziękuję za pomoc.😊
    P.S. w starej pompie nie szło wykasować błędu czujnika kąta skrętu.... więc nie ma mowy o oddawaniu kasy klientowi... :wink: